Brug for hjælp?
Ring: 70 20 39 49
Eller skriv til os på info@roi-online.dk
blåt-kort

Webshop

ecommerce
Gennem de sidste 10 år, har nethandelen steget år for år, og webshops er i dag oppe på at udgøre en meget stor del af den samlede handel i Danmark.

Der har gennem årene vist sig stigende tendenser til, at man i Danmark bruger mindre og mindre tid på at handle, hvormed den hurtige online handel, tiltaler mange mennesker. Der har ligeledes været en stigende tendens indenfor de private kunder, til at handle online. For 5 år siden var tallet der havde handlet på internettet indenfor den sidste måned, 38 % og det er i dag oppe på hele 69%. Med andre ord, hvis din virksomhed handler primært med private kunder og du ikke har en webshop til at sælge dine varer eller tjenester, vil din virksomhed gå glip af ca 2/3 af de potentielle kunder der bruger internettet. Den andel der bruger internettet hver måned, er i dag oppe på 98% af den voksne befolkning. Der er altså store penge at tjene på internettet. Der vurderes at andelen af varer og tjenester, der købes af virksomheder eller det offentlige, er væsentligt større end ved de private kunder. Hvis i vil have en del af kagen, så lav en webshop.

Optimering af din webshop

Vi hjælper i ROI-Online vores kunder med at optimere deres webshops, ved brug af de forskellige erfaringer, vi har skabt os gennem mange års arbejde med online markedsføring. Det er ikke altid et flot design, der gør at webshoppen kommer til at have en god konverteringsrate, men nogle vil nok påstå, at det er vigtigt. Vores postulat går på at et design på en webshop, skal stå i forhold til virksomhedens ønsker om afspejling samt dennes produkter. Vi mener det er essentielt at benytte et design, der passer til den målgruppe man har, hvormed der vil skabes større tryghed i købsfasen, som har vist sig at være en af de store barrierer for ikke at afslutte handlen.

Open Source Webshops

Ved ROI-Online hjælper vi alle vores kunder med at få den optimale konvertering ud af markedspotentialet, om de har en eksisterende webshop eller ej. Såfremt kunden har en eksisterende webshop, der giver problemer i henhold til SEO, vil vi foreslå en teknisk gennemgang af løsningen, der ender ud med en tilbundsgående rapport, der giver tips til, hvorledes man undgår de uhensigtsmæssige ulemper. Skulle dette ikke kunne lade sig gøre at få rettet, vil ROI-Online være behjælpelig med at få oprettet en ny webshop, som ikke har de tekniske ulemper.

I ROI-Online benytter vi os af Open Source Webshopsystemer. Vi har mulighed for at få lavet løsninger i Open Source Systemer som eksempelvis Magento og PrestaShop, eller som en del af et integreret Shop og CMS-system i TYPO3 CMS, WordPress eller Joomla CMS. Med Open Source ideologien, sparer man mange penge på udvikling og sikrer i krisetider, at der ikke er nogle af de bærende kræfter, der går konkurs således at udviklingen stopper.

Kontakt os gerne for en uforpligtende snak omkring, hvordan vi kan hjælpe Jeres virksomhed til at få udbytte af det store potentiale der ligger i online handel.

Bliv Ringet Op





Har du en plan for årets oplagte markedsførings dage- og perioder? Mange virksomheder har gavn
af at planlægge årets markedsføringstiltag i forhold til årets mange mærkedage. Der er gode
muligheder, hvis du planlægger din tid, så du hele tiden kan være på forkant. Det er vigtigt, at man
som virksomhed er et skridt foran, i forhold til årets begivenheder. Materiale til markedsføring
skal være klar i god tid og bør promoveres allerede en måned eller nogle uger før mærkedage som
fastelavn, Mors og Fars dag, påske, helligdage og halloween.
Hos ROI ONLINE hjælper vi vores kunder med forskellige markedsføringstiltag – eksempelvis ved at
hjælpe med social medie strategi, som dækker hele året. Hvis du har spørgsmål eller mangler
indsigt i professionel online markedsføring, er du altid meget velkommen til at kontakte os til en
uforpligtende samtale, roi-online.dk/kontakt-os/
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

De fleste virksomheder bestræber sig på at skabe vækst. Vækst er et ord, som vi ofte hører i forretningssammenhæng – særligt når det kommer til store, globale virksomheder, hvor det handler om at blive større og større. Men hvordan kan små og mellemstore virksomheder skabe vækst på baggrund af deres langt mindre budgetter?

Evnen til at skabe vækst kræver, at man har et indgående kendskab til sin egen virksomhed og forretning. Man skal kende til kerneværdier og målgrupper for de ydelser eller produkter, som man tilbyder sine kunder. Hvordan man indhenter disse specifikke informationer om sine potentielle kunder kan variere meget. Fænomenet Big Data er dog noget, som ofte bliver anvendt til netop dette formål. Det handler om at udvinde de relevante informationer fra Big Data, og udvinde sin egen brugbare datamængde. Med Big Data kan virksomheder træffe bedre forretningsmæssige beslutninger på baggrund af specifikke data. Dette betyder tilmed at virksomheder får mulighed for at opnå konkurrencemæssige fordele

Din virksomhed og Big Data
Mange mindre virksomheder er af den opfattelse, at de ikke selv kan fremskaffe Big Data – Men ingen virksomheder er for små til at gøre brug af Big data. Dataene findes blandt andet på sociale medier som Facebook, LinkedIn og Instagram. Det handler blot om at vide hvordan man tilgår disse data.
Det kræver dog analyse at udvinde de rette informationer inden for Bid Data verdenen. Dette kan være den mere komplekse del af arbejdet, som kræver professionel hjælp. Først of fremmest bør der defineres et mål med brugen af Big Data. Derefter bør informationerne fra Big Data struktureres og analyseres. Efter denne proces vil man være i stand til at samle de dele som skaber værdi for virksomheden, nemlig evnen til at se på tendenser og mønstre, som kendetegner din målgruppe. Derfor bør enhver virksomhed anskue Big Data som et solidt værktøj, når det kommer til målrettet markedsføring – I dag handler det heller ikke længere om blot at udsende så meget indhold som muligt, og være den som råber højest. I dag handler det om at udsende relevant indhold til specifikke målgrupper.
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

EU har nu opstillet nye regler for et lovforslag til, hvordan de store online-platforme kan tvinges til at give os et indblik i, hvordan vores søgeresultater rangeres. Vi har allerede knækket en god del af koden med SEO-optimering, men der er meget, vi ikke ved om ranking resultater. Nogle af de helt store online-platforme, som der er tale om er Google, Apple og Amazon, som har helt specifikke metoder hvormed de ranker og filtrerer søgeresultater. At kende til disse oplysninger kan være med til, at gøre det lettere for virksomheder at klargøre, hvordan de kan få en god placering hos diverse søgemaskiner – Altså vil det stå mere klart, hvad man skal gøre for at skabe værdi for det indhold, som man ønsker, skal findes på de store søgemaskiner. Det er lidt af en videnskab, at danne sig et overblik over, hvordan man bedst muligt ranker højt på diverse søgemaskiner, og det er en disciplin, som for det meste kræver ekstern, professionel hjælp. Men med et regelsæt som det EU foreslår, bliver det nemmere for både virksomheder og konsulenter, at skabe et overblik over mønsteret for, hvordan specifikt indhold bedst muligt bliver vist på internettet.

Ifølge det nye udkast til et regelsæt, som EU ønsker, skal blive lov, vil man få de online-platformene til på forhånd at specificere deres vigtigste parametre i bestemmelsen af ranking-position. På den måde er de nødsaget til, at offentliggøre beskrivelser af de fremgangsmåder, de anvender når underleverandørerne placeres på bestemte måder i forhold til hinanden. Derved vil man altså opnå indblik i, hvordan ”opskriften” på god rangering på eksempelvis Google kan se ud. Det skal understreges, at EU ikke vil tvinge de store online søgemaskiner til, at afsløre afgørende algoritmer forretningsmæssigt.
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook
Vis på Facebook

Har du styr på din virksomheds rolle i julehandlen? Det er vigtigt at have overblik over strategi og
praktiske ting i juletiden. Fungerer din webshop optimalt, gør du opmærksom på din virksomheds
produkter og ydelser og er du synlig på de sociale medier? Det er centralt, at du gør opmærksom på
dig selv med relevante tilbud til relevante målgrupper. I juletiden kan små og mellemstore
virksomheder nemt drukne i den massive mængde af konkurrence og store virksomheder med store
budgetter, som trækker al opmærksomheden i en anden retning. Hvis du mangler råd og vejledning,
før det rigtigt går løs, så kontakt ROI ONLINE.
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Vores samarbejde med Google

Læs mere om vores samarbejde med Google og følg med på vores Google+ side, hvis du skal være heldig at deltage i det næste event, hvor vi hjælper virksomheder til Succes Online.

Tag hånd om problemerne

Sidder du i en virksomhed hvor du mener der kunne være behov for vores hjælp, så klik på “Kontakt os” og udfyld formularen med kontaktperson du gerne vil have vi tager fat i samt hvad du mener problematikken er for jeres virksomhed.

Ruevænget 19 - 5600 Faaborg - Tlf: 70 20 39 49 - info@roi-online.dk
© ROI ONLINE