Hvad er mobil marketing?

Mobil marketing er kommet på tale efter vores smartsphones har indtaget en central rolle, når det kommer til marketing. Mobil marketing handler om målrettet mobil markedsføring og optimerende faktorer såsom responsivt design.

Billede af en telefon

Mobile annoncer

Mobile annoncer baner vejen for helt nye muligheder for målrettet annoncering. Da smartphones indeholder en GPS kan man fx målrette sine annoncer mere geografisk, så de rammer mere præcist end andre slags annoncer.

Kom godt fra start!

Vi har stor erfaring med mobil marketing. Derfor er vi den rette rådgiver, når du vil i gang med mobil markering uden at springe budgettet. Derudover måler vi på tiltagene, så vi løbende kan lave justeringer og forbedringer.

Ikon af mobil marketing

Mobil marketing

Stort potentiale med mobil marketing

I takt med at antallet af smartphones i Danmark er steget betydeligt gennem de seneste år, er potentialet i mobil marketing også blevet større. I dag er det alle, unge som gamle, der har en mobil, og de er tilgængelige stort set hele tiden. Dette giver dig nye og unikke muligheder for at markedsføre din virksomhed, dine produkter, services og ydelser, da du kan nå ud til rigtig mange potentielle kunder.

I dag bliver mobilen brugt til meget mere end bare opkald og sms. Den bruges også til at surfe på internettet, til bankforretninger, til køb af billetter m.m. Du har derfor uanede muligheder for at skabe effektiv og vedkommende markedsføring via mobilen. Med mobil marketing får du mulighed for at kommunikere spontant og målrettet direkte til din målgruppe. Du er ikke afhængig af, at din målgruppe befinder sig på et bestemt sted, på et bestemt tidspunkt.

Dine potentielle kunder vælger selv hvilke virksomheder og produkter, de ønsker at interagere med på mobilen. Der er derfor generelt en mere positiv stemning over for den markedsføring, forbrugeren udsættes for via mobilen fremfor det, som forbrugeren møder i TV og i printmedier.

Med mobil marketing får du et unikt redskab, der kan hjælpe med segmentering af din målgruppe og bruges som medie for marketingkampagner, der er tilpasset den konkrete målgruppe. Med mobil marketing bliver det nemmere at ændre dine kundeemners købs- og forbrugeradfærd.

Hvad er mobil marketing?

Mobil marketing er et begreb, der dækker over alle former for markedsføring, der gør brug af smartphones eller andre mobile enheder i sin kommunikation. Det kan f.eks. være SMS konkurrencer, QR-koder, mobile apps, specielle mobile annoncer via Adwords og selvfølgelig mobile bannerannoncer.

Det er ikke meningen, at mobil marketing skal erstatte dine nuværende markedsføringstiltag. Tværtimod skal det ses som et supplement. Fx komplimenterer mobil markedsføring og markedsføring i printmedier hinanden godt. Der kan opnås synergi mellem de to former for markedsføring ved fx at gøre brug af QR-koder. På denne måde kan forbrugeren scanne koden med sin mobil og fx få yderligere information om din virksomhed eller produkter via en mobil landingsside på dit mobil site.

Du kan også få folk til at gå ind på dine profiler på de forskellige sociale medier med en QR-kode i de trykte medier. Dette kan være en stor fordel, da forbrugerne har tendens til at føle sig mere trygge og ikke se dine henvendelser som direkte reklame.

Få, men vigtige huskeregler for mobil marketing

Hvis du skal opnå den fulde synergieffekt, og deraf et bedre resultat på bundlinjen, er der få ting, der er vigtige at have sig for øje. Mobil markedsføring adskiller sig ikke markant fra andre måder at markedsføre sig på. Du kan måle på din mobil marketing på samme måde som anden online markedsføring. Når du vil benytte dig af markedsføring via mobilen, er det vigtigt, at du sørger for, at dine sider er optimeret til smartphones og de devices, dine målgrupper ellers benytter. Dette kan enten gøres ved at få programmeret jeres løsninger med responsive design eller lave specielle smartphonedesign løsninger, der vises. Med en hjemmeside og en landingsside, der er optimeret til smartphones, vil du opleve, at respondenten, der scanner en QR-kode eller surfer på nettet via sin mobil, er langt mere tilbøjelig til at gøre det, du gerne vil have personen til. Altså er der med mobil marketing større chance for call to action, som i sidste ende giver dig det optimale ROI.

Mobile banner annoncer

Mobil annoncering fungerer stort set på samme måde som den mere traditionelle bannerannoncering. Der er dog nogle få steder, hvor mobil annoncering adskiller sig. Da de fleste mobiler i dag indeholder gps, er det muligt at segmentere hvilke personer, der skal se dine annoncer. På den måde har du mulighed for at målrette din annoncekampagne, så den giver det bedste resultat. Du kan ramme dine kundeemner lige præcis i den situation, hvor de står og mangler det produkt, den service eller ydelse, som du kan tilbyde. På den måde kan du opnå mere salg og igen et bedre ROI. Det gælder også for mobil annoncer, at man er opmærksom på at tilpasse design og indhold, så det er optimeret til mobilen.

Hvordan kommer din virksomhed i gang med mobil marketing?

Hos ROI ONLINE har vi stor erfaring med mobil marketing. Vi ved, hvad der rører sig, og hvilke tendenser, vi står over for på det mobile marked. Vi kan hjælpe dig med alt fra udvikling og implementering af de mobile løsninger, din virksomhed har brug for, til rådgivning af strategisk eller taktisk art. Vil du gerne øge dit ROI, så kontakt os med det samme for en uforpligtende samtale om, hvordan I kommer i gang med mobil marketing.

Fordele
  • Direkte kontakt til kundeemner, hvis de vil
  • Du rammer direkte ned i kundernes lomme
  • I får højere konverteringsrate
  • Det er nemmere at føre statistik på
  • Bedre brugeroplevelse til dine kunder
  • Mulighed for at tracke dine kunder
  • Ram kunderne, når de er modtagelige
  • Få mere engagerede ambassadører
  • Få kunderne til at sende videre til andre

Engageret vækstpartner gennem

Logo
logo
logo
logo
logo
logo

Har du spørgsmål?

Kontakt os i dag og få en uforpligtende samtale. Vi vil meget gerne rådgive dig