Brug for hjælp?
Ring: 70 20 39 49
Eller skriv til os på info@roi-online.dk
blåt-kort

Facebook annoncering

I dag er det næsten halvdelen af den danske befolkning der bruger Facebook dagligt. Det er unge som gamle, højtuddannede som faglærte, dem der bor på landet, men også dem der bor i storbyerne. Netop det, at så mange forskellige mennesker er til stede på Facebook, er det, der gør det interessant for virksomheder at annoncere på platformen.

Beregn pris for virksomhedsstrategi

Målrettet og effektiv markedsføring med Facebook annoncering

Facebook annoncering adskiller sig ikke meget fra at annoncere alle andre steder. Der er dog én væsentlig forskel, nemlig at du med annoncering her får flere og langt bedre muligheder for at målrette din annonce, så den når ud til din målgruppe. På Facebook er det muligt at ramme din målgruppe med annoncer, der er udviklet specifikt til målgruppen. Det er muligt at segmentere annoncerne på demografiske kriterier som alder, bopæl, køn, interesser m.m. Du kan kort og godt målrette annoncerne ud fra alle de oplysninger, Facebook brugerne har mulighed for at skrive, når de opretter en profil. Denne form for målretning af annoncer er en af de største fordele ved at benytte sig af Facebook annoncering. En anden fordel ved Facebook annoncer er, at de er nemmere at måle på end f.eks. print annoncer eller canvas. Effektiviteten af en Facebook annonce kan man måle med indbyggede statistik værktøjer. Men for at måle den totale effekt, kan man også kombinere dette med andre statistikværktøjer som f.eks. Google Analytics og kan man ikke finde ud af at sætte det op, kan man få et Google Analytics kursus, hvor man kan lære det. På den måde kan du på en effektiv og hurtig måde se om dine Facebook annoncer, og Facebook kampagner giver det ønskede resultat. Du får dermed mulighed for hurtigt, at kunne optimere og justere dem, så de i sidste ende giver dig det bedste resultat på bundlinjen.

Bedre ROI med annoncering på Facebook

Via annoncering på Facebook, kan du skabe mere trafik til din hjemmeside og øge din konverteringsrate. Den meget specifikke og effektive målretning gør, at du er sikker på at de personer dine annoncer rammer, kunne være potentielle kunder. Således spilder du ikke en masse annoncekroner på at skyde med spredehagl i håbet om at få folk ind på din hjemmeside og i sidste ende foretage et køb. Dette betyder at du med en reklame på Facebook, automatisk optimerer dine ressourcer, og i sidste ende vil det føre til et bedre resultat på bundlinjen og dermed et bedre ROI.
Det er op til dig, hvor mange penge du vil bruge på annoncering. Med Facebook annoncering har man muligheden for at betale hver gang et kundeemne klikker på din annonce, eller hver gang annoncen bliver vist. Når annoncen sættes op, vælger du selv hvad dit daglige budget skal være, hvad du højst vil betale pr. klik eller pr. visning og hvor længe og hvornår din reklame skal vises og selvfølgelig for hvem.

Har du fået øjnene op for mulighederne i Facebook reklamer og Facebook annoncering?

Hvis du kan se fordelene i reklamer og annoncer på Facebook, men ikke rigtig ved, hvordan du skal griber det an, så kan vi hos ROI ONLINE hjælpe dig. Vi kan vejlede og rådgive dig i, hvordan det gøres bedst muligt, eller du kan vælge at lade og stå for det hele.
Vi hjælper gerne med at sætte din Facebook annonce op, så den fanger din målgruppe, vi hjælper med udformning og afvikling af din Facebook kampagne og vi følger op på den og laver justeringer, så den giver det bedste resultat. Vi kan også hjælpe med optimering af din landingsside og konverteringsrate, ligesom vi også gerne står for at måle på effektiviteten af dine kampagner.
Kontakt os for en uforpligtende samtale om hvordan vi kan hjælpe dig med at opnå bedre ROI ONLINE gennem annoncering på Facebook.

Bliv Ringet Op





Facebook bekæmper ”fake-news” med ny funktion.
I sin seneste indsats for at bekæmpe fænomenet ”fake-news”, falske nyheder, har Facebook testet en helt ny feature. Denne funktion giver facebookbrugerne yderligere information om de nyheder, som vises i deres nyhedsfeed. Funktionen er angivet med bogstavet ”i” nær overskriften til en given artikel. Ved anvendelse af funktionen vil facebookbrugerne få hjælp til at identificere falske nyheder og dermed kunne skelne utroværdige udgivere, der i dag er et voksende fænomen, som blandt andet havde en central plads i det seneste amerikanske præsidentvalg.
Helt konkret vil funktionen afsløre kontekstuelle oplysninger såsom udgiverens Facebook- og Wikipediasider, relaterede artikler om samme emne samt oplysninger om hvordan andre brugere deler på pågældende artikel. Ideen bag funktionen er at genskabe en digital tillid, som er blevet brudt i takt med de stigende falske nyheder.
Kilde: Business insider
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Er du opmærksom på kompleksiteten af SSL/https? Har du sikret, at din virksomheds hjemmeside er troværdig og kender du i den forbindelse din rangering på Google? Er dit erhverv eksempelvis involveret i e-handel eller har du en hjemmeside - SSL er relevant for alle.
SSL er med til at minimere risikoen for angreb da der er krypteret et link mellem server og browseren.

Alle e-forretninger som behandler personlige og fortrolige oplysninger bør have et SSL certifikat, både for deres egen og for deres besøgendes skyld. SSL (Secure Sockets Layer), sikrer at det kun er afsender og modtager, som kan læse de informationer, der kommunikeres mellem de to parter. Dette er vigtigt i dag, hvor man nemt kan komme galt afsted, når man handler på nettet. Det er ikke kun vigtigt for hjemmesider som indeholder e-handel, men derimod vigtigt for troværdigheden på alle former for hjemmesider. Et SSL certifikat er vejen til troværdighed og tryghed men det er nu i høj grad også en rangeringsfaktor, som har betydning for din SEO, da sikkerhed er i særdeles høj kurs hos Google.

I 2016 gjorde Google det til et krav, at man i forbindelse med Google Shopping brugte SSL - Fra januar 2017 begyndte Google at afsløre graden af sikkerhed på webshops for brugerne. Dette markeres med farven grøn, gul og rød, hvoraf rød er meget usikker.
Google begynder at suspendere Google shopping uden ssl.
Hvis du ikke allerede har skiftet fra http til https, vil det være en klar fordel, såfremt du vægter sikkerhed højt.
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Nye Succes Online arrangementer er nu skudt i gang!

Lyder gratis viden om optimering af digitale kompetencer som noget for dig?

Vi er en del af Googles initiativ Succes Online, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at tilegne sig optimerede færdigheder indenfor online markedsføring.

Der tilbydes gratis arrangementer, som guider dig og din virksomhed til at opnå de bedst mulige digitale kompetencer indenfor SEO, digitale medier, Adwords og meget andet.
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handlingsplan og ikke mindst viden, der har til formål at gøre dig blandt de bedste på nettet. Der er også mulighed for 1:1 sparring. ... Læs mereLæs mindre

Succes Online - Sønderborg 2017

oktober 24, 2017, 9:00am - november 7, 2017, 6:00am

ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handlingsplan og ikke mindst viden, der ...

Vis på Facebook

Fra tjeklisten til handlingsplan:

ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handlingsplan og ikke mindst viden, der har til formål at gøre dig blandt de bedste på nettet. Der er også mulighed for 1:1 sparring
... Læs mereLæs mindre

Succes Online - Assens 2017

september 28, 2017, 1:00pm - september 28, 2017, 10:30am

Fra tjeklisten til handlingsplan: ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handl...

Vis på Facebook

Vores samarbejde med Google

Læs mere om vores samarbejde med Google og følg med på vores Google+ side, hvis du skal være heldig at deltage i det næste event, hvor vi hjælper virksomheder til Succes Online.

Tag hånd om problemerne

Sidder du i en virksomhed hvor du mener der kunne være behov for vores hjælp, så klik på “Kontakt os” og udfyld formularen med kontaktperson du gerne vil have vi tager fat i samt hvad du mener problematikken er for jeres virksomhed.

Hvilke indlæg giver telefonopkald?

Vi har løsningsmodellen til at få målt på hvilke af jeres indlæg og kampagner der giver opkald i stedet for online konverteringer. Hvis ikke i måler på dette, risikerer i at nedprioritere kampagner der faktisk er meget rentable. I får simpelt og enkelt ikke det rigtige udganspunkt for at træffe de rigtige beslutninger. Kan i ikke måle på hvilke kampagner der giver telfonopkald, så ring 70 20 39 49 NU! eller udfyld ovenstående formular.

Ruevænget 19 - 5600 Faaborg - Tlf: 70 20 39 49 - info@roi-online.dk
© ROI ONLINE