fbpx

Effekten af Black Friday

Oplevede du ikke den ønskede effekt på Black Friday? Der er mange faktorer, som spiller ind for at få succes ud af Black Friday, og resten af året. Læs med her, og bliv klar til at skabe resultater i 2018.

Nu nærmer vi os juledagene og det er snart tid til at glæde hinanden med den gode julemad og gaver under træet. Måske har du draget fordel af det globale handelsfænomen Black Friday, og fået købt julegaverne i god tid og til gode priser.

Det er dog ikke alle forhandlere, som får en fest ud af Black Fridays tilbudsrace, heller ikke selvom der som sættes rekord hvert år. Et godt resultat efter denne dag kræver strategi og planlægning, ellers kan det hurtigt blive en trist omsætning man må se i øjnene.

Det kan være en god og effektiv investering i din og din virksomheds tid, at komme i gang i god tid. Annoncering er et af de tiltag, som viser en god effekt, og i denne forbindelse bør man planlægge sine tilbud og udarbejde indhold til webside med videre i god tid. Dermed er du også klar til at lave en annonceopsætning på AdWords og Facebook i god tid. Tilmed kan du gøre brug af promoveringsudvidelse på AdWords Search, separate kampagner, eventuelt en specifik Black-Friday-landingsside samt undersidelinks på din hjemmeside.

Der er en balance i at håndtere et koncept som Black Friday, og man må overveje hvilke tiltag, der faktisk vil have en positiv effekt på indtjeningen. Endvidere vil salget falde efter denne dag, og man skal dermed også strukturere sine tilbud således, at man ikke kun sælger godt denne ene dag. Der skal i den forbindelse være fokus på præcis og korrekt kommunikation, som vil forhindre misforståelser mellem jer og kunden.

Hos ROI ONLINE kan vi hjælpe dig til at få en succesfuld Black Friday i 2018, og generelt i løbet af hele det nye år. Når det er den rette tid for dig, så kontakt os for en uforpligtende samtale.