Brug for hjælp?
Ring: 70 20 39 49
Eller skriv til os på info@roi-online.dk
blåt-kort

MOBIL MARKETING

Stort potentiale med mobil marketing

I takt med at antallet af smartphones i Danmark er steget betydeligt gennem de seneste år, er potentialet i mobil marketing også blevet større. I dag er det alle, unge som gamle, der har en mobil og de er tilgængelige stort set hele tiden. Dette giver dig nye og unikke muligheder for at markedsføre din virksomhed, dine produkter, services og ydelser, da du kan nå ud til rigtig mange kundeemner.

I dag bliver mobilen brugt til meget mere end bare opkald og sms, i dag bruges den også til at surfe på internettet, til bankforretninger, til køb af billetter m.m., du har derfor uanede muligheder for at skabe effektiv og vedkommende markedsføring via mobilen. Med mobil marketing får du mulighed for at kommunikere spontant og målerettet direkte til din målgruppe, du er ikke afhængig af at dine kundeemner befinder sig på et bestemt sted, på et bestemt tidspunkt.

Dine kundeemner vælger selv, hvilke virksomheder og produkter de ønsker at interagere med på mobilen, der er derfor generelt en mere positiv stemning overfor den markedsføring forbrugeren udsættes for via mobilen, fremfor det forbrugeren møder i TV og i printmedier.

Med mobil marketing får du et unikt redskab, der kan hjælpe med segmentering af din målgruppe, og bruges som medie for marketingkampagner, der er tilpasset den konkrete målgruppe. Med mobile marketing bliver det nemmere at ændre dine kundeemners købs- og forbrugeradfærd.

Hvad er mobil marketing?

Mobil marketing er et begreb, der dækker over alle former for markedsføring, der gør brug af smartphones eller andre mobile enheder i sin kommunikation. Det kan f.eks. være SMS konkurrencer, QR-koder, mobile apps, specielle mobile annoncer via Adwords og selvfølgelig mobile bannerannoncer.

Det er ikke meningen, at mobil marketing skal erstatte dine nuværende markedsføringstiltag, tvært imod skal det ses som et supplement. Mobil markedsføring og markedsføring i printmedier komplimenterer f.eks. hinanden godt. Der kan opnås synergi mellem de to former for markedsføring ved f.eks. at gøre brug af QR-koder, som forbrugeren kan scanne med sin mobil, og dermed få yderligere information om din virksomhed, eller produkter via en mobil landing page på dit mobil site.

Du kan også med en QR-kode i de trykte medier få folk til at gå ind på dine profiler på de forskellige sociale medier. Dette kan være en stor fordel, da forbrugerne har tendens til at føle sig mere trygge, og ikke ser dine henvendelser som direkte reklame.

Få, men vigtige huskeregler for mobil marketing

Hvis du skal opnå den fulde synergieffekt og deraf et bedre resultat på bundlinjen er der få ting, der er vigtige at have sig for øje. Mobil markedsføring adskiller sig ikke markant fra andre måder at markedsføre sig på. Du kan måle på din mobil marketing på samme måde som anden online markedsføring, men det er vigtigt, når du vil benytte dig af markedsføring via mobilen, at du sørger for at dine landingssider, mobile sites m.m. er optimeret til smartphones og de devices dine målgrupper ellers benytter. Dette kan gøres enten ved at få programmeret jeres løsninger med responsive design eller lave specielle smartphonedesign løsninger der vises. Med en hjemmeside og en landing page der er optimeret til smartphones, vil du opleve at respondenten, der scanner en QR-kode, eller surfer på nettet via sin mobil, er langt mere tilbøjelig til, at gøre det du gerne vil have personen til. Altså er der med mobil marketing større chance for call to action, som i sidste ende giver dig det optimale ROI.

Mobile banner annoncer

For mobil annoncering gælder det, at det stort set fungerer på samme måde, som den mere traditionelle bannerannoncering. Der er dog nogle få steder, hvor mobil annoncering adskiller sig. Da de fleste mobiler i dag indeholder gps, er det muligt at segmentere hvilke personer, der skal se dine annoncer, på den måde har du mulighed for at målrette din annoncekampagne, så den giver det bedste resultat. Du kan ramme dine kundeemner lige præcis i den situation, hvor de står og mangler det produkt, den service eller ydelse, som du kan tilbyde. På den måde kan du opnå mere salg og igen et bedre ROI. Det gælder også for mobil annoncer, at man er opmærksom på at tilpasse design og indhold, så det er optimeret til mobilen.

Hvordan kan jeres virksomhed komme i gang med mobil marketing?

Hos ROI ONLINE har vi stor erfaring med mobil marketing, vi ved hvad der rører sig, og hvilke tendenser vi står over for på det mobile marked. Vi kan hjælpe dig med alt fra udvikling og implementering, af de mobile løsninger din virksomhed har brug for, til rådgivning af strategisk eller taktisk art. Vil du gerne øge dit ROI, så kontakt os med det samme for en uforpligtende samtale om, hvordan I kommer i gang med mobil marketing. Ring 70 20 39 49 eller udfyld formularen øverst til højre.

Bliv Ringet Op





KUNDEEFFEKT: Gennemgang af annoncer
Identificerende at onlinebanner til 117.000 kun havde givet 7.335 i omsætning - vil du vide mere om hvordan vi kan hjælpe dig med at måle på dine marketingaktiviteter?
Læs mere her: roi-online.dk/referencer/
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Apple erstatter den velkendte fingerscanner med den nye funktion Face ID – kan dette føre til et nyt markedsføringsværktøj?
Læs mere her: roi-online.dk/artikler/
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

KUNDEEFFEKT - You Tube annoncering
20,62% af de knap 300.000 videoannoncer ramte på det tyske marked, så You Tube reklamen færdig.
Vil du vide hvordan også du kan få effektfuld You Tube annoncering - Læs mere her: roi-online.dk/referencer/
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Facebook tager Odense med storm og forventer at opvarme op til 6900 husstande på hele Fyn – en interessant udvikling, som vi glæder os til at følge.
Læs mere her: roi-online.dk/artikler/
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Inden længe skydes det snart velkendte amerikanske detailfænomen fænomen, Black Friday, i gang. Black Friday er, også i Danmark, blevet årets største handelsdag, hvilket tilmed gælder online handel på diverse webshops – Men er din webshop klar til at servicere hver en kunde på denne dag? Læs mere her roi-online.dk/artikler/ ... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Vores samarbejde med Google

Læs mere om vores samarbejde med Google og følg med på vores Google+ side, hvis du skal være heldig at deltage i det næste event, hvor vi hjælper virksomheder til Succes Online.

Tag hånd om problemerne

Sidder du i en virksomhed hvor du mener der kunne være behov for vores hjælp, så klik på “Kontakt os” og udfyld formularen med kontaktperson du gerne vil have vi tager fat i samt hvad du mener problematikken er for jeres virksomhed.

Hvilke annoncer giver telefonopkald?

Vi har løsningsmodellen til at få målt på hvilke af jeres annoncer og søgeord der giver opkald i stedet for online konverteringer. Hvis ikke I måler på dette, risikerer I at nedprioritere annoncegrupper og søgeord der faktisk er meget rentable. I får simpelt og enkelt ikke det rigtige udgangspunkt for at træffe de rigtige beslutninger. Kan i ikke måle på hvilke kampagner, anonncegrupper og søgeord der giver telefonopkald, så ring 70 20 39 49, eller udfyld ovenstående formular.

Hvilke firmaer besøger hjemmsiden?

Handler du primært B2B, kunne det måske være interessant at vide hvilke virksomheder der besøger jeres hjemmeside, samt hvor de kommer fra og hvad de eventuelt har søgt på via søgemaskinerne for at komme ind til jer. Vi har løsningsmodellen der giver jer muligheden for at få navngivet en stor del af de besøgende virksomheder der har besøgt jeres hjemmeside. Handler du primært B2B og kunne du tænke dig at vide hvem der kan betale sig at ringe til, så udfyld ovenstående formular eller ring 70 20 39 49.

Ruevænget 19 - 5600 Faaborg - Tlf: 70 20 39 49 - info@roi-online.dk
© ROI ONLINE