Brug for hjælp?
Ring: 70 20 39 49
Eller skriv til os på info@roi-online.dk
blåt-kort

WEBSHOP

Lav en webshop og forøg din ROI

Antallet af webshops i Danmark er steget betydeligt de seneste 10 år og internethandlen udgør i dag en stor del af den samlede handel i Danmark. Hos ROI-Online mener vi, at der er potentiale for at kunne tjene store penge på internettet, så går I med tanken om at starte en webshop, kan vi hjælpe jer. Opstart af webshop kan være en tidskrævende proces, hvorfor det er vigtigt at tingene bliver gjort rigtigt fra starten. Man kan have de bedste produkter til den bedste pris, men hvis ikke de er præsenteret ordentligt og der ikke er nogen der kan finde dem, får man ingen ordrer. ROI-ONLINE kan tilbyde jer kompetent hjælp, der trækker på flere års erfaring med udvikling samt optimering af webshops.

Opret webshop, men hvilket system?

Der er to overordnede muligheder, hvis du går og overvejer at få en webshop. Hvilken mulighed du skal gøre brug af, afhænger af, hvad hensigten med din webshop er. Ønsker man at sælge nogle få produkter på sin hjemmeside, kan man med fordel nøjes med at vælge en cms webshop, hvor man som supplement til sit cms-system, har mulighed for tilvalg af specifikt salgsmodul. Har man større intentioner, og vil gerne sælge mange produkter eller services på nettet, så dette bliver en signifikant del af virksomhedens indtægt, bør man vælge et decideret webshopsystem. Til store løsninger, der samtidig skal være fleksible, foretrækker vi hos ROI-online at bruge open source systemer som Magento webshop, eller Prestashop, der i 2010 og 2011 blev kåret til verdens bedste webshopsystem.

Vi tilbyder dog mere end bare en professionel webshop løsning. Vi kan tilbyde at lave den i flere forskellige open source og closed source systemer. Af open source webshop systemer arbejder vi med blandt andet OS Commerce, Prestashop og Magento webshop. Af closed source systemer arbejder vi med Scannet shop og Dandomain shop. Der er forskellige fordele og ulemper ved at gøre brug af henholdsvis open og closed source. Vi kan ud fra jeres behov og ideer hjælpe jer med at finde den rigtige løsning, der giver jer den optimale ROI.

Lav en webshop, der er synlig

Hvis man ønsker at føre salg via en webshop, er det vigtigt at man bliver synlig på søgemaskinerne og kommer frem i søgeresultaterne. Med en webshop løsning fra ROI-Online, får man en seo webshop, hvor der er lagt vægt på optimal synlighed via søgemaskinerne, gennem brug af de tekniske funktioner der skal være i en søgemaskineoptimeret webshop: meta descriptions, titles, URL, intern link building, unikke produktbeskrivelser, navngivning af billeder, henvisninger fra andre hjemmesider, samt vægt på at der føres statistik over trafikken og salget på webshoppen.

Webshop integration

Inden vi i fællesskab beslutter os for hvilket system, der er det bedste til at dække jeres behov, er det vigtigt I gør jer nogle overvejelser i forhold til integrering af jeres webshop. Det er vigtigt I overvejer, hvilke andre systemer jeres webshop skal kunne integreres til, inden I beslutter jer for hvilken løsning i vil bruge. Har i brug for cms integration, integration til jeres økonomisystem, lagerstyring, eller måske til jeres logistik partners system, har vi kompetencerne til at få disse integreret med webshoppen.  Webintegration handler om at optimere og automatisere så mange af jeres processer, så I kan bruge mindst muligt tid og dermed få bedst mulig ROI. I skal således vælge den rette løsning, så I ikke behøver at taste oplysninger ind i andre systemer manuelt og bruge tid og risikere indtastningsfejl. Webshop integration er mest fleksibel i en open source løsning, da man dermed har muligheden for at ændre nødvendige dele af kildekoden. Flere closed source webshopsystemer har dog også API-løsninger der kan benyttes i stedet for webshopintegration.

Hvad koster en webshop?

Svaret på dette spørgsmål afhænger af forskellige faktorer.  For det første afhænger prisen af, om du vælger en open source webløsning eller om du vælger en closed source web løsning. Det er i sin enkelthed et spørgsmål om udbud og efterspørgsel.
Til open source systemerne er kildekoden tilgængelig, og der er et stort udbud af leverandører, hvilket holder prisen nede og gør at du kan få en billig løsning. Dette er i modsætning til en webshop i et closed source system, hvor du i højere grad er afhængig af din leverandør, da det kun er leverandøren og måske nogle få andre partnere, der har adgang og kendskab til kildekoden. En anden ting der spiller ind, er størrelsen på det webshopsystem du ønsker. Jo flere moduler du ønsker, jo dyrere bliver det generelt. Ønsker du tillige en international webshop, er valget af system endnu mere vigtigt, for at undgå fremtidige overflytninger til andet system og de ulemper dette medfører. Udover pris på design og udvikling kommer der også udgifter i form af gebyrer til udbydere af betalingsservice. Her afhænger prisen af, hvor mange forskellige betalingsmetoder du ønsker at gøre brug af.

Start en webshop og få del i det stigende internetsalg

Hvis du ønsker at få del i de mange penge der bliver omsat for via internetsalg, så start en webshop. Hos ROI-Online kan vi hjælpe dig med valg af webshop system, design, implementering af løsningen, migrering af indhold, produkter og kunder samt generel opsætning og andre tvivlsspørgsmål der måtte være i forbindelse med opstart af online shop system. Kontakt os for en uforpligtende samtale, så vi kan komme med et bud på, hvordan vi kan hjælpe jer med at vælge den rigtige løsning fra starten, eller blot hjælpe jer med webshopoptimering så I får bedre ROI på jeres eksisterende webshop.

Bliv Ringet Op





Facebook bekæmper ”fake-news” med ny funktion.
I sin seneste indsats for at bekæmpe fænomenet ”fake-news”, falske nyheder, har Facebook testet en helt ny feature. Denne funktion giver facebookbrugerne yderligere information om de nyheder, som vises i deres nyhedsfeed. Funktionen er angivet med bogstavet ”i” nær overskriften til en given artikel. Ved anvendelse af funktionen vil facebookbrugerne få hjælp til at identificere falske nyheder og dermed kunne skelne utroværdige udgivere, der i dag er et voksende fænomen, som blandt andet havde en central plads i det seneste amerikanske præsidentvalg.
Helt konkret vil funktionen afsløre kontekstuelle oplysninger såsom udgiverens Facebook- og Wikipediasider, relaterede artikler om samme emne samt oplysninger om hvordan andre brugere deler på pågældende artikel. Ideen bag funktionen er at genskabe en digital tillid, som er blevet brudt i takt med de stigende falske nyheder.
Kilde: Business insider
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Er du opmærksom på kompleksiteten af SSL/https? Har du sikret, at din virksomheds hjemmeside er troværdig og kender du i den forbindelse din rangering på Google? Er dit erhverv eksempelvis involveret i e-handel eller har du en hjemmeside - SSL er relevant for alle.
SSL er med til at minimere risikoen for angreb da der er krypteret et link mellem server og browseren.

Alle e-forretninger som behandler personlige og fortrolige oplysninger bør have et SSL certifikat, både for deres egen og for deres besøgendes skyld. SSL (Secure Sockets Layer), sikrer at det kun er afsender og modtager, som kan læse de informationer, der kommunikeres mellem de to parter. Dette er vigtigt i dag, hvor man nemt kan komme galt afsted, når man handler på nettet. Det er ikke kun vigtigt for hjemmesider som indeholder e-handel, men derimod vigtigt for troværdigheden på alle former for hjemmesider. Et SSL certifikat er vejen til troværdighed og tryghed men det er nu i høj grad også en rangeringsfaktor, som har betydning for din SEO, da sikkerhed er i særdeles høj kurs hos Google.

I 2016 gjorde Google det til et krav, at man i forbindelse med Google Shopping brugte SSL - Fra januar 2017 begyndte Google at afsløre graden af sikkerhed på webshops for brugerne. Dette markeres med farven grøn, gul og rød, hvoraf rød er meget usikker.
Google begynder at suspendere Google shopping uden ssl.
Hvis du ikke allerede har skiftet fra http til https, vil det være en klar fordel, såfremt du vægter sikkerhed højt.
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Nye Succes Online arrangementer er nu skudt i gang!

Lyder gratis viden om optimering af digitale kompetencer som noget for dig?

Vi er en del af Googles initiativ Succes Online, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at tilegne sig optimerede færdigheder indenfor online markedsføring.

Der tilbydes gratis arrangementer, som guider dig og din virksomhed til at opnå de bedst mulige digitale kompetencer indenfor SEO, digitale medier, Adwords og meget andet.
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handlingsplan og ikke mindst viden, der har til formål at gøre dig blandt de bedste på nettet. Der er også mulighed for 1:1 sparring. ... Læs mereLæs mindre

Succes Online - Sønderborg 2017

oktober 24, 2017, 9:00am - november 7, 2017, 6:00am

ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handlingsplan og ikke mindst viden, der ...

Vis på Facebook

Fra tjeklisten til handlingsplan:

ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handlingsplan og ikke mindst viden, der har til formål at gøre dig blandt de bedste på nettet. Der er også mulighed for 1:1 sparring
... Læs mereLæs mindre

Succes Online - Assens 2017

september 28, 2017, 1:00pm - september 28, 2017, 10:30am

Fra tjeklisten til handlingsplan: ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handl...

Vis på Facebook

Vores samarbejde med Google

Læs mere om vores samarbejde med Google og følg med på vores Google+ side, hvis du skal være heldig at deltage i det næste event, hvor vi hjælper virksomheder til Succes Online.

Tag hånd om problemerne

Sidder du i en virksomhed hvor du mener der kunne være behov for vores hjælp, så klik på “Kontakt os” og udfyld formularen med kontaktperson du gerne vil have vi tager fat i samt hvad du mener problematikken er for jeres virksomhed.

Hvilke annoncer giver telefonopkald?

Vi har løsningsmodellen til at få målt på hvilke af jeres annoncer og søgeord der giver opkald i stedet for online konverteringer. Hvis ikke I måler på dette, risikerer I at nedprioritere annoncegrupper og søgeord der faktisk er meget rentable. I får simpelt og enkelt ikke det rigtige udganspunkt for at træffe de rigtige beslutninger. Kan i ikke måle på hvilke kampagner, anonncegrupper og søgeord der giver telfonopkald, så ring 70 20 39 49 NU! eller udfyld ovenstående formular.

Hvilke firmaer besøger hjemmsiden?

Handler du primært B2B, kunne det måske være interessant at vide hvilke virksomheder der besøger jeres hjemmeside, samt hvor de kommer fra og hvad de eventuelt har søgt på via søgemaskinerne for at komme ind til jer. Vi har løsningsmodellen der giver jer muligheden for at få navngivet en stor del af de besøgende virksomheder der har besøgt jeres hjemmeside. Handler du primært B2B og kunne du tænke dig at vide hvem der kan betale sig at ringe til, så udfyld ovenstående formular eller ring 70 20 39 49.

Ruevænget 19 - 5600 Faaborg - Tlf: 70 20 39 49 - info@roi-online.dk
© ROI ONLINE