Brug for hjælp?
Ring: 70 20 39 49
Eller skriv til os på info@roi-online.dk
blåt-kort

Facebookkonkurrencer – undgå snyd med nyt værktøj

Vi kender dem efterhånden relativt godt, de dukker stort set dagligt op i vores nyhedsfeed og fanger vores opmærksomhed, så vi hovedkulds kaster os ud i kampen om de fristende præmier – Facebookkonkurrencer. De er en fast del af det sociale medie Facebook, men det er ikke altid, vi kan stole blindt på dét, som fanger vores opmærksomhed.

Nu vil den internetbaserede virksomhed InCover.dk frem med et nyt værktøj, som vil gøre det muligt at spotte, hvornår en konkurrence på Facebook er lidt for god til at være sand. InCover har udviklet en app, som nu kan være din højre hånd, når du tvivler på, hvorvidt en Facebookkonkurrence er sand eller falsk. Ved at kopiere URL’en på den eksakte Facebookside og føre denne ind i app’en, vil app’en efterfølgende vurdere hvorvidt konkurrencen kommer fra troværdige kilder eller ej. Det nyudviklede værktøj kontrollerer Facebooksider ved hjælp af parametre som eksempelvis hvor mange følgere en side har.

Man kan altid selv stoppe op et øjeblik, slå koldt vand i blodet og tænke sig om en ekstra gang. Tag grammatikbrillen på og vurder, hvorvidt der er stavet korrekt og lavet korrekt tegnsætning. Se på hvornår siden er oprettet – er siden oprettet for nylig, må man være ekstra opmærksom. Tilmed må man overveje om præmien virker lidt for god til at være sand. Fordi det er ikke altid, du kan gennemskue konkurrencen ved at se på de tidligere nævnte faktorer. Eksempelvis har tøjgiganten H&M været udsat for et fupnummer, hvor der blev udloddet 20.000 kroner til deres butikker, hvis man likede, delte og kommenterede et opslag. Og der er flere eksempler på fristende præmier fra virksomheder, som skulle være troværdige – men sådan er virkeligheden ikke altid. Disse former for falske konkurrencer er svære at afsløre, fordi vi er vant til at se afsenderen som en troværdig virksomhed.

Vær selv troværdig på Facebook

De falske konkurrencer kan være med til at påvirke virksomheder negativt, fordi de åbner for folks påpasselighed og gør brugerne mere utrygge på de sociale medier. Små og mellemstore virksomheder arbejder ofte med sociale medier, og det er ikke altid, man er opmærksom på de regler, der rent faktisk gælder for Facebookkonkurrencer. Det er vigtigt at efterleve de regler, der er gældende, i særdeleshed fordi en virksomhed hurtigt vil fremstå utroværdig og uoplyst, hvis ikke de har styr på denne basale del. Mange betragter tiltag på sociale medier som en niche, men det er og bliver en vigtig del af markedsføring at håndtere sociale medier med omhu og professionalisme. Få et kort overblik over Facebooks regelsæt for konkurrencer, og være mere opmærksom i fremtiden.

De overordnede regler lyder som følger:

Bliv Ringet Op





Du kan nu tilpasse din virksomheds Facebookprofil med skabeloner, som er designet specifikt til
din virksomheds type. Skabelonerne hjælper dig nemt og ubesværet med at præsentere dine
besøgende for funktioner, som er relevant for både dem og for din virksomhed. Øg din relevant og
få mere ud af Facebook.
Facebook forærer din virksomhedsprofil skabeloner, som er med til at gøre din konto mere
detaljeret og specifik. På den måde vil du også fremstå mere relevant for din målgruppe, når de
besøger dig på Facebook. Skabelonerne har standardindstillinger, som henvender sig til forskellige
former for virksomheder. Derfor kan du vælge en skabelon, som passer specifikt til din virksomhed
og dens interesser. Du kan til hver en tid foretage ændringer i disse skabeloner. Skabelonerne gør
det nemt for dig at få mere ud af Facebook ved forære dig tilpassede funktioner, som danner de
ideelle rammer for at udsende de rette informationer til dine besøgende.
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Ny platform skaber grobund for, at hackere kan udvikle sine evner til at hacke samt at IT-kriminelle kan udveksle anden vigtig og sårbar information. Teknologien stryger afsted med en hastighed, de fleste slet ikke kan følge med på. Små og store virksomheder må være fremtidsorienteret.
Læs mere her: roi-online.dk/artikler/
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Det velkendte Google AdWords tager nu nyt navn, Google Ads. Der følger kun få ændringer med for dig som annoncør – Hvad kommer ændringen til at betyde for din virksomhed? Læs med her: roi-online.dk/artikler/ ... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Vores samarbejde med Google

Læs mere om vores samarbejde med Google og følg med på vores Google+ side, hvis du skal være heldig at deltage i det næste event, hvor vi hjælper virksomheder til Succes Online.

Tag hånd om problemerne

Sidder du i en virksomhed hvor du mener der kunne være behov for vores hjælp, så klik på “Kontakt os” og udfyld formularen med kontaktperson du gerne vil have vi tager fat i samt hvad du mener problematikken er for jeres virksomhed.

Ruevænget 19 - 5600 Faaborg - Tlf: 70 20 39 49 - info@roi-online.dk
© ROI ONLINE