Digitalisering

Digitaliseringen sætter i højere og højere grad dagsordenen for erhvervslivet, og udviklingen vil fortsætte. Det kan være en udfordring at følge med de mange nye digitale muligheder, men ikke desto mindre er det vigtigt, hvis du vil fremtidssikre din virksomhed.

Hvad er digitalisering?

Digitalisering ses som disciplinen at gøre processer klogere og forbedre ydeevnen ved at benytte digital teknologier eller data. Det er vigtigt at kunne navigere på markedet, og udvælge de rigtige processer at digitalisere, da teknologien i dag giver mange muligheder, der ikke før har været tilgængelige.  

Data kan ses som et nøgleord, da det netop er data man forsøger at skabe ved hjælp af digitaliseret information. Dette kunne f.eks. være et system, der giver indblik i kundeengagementet i virksomheden eller til kortlægning af brugeradfærd på sociale medier. Denne data vil så kunne bruges til at optimere forretningsprocesserne. Der findes mange typer af digitalisering, såsom: 

  • En plan for en digital forretningsmodel
  • En plan for digital markedsføring
  • En plan for intelligent produktion
  • En plan for anvendelse af droner
Vi kan hjælpe dig med digitale markedsføringstrategier og forretningsmodeller.  

Hvad skal jeg bruge det til?

Digitalisering kan styrke produktiviteten og konkurrenceevnen hos små og mellemstore virksomheder. Dette kan f.eks. ske gennem bedre udnyttelse af data til intern optimering og udvikling af nye services og produkter, automatisering af produktionen eller en komplet digital marketingstrategi. 

Uden en plan for din tilstedeværelse og aktive brug af alle digitale kanaler og sammenhængen mellem disse, kan du ikke udnytte det fulde potentiale af digitaliseringens mange muligheder. Alt for mange virksomheder begår samme fejl, når det kommer til deres digitale marketingstrategi, eller mangel på samme. 

Hvis du ikke har en strategisk sammenhæng mellem dine digitale touchpoints, hvor målgruppen møder din virksomhed, kan du miste mange potentielle, og muligvis også, eksisterende kunder. Det er nødvendigt at tage stilling til, hvilke kanaler der er relevante, og herefter hvordan, og i hvilket omfang de skal bruges, for at skabe synergi og udnytte det fulde potentiale for at nå din målgruppe. Ved at lave et grundigt forarbejde, får du det bedst mulige udgangspunkt for din forretning.

Hvad koster det?

Prisen afhænger af din virksomhed og de behov og rammer du har lige nu – Vi rådgiver dig så du får den plan, der er mest relevant for dig og din virksomhed. Vi har hjulpet kunder med strategier i alle størrelser, lige fra de helt små løsninger, som en simpel strategi til 10.000 kr. og helt op til store digitale projekter til flere hundredetusind kroner som virksomheden Milcotec, der med vores hjælp, og vækstmidler, gjorde det muligt at gøre deres udstyr, til landbrugssektoren, til en eksportvare. 

Det kan være overvældende at skulle finde hoved og hale i hvad der potentielt er godt for din virksomhed og derefter implementere det. Lad os hjælpe dig med at afsøge den rette strategi for dig og med at implementere det. 

Vil du vide mere om dine muligheder og hvordan vi kan hjælpe dig, så kontakt os i dag eller læs mere om de enkelte vækstpuljer herunder: 

Digital Omstilling

SMV:Digital Potentialeafklaring 

SMV:Digital Implementering