Brug for hjælp?
Ring: 70 20 39 49
Eller skriv til os på info@roi-online.dk
blåt-kort

Det unge segment mister interessen for Facebook

En rapport fra Pew Reseach Center i USA bekræfter nu en tendens, som vi har set i den seneste tid. Det bekræftes nemlig, at flere unge brugere er gået væk fra Facebook, og nu i lagt højere grad gør brug af medier som YouTube, Instagram og Snapchat. Facebook er altså i lavere grad et medie, som vi foretrækker at bruge vores tid på. Mediet er i højere grad blevet stedet for vores planlagte arrangementer og kontakt med vores netværk over Messenger, hvor virksomheder ikke har mulighed for at påvirke brugeren med annoncer og lignende indhold. Denne udvikling må virksomheder tage alvorligt, fordi de nu ikke vil opnå de samme resultater ved udelukkende at gøre brug af Facebook, som de ville have opnået for bare tre år siden.

Flow mellem virksomhedens medieplatforme

Det er i høj grad gavnligt at sørge for, at der er et flow mellem de forskellige medieplatforme, som en virksomhed befinder sig på. Har du oprettet en begivenhed på din Facebookside, vil det derfor være en god ide, at linke til øvrige medieplatforme. Man kan eksempelvis lave et opslag på sin Instagram-profil eller på LinkedIn, som fortæller følgere og andre interessenter, at de kan læse mere om den kommende begivenhed på Facebook. Hver gang der sker interessante tiltag i din virksomhed, vil du kunne opnå et bedre socialt medie-flow, ved at lade dine platforme spille sammen.

Ifølge forskningsfirmaet eMarketer mister Facebook i 2018 to millioner amerikanske brugere under 24 år – Og som vi så ofte ser det, vil denne udvikling med stor sandsynlighed brede sig til resten af verden. Dog ser det ud til, at det ældre segment er mere tilbøjelige til at holde fast i Facebook.

I denne forlængelse understreges det, hvor vigtigt det er at analysere på sit eller sine segmenter, for at målrette sin markedsføring. Dette kan være en vanskelig og tidskrævende opgave, og det kræver, at der måles på, hvilken effekt der skabes, når man arbejder med nye markedsføringstiltag. Er du i tvivl om, hvorvidt din virksomhed begår sig på de rette sociale platforme med de rette strategier, så kan du altid kontakte ROI ONLINE til en uforpligtende samtale.

Bliv Ringet Op





Har du en plan for årets oplagte markedsførings dage- og perioder? Mange virksomheder har gavn
af at planlægge årets markedsføringstiltag i forhold til årets mange mærkedage. Der er gode
muligheder, hvis du planlægger din tid, så du hele tiden kan være på forkant. Det er vigtigt, at man
som virksomhed er et skridt foran, i forhold til årets begivenheder. Materiale til markedsføring
skal være klar i god tid og bør promoveres allerede en måned eller nogle uger før mærkedage som
fastelavn, Mors og Fars dag, påske, helligdage og halloween.
Hos ROI ONLINE hjælper vi vores kunder med forskellige markedsføringstiltag – eksempelvis ved at
hjælpe med social medie strategi, som dækker hele året. Hvis du har spørgsmål eller mangler
indsigt i professionel online markedsføring, er du altid meget velkommen til at kontakte os til en
uforpligtende samtale, roi-online.dk/kontakt-os/
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

De fleste virksomheder bestræber sig på at skabe vækst. Vækst er et ord, som vi ofte hører i forretningssammenhæng – særligt når det kommer til store, globale virksomheder, hvor det handler om at blive større og større. Men hvordan kan små og mellemstore virksomheder skabe vækst på baggrund af deres langt mindre budgetter?

Evnen til at skabe vækst kræver, at man har et indgående kendskab til sin egen virksomhed og forretning. Man skal kende til kerneværdier og målgrupper for de ydelser eller produkter, som man tilbyder sine kunder. Hvordan man indhenter disse specifikke informationer om sine potentielle kunder kan variere meget. Fænomenet Big Data er dog noget, som ofte bliver anvendt til netop dette formål. Det handler om at udvinde de relevante informationer fra Big Data, og udvinde sin egen brugbare datamængde. Med Big Data kan virksomheder træffe bedre forretningsmæssige beslutninger på baggrund af specifikke data. Dette betyder tilmed at virksomheder får mulighed for at opnå konkurrencemæssige fordele

Din virksomhed og Big Data
Mange mindre virksomheder er af den opfattelse, at de ikke selv kan fremskaffe Big Data – Men ingen virksomheder er for små til at gøre brug af Big data. Dataene findes blandt andet på sociale medier som Facebook, LinkedIn og Instagram. Det handler blot om at vide hvordan man tilgår disse data.
Det kræver dog analyse at udvinde de rette informationer inden for Bid Data verdenen. Dette kan være den mere komplekse del af arbejdet, som kræver professionel hjælp. Først of fremmest bør der defineres et mål med brugen af Big Data. Derefter bør informationerne fra Big Data struktureres og analyseres. Efter denne proces vil man være i stand til at samle de dele som skaber værdi for virksomheden, nemlig evnen til at se på tendenser og mønstre, som kendetegner din målgruppe. Derfor bør enhver virksomhed anskue Big Data som et solidt værktøj, når det kommer til målrettet markedsføring – I dag handler det heller ikke længere om blot at udsende så meget indhold som muligt, og være den som råber højest. I dag handler det om at udsende relevant indhold til specifikke målgrupper.
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

EU har nu opstillet nye regler for et lovforslag til, hvordan de store online-platforme kan tvinges til at give os et indblik i, hvordan vores søgeresultater rangeres. Vi har allerede knækket en god del af koden med SEO-optimering, men der er meget, vi ikke ved om ranking resultater. Nogle af de helt store online-platforme, som der er tale om er Google, Apple og Amazon, som har helt specifikke metoder hvormed de ranker og filtrerer søgeresultater. At kende til disse oplysninger kan være med til, at gøre det lettere for virksomheder at klargøre, hvordan de kan få en god placering hos diverse søgemaskiner – Altså vil det stå mere klart, hvad man skal gøre for at skabe værdi for det indhold, som man ønsker, skal findes på de store søgemaskiner. Det er lidt af en videnskab, at danne sig et overblik over, hvordan man bedst muligt ranker højt på diverse søgemaskiner, og det er en disciplin, som for det meste kræver ekstern, professionel hjælp. Men med et regelsæt som det EU foreslår, bliver det nemmere for både virksomheder og konsulenter, at skabe et overblik over mønsteret for, hvordan specifikt indhold bedst muligt bliver vist på internettet.

Ifølge det nye udkast til et regelsæt, som EU ønsker, skal blive lov, vil man få de online-platformene til på forhånd at specificere deres vigtigste parametre i bestemmelsen af ranking-position. På den måde er de nødsaget til, at offentliggøre beskrivelser af de fremgangsmåder, de anvender når underleverandørerne placeres på bestemte måder i forhold til hinanden. Derved vil man altså opnå indblik i, hvordan ”opskriften” på god rangering på eksempelvis Google kan se ud. Det skal understreges, at EU ikke vil tvinge de store online søgemaskiner til, at afsløre afgørende algoritmer forretningsmæssigt.
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook
Vis på Facebook

Har du styr på din virksomheds rolle i julehandlen? Det er vigtigt at have overblik over strategi og
praktiske ting i juletiden. Fungerer din webshop optimalt, gør du opmærksom på din virksomheds
produkter og ydelser og er du synlig på de sociale medier? Det er centralt, at du gør opmærksom på
dig selv med relevante tilbud til relevante målgrupper. I juletiden kan små og mellemstore
virksomheder nemt drukne i den massive mængde af konkurrence og store virksomheder med store
budgetter, som trækker al opmærksomheden i en anden retning. Hvis du mangler råd og vejledning,
før det rigtigt går løs, så kontakt ROI ONLINE.
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Vores samarbejde med Google

Læs mere om vores samarbejde med Google og følg med på vores Google+ side, hvis du skal være heldig at deltage i det næste event, hvor vi hjælper virksomheder til Succes Online.

Tag hånd om problemerne

Sidder du i en virksomhed hvor du mener der kunne være behov for vores hjælp, så klik på “Kontakt os” og udfyld formularen med kontaktperson du gerne vil have vi tager fat i samt hvad du mener problematikken er for jeres virksomhed.

Ruevænget 19 - 5600 Faaborg - Tlf: 70 20 39 49 - info@roi-online.dk
© ROI ONLINE