Billede af en computer med et forstørrelsesglas

SEO-optimering

Hos ROI ONLINE er vi specialister i SEO-optimering eller søgemaskineoptimering. Vi hjælper dig og din virksomhed til at blive mere synligt på nettet gennem optimering af søgeord på din hjemmeside. Som kunde hos os er du sikker på at få professionel SEO-optimering til lave priser.

Søgeordsanalyse

Hos ROI ONLINE foretager vi søgeordsanalyser, som er meget brugt i forbindelse med hjemmesider og dertil landingssider. Det er vigtigt at investere i søgeord, som skaber en effekt. Med os som samarbejdspartner er du sikker på at få foretaget en professionel søgeordsanalyse.

Indholdsoptimering

Indholdsoptimering er det sidste træk i en SEO-optimeringsproces. Denne proces er vigtig for at opnå unikke tekster, som spiller en central rolle i søgemaskineoptimeringen og de resultater, der skabes i sidste ende. Vi hjælper dig med at skabe interessant og søgeoptimeret indhold på din side.

Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering har været et centralt emne gennem de sidste år, men er ofte blevet misfortolket, misforstået og misbrugt til at sælge hurtige løsninger med lange bindinger. Det er sjældent investeringen værd at satse på disse løsninger. Vi mener, at en søgemaskineoptimeringskonsulent skal kunne vise resultater inden for 3 måneder. Derfor har vi ikke bindingsperioder der strækker sig over længere tid. Vi ønsker ikke at have kunder, der er tvunget til at være hos os på grund af en bindingsperiode. Vi ved, at ROI ONLINE’s tid er pengene værd, for ellers går vi ikke ind i projektet.

SEO illustration

Søgemaskineoptimering - bureau eller ansat?

Der er ikke tvivl om, at teknologi er vejen frem. Om man skal vælge et søgemaskineoptimeringsbureau eller -ansat, kommer an på, hvilken virksomhed man er, og hvor vigtig en rolle organisk søgemaskineoptimering spiller. Ved organisk søgemaskineoptimering menes “optimering til søgemaskinernes naturlige resultater,” ikke de sponsorerede. Spiller organisk søgemaskineoptimering en vigtig rolle, vil det typisk ikke være tilstrækkeligt med intern søgemaskineoptimering i form af optimale søgeord, optimal teknik og optimalt indhold for at opnå de ønskede resultater. Der vil typisk også være behov for en optimal linkprofil, som opnås ved at opbygge et linkbuilding-netværk. For de fleste virksomheder vil det være uhensigtsmæssigt at opbygge et linkbuilding-netværk alene til deres egne søgeord. Omkostningerne vil nemlig være for store. Selv i koncerner der har mange forskellige ben at stå på, vil det blive for gennemskueligt for søgemaskinerne, hvad formålet er – og det vil miste værdien. Her kommer vores søgemaskineoptimering bureau til sin ret; ikke alene har vi et stort linkbuilding-netværk, vi kan også hjælpe og uddanne jeres ansatte til at tænke som en søgemaskineoptimeringskonsulent eller I kan få en fast søgemaskineoptimeringskonsulent hos os.

Kom godt i gang med søgemaskineoptimering

Kom godt i gang med søgemaskineoptimering ved at følge nogle simple trin, tænke logisk og ikke prøve at snyde søgemaskinerne alt for meget. Søgemaskineoptimering består i sin enkelthed af følgende punkter:

  • Optimal STIL
  • Optimale SØGEORD
  • Optimal TEKNIK
  • Optimalt INDHOLD
  • Optimale LINKS

Hver især giver ovenstående punkter ikke konkurrencedygtige resultater, men samlet set er de afgørende for optimale placeringer i det organiske felt.

Søgeordsanalysen er altafgørende

Kom i gang med søgemaskineoptimering ved at starte med en søgeordsanalyse, hvor du finder frem til de søgeord, der stemmer overens med den langsigtede strategi for virksomheden. Der optimeres efter de ord, som har det rette forhold mellem søgevolumen på søgemaskinerne, signifikansen i forhold til virksomhedens strategi, sværhedsgraden af søgeordet, værdien af de potentielle søgeord og søgeordets levetid. Efter en dybdegående søgeordsanalyse skal der udarbejdes et sidetræ, som benyttes fremadrettet.

Få lavet en teknisk SEO-analyse

Hvis ikke sidens teknik er up-to-date, hvorfor skulle virksomheden så være det? Hvis ikke virksomheden er up-to-date, er det heller ikke den rigtige at sende besøgende hen til fra søgemaskinerne? Derfor vil du med gammel teknik ikke få de placeringer, du burde. En teknisk SEO-analyse belyser blandt andet risikoen for duplicate content, om der er slamkode på siden, om den er semantisk opbygget og validerer i forhold til standarderne. Der tages stilling til, hvorvidt der er mulighed for at indtaste det rigtige indhold de rigtige steder, og om det bliver gjort. Problemer dokumenteres, så de kan rettes, hvis det er økonomisk ansvarligt. 

Indholdsoptimering er et langt sejt træk

Ud fra søgeordsanalyse og landingssidetræet, udarbejdes individuelle og unikke tekster, der er hensigtsmæssige for søgemaskinerne, men frem for alt gode for de besøgende. Den løbende indholdsoptimering er lige så vigtig som de andre processer, og det er et sejt træk, der først giver Return On Investment, når placeringerne begynder at stige. Uden den rigtige teknik vil de konkurrenceprægede søgeord aldrig få topplaceringer og indholdsoptimeringen vil være omsonst.

Linkbuilding mod optimal linkprofil

Google har som nogle af de første indikeret, at det sociale netværk bliver integreret i de organiske resultater. En naturlig og omfattende linkprofil, som gerne indeholder et bredt udsnit af de forskellige inlinks, der er mulighed for, giver et godt fundament for søgemaskineoptimering. En naturlig udbygning af linkprofilen er selvsagt at foretrække, men det tager tid, og de manglende positioner i det organiske kan betyde, at I går glip af ordrer. Har I behov for hjælp til opbygningen af den optimale linkprofil, har vi et veludbygget netværk, der kan give jeres virksomhed den værdi, I endnu ikke har formået at få på egen hånd.

Fordele
  • Opnå maksimal ROI på de rigtige søgeord
  • Få flere potentielle kunder præsenteret for jer
  • Spar penge på dyre klik-priser og online annoncer
  • Find ud af, hvilke ord der skal prioriteres på siden
  • Skab tryghed for interessenter via organiske resultater
  • Få syn for, hvad potentielle kunder leder efter online
  • Få bedre konverteringsrate via organiske resultater
  • Få synergieffekten gennem “likes” på sociale medier

Engageret vækstpartner gennem

Logo
logo
logo
logo
logo
logo

Har du spørgsmål?

Kontakt os i dag og få en uforpligtende samtale. Vi vil meget gerne rådgive dig