fbpx

Søgemaskineoptimering

google-quality-score
Når man som virksomhed har en hjemmeside eller webshop, som man gerne vil have til at blive fundet på feks Google på udvalgte søgeord, så er det man arbejder med søgemaskineoptimering (SEO). Det går kort og godt ud på, at man optimerer ens hjemmeside bedst muligt i forhold til både brugerne og søgemaskinerne.

Der er rigtig mange ting involveret i søgemaskineoptimering, og det er reelt noget man aldrig bliver færdig med. Det kræver nemlig løbende vedligeholdelse, at kommer længere frem eller blot at fastholde de øverste positioner på søgemaskinerne.

Da langt det meste trafik på internettets hjemmesider og webshops har oprindelse fra Google, så er det også meget naturligt, at det er her, man i fremtiden lægger det største fokus. Og får man først hjemmesiden frem på side 1 på de produktnavne eller service ydelser, som man tilbyder kunderne, så er der også meget større chance for at man får nye kunder ind via hjemmesiden, som dermed stammer fra søgemaskinerne. For det der er hele ideen med at have en hjemmeside, er jo netop at den skal kunne generere kunder, således at man skaber et positivt ROI (Return-On-Investment).

Når man taler om søgemaskineoptimering er det udelukkende de ikke-betalte resultater på søgemaskinerne – Der er altså IKKE tale om PPC annoncer som feks Google Adwords.

Hvordan laves søgemaskineoptimering

Der er flere forskellige måder at gribe en opgave indenfor søgemaskineoptimering an på. Det skal altid skræddersys til den enkelte kunde, således at man får en løsning, som er optimal i forhold til den enkelte virksomheds behov og ønsker.
Men indenfor SEO er der nogle ting, som altid går igen:

  • Analyse af hjemmesiden/webshoppen
  • Analyseværktøjer og definition af mål
  • Konkurrentanalyse
  • Søgeords analyse
  • Opnåelse af mål
  • Linkbuilding
  • Kontinuerlig optimering

Er I interesseret i at vide mere om, hvordan vi kan hjælpe Jeres virksomhed til at få det optimale udbytte ud af jeres online investeringer, samt få analyseret hvorvidt jeres eksisternede eller nye samarbejdspartnere giver jer tilstrækkeligt investeringsafkast, så kontakt os, så vi kan få en snak om løsningen og evt. aftale et møde.