Brug for hjælp?
Ring: 70 20 39 49
Eller skriv til os på info@roi-online.dk
blåt-kort

Facebookkonkurrencer – undgå snyd med nyt værktøj

Vi kender dem efterhånden relativt godt, de dukker stort set dagligt op i vores nyhedsfeed og fanger vores opmærksomhed, så vi hovedkulds kaster os ud i kampen om de fristende præmier – Facebookkonkurrencer. De er en fast del af det sociale medie Facebook, men det er ikke altid, vi kan stole blindt på dét, som fanger vores opmærksomhed.

Nu vil den internetbaserede virksomhed InCover.dk frem med et nyt værktøj, som vil gøre det muligt at spotte, hvornår en konkurrence på Facebook er lidt for god til at være sand. InCover har udviklet en app, som nu kan være din højre hånd, når du tvivler på, hvorvidt en Facebookkonkurrence er sand eller falsk. Ved at kopiere URL’en på den eksakte Facebookside og føre denne ind i app’en, vil app’en efterfølgende vurdere hvorvidt konkurrencen kommer fra troværdige kilder eller ej. Det nyudviklede værktøj kontrollerer Facebooksider ved hjælp af parametre som eksempelvis hvor mange følgere en side har.

Man kan altid selv stoppe op et øjeblik, slå koldt vand i blodet og tænke sig om en ekstra gang. Tag grammatikbrillen på og vurder, hvorvidt der er stavet korrekt og lavet korrekt tegnsætning. Se på hvornår siden er oprettet – er siden oprettet for nylig, må man være ekstra opmærksom. Tilmed må man overveje om præmien virker lidt for god til at være sand. Fordi det er ikke altid, du kan gennemskue konkurrencen ved at se på de tidligere nævnte faktorer. Eksempelvis har tøjgiganten H&M været udsat for et fupnummer, hvor der blev udloddet 20.000 kroner til deres butikker, hvis man likede, delte og kommenterede et opslag. Og der er flere eksempler på fristende præmier fra virksomheder, som skulle være troværdige – men sådan er virkeligheden ikke altid. Disse former for falske konkurrencer er svære at afsløre, fordi vi er vant til at se afsenderen som en troværdig virksomhed.

Vær selv troværdig på Facebook

De falske konkurrencer kan være med til at påvirke virksomheder negativt, fordi de åbner for folks påpasselighed og gør brugerne mere utrygge på de sociale medier. Små og mellemstore virksomheder arbejder ofte med sociale medier, og det er ikke altid, man er opmærksom på de regler, der rent faktisk gælder for Facebookkonkurrencer. Det er vigtigt at efterleve de regler, der er gældende, i særdeleshed fordi en virksomhed hurtigt vil fremstå utroværdig og uoplyst, hvis ikke de har styr på denne basale del. Mange betragter tiltag på sociale medier som en niche, men det er og bliver en vigtig del af markedsføring at håndtere sociale medier med omhu og professionalisme. Få et kort overblik over Facebooks regelsæt for konkurrencer, og være mere opmærksom i fremtiden.

De overordnede regler lyder som følger:

Bliv Ringet Op





Lokal arbejdskraft præger Facebooks gigantiske byggeprojekt i Odense og skaber nye muligheder for de ansatte.
Læs mere her: roi-online.dk/artikler/
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Hos ROI ONLINE er vi en del af konceptet Google Partners. Vi varetager mange Google Adwords opgaver for vores kunder, og vi vil til hver en tid anbefale, at man ser efter en Google Partner virksomhed, når man ønsker at lade en specialist varetage sine Google Adwords opgaver. ... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Det er i dag muligt at betale blot ved en hurtig scanning af din finger. Nets tester nu det nye, innovative system på Copenhagen Business School.
Læs mere her: roi-online.dk/artikler/
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Undersøgelser viser markante stigninger i frygten for cyberangreb – og denne frygt opstår ikke ubegrundet. Læs mere her: roi-online.dk/artikler/ ... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Vores samarbejde med Google

Læs mere om vores samarbejde med Google og følg med på vores Google+ side, hvis du skal være heldig at deltage i det næste event, hvor vi hjælper virksomheder til Succes Online.

Tag hånd om problemerne

Sidder du i en virksomhed hvor du mener der kunne være behov for vores hjælp, så klik på “Kontakt os” og udfyld formularen med kontaktperson du gerne vil have vi tager fat i samt hvad du mener problematikken er for jeres virksomhed.

Ruevænget 19 - 5600 Faaborg - Tlf: 70 20 39 49 - info@roi-online.dk
© ROI ONLINE