Brug for hjælp?
Ring: 70 20 39 49
Eller skriv til os på info@roi-online.dk
blåt-kort

Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering har været et meget stort emne gennem de sidste år, men er ofte blevet misfortolket, misforstået og misbrugt, til at sælge hurtige løsninger med lange bindinger, der sjældent har været investeringen værd. Vi mener helt klart at en søgemaskineoptimering konsulent skal kunne vise nogle resultater indenfor 3 måneder og derfor har vi ikke bindingsperioder der strækker sig over længere tid. Vi vil ikke have kunder der er tvunget til at være hos os, på grund af en bindingsperiode og vi ved at vores tid er pengene værd, for ellers går vi ikke ind i projektet.

Søgemaskineoptimering bureau eller ansat?

Når i ved at internette er vejen frem, kan spørgsmålet dukke op, søgemaskineoptimering bureau eller en ansat? Hvad man skal vælge er helt op til hvilken virksomhed det er og hvor vigtig en rolle organisk søgemaskineoptimering er. Ved organisk søgemaskineoptimering menes optimering til søgemaskinernes naturlige resultater, ikke de sponsorerede. Spiller organisk søgemaskineoptimering en vigtig rolle, vil det typisk ikke være tilstrækkligt med intern søgemaskineoptimering, i form af optimale søgeord, optimal teknik og optimalt indhold, for at opnå de ønskede resultater. Der vil typisk også være behov for den optimale linkprofil, som fåes ved at opbygge et linkbuilding netværk. For de fleste virksomheder vil det være uhensigtsmæssigt at opbygge et linkbuilding netværk alene til deres egne søgeord. Omkostningerne vil simpelt og enkelt være for store. Selv i koncerner der har mange forskellige ben at stå på, vil det blive for gennemskueligt for søgemaskinerne, hvad formålet er og det vil miste værdien. Her kommer vi som et søgemaskineoptimering bureau til vores ret, ikke alene har vi et stort linkbuilding netværk, hvor vi kan kanalisere værdi over mod jeres side, vi kan også hjælpe og uddanne jeres ansatte til at tænke lidt som en søgemaskinoptimerings konsulent og i kan få en fast søgemaskineoptimeringskonsluent hos os, der kender jeres forretning og kan sætte sig i jeres sted. Er i interesseret i at få hjælp til organisk søgemaskineoptimering og få en fast søgemaskineoptimering konsulent, så udfyld formularen øverst til højre, eller ring på 70 20 39 49 og lad os hjælpe jer. Er i interesseret i at gøre det selv, så:

Kom godt igang med søgemaskineoptimering

Kom godt igang med søgemaskineoptimering ved at følge nogle simple trin, tænke logisk og ikke prøve at snyde søgemaskinerne… alt for meget. Der er ikke nogle voodoo-agtige trylleslag der skal slåes for at lave søgemaskineoptimering, det består i sin enkelhed om optimal STIL. Optimale Søgeord, optimal Teknik, optimalt Indhold og optimale Links. Hver især giver det ikke konkurrencedygtige resultater, men samlet set, er de afgørende for optimale placeringer i det organiske felt.

Søgeordsanalysen er altafgørende

Kom igang med søgemaskinoptimering ved at starte med en søgeordsanalyse, hvor du får fundet frem til de søgeord der stemmer overens med den langsigtede strategi for virksomheden. Der optimeres efter de ord, der har det rette forhold mellem søgevolumen på søgemaskinerne, signifikansen i forhold til virksomhedens strategi, sværhedsgraden af søgeordet, værdien af de potentielle søgeord og søgeordets levetid. Efter en dybdegående søgeordsanalyse skal der udarbejdes et sidetræ, som benyttes fremadrettet.

Få lavet en teknisk SEO analyse

Hvis ikke sidens teknik er uptodate, hvorfor skulle virksomheden så være det? Hvis ikke virksomheden er uptodate, er det heller ikke den rigtige at sende besøgende hen til fra søgemaskinerne? Derfor vil du med gammel teknik ikke få de placeringer du burde. En teknisk SEO analyse belyser blandt andet risikoen for duplicate content, om der er slamkode på siden, om den er semantisk opbygget og validerer i forhold til standarderne. Der tages stilling til hvorvidt der er mulighed for at indtaste det rigtige indhold de rigtige steder og om det bliver gjort. Problemer dokumenteres så de kan rettes, hvis det er økonomisk ansvarligt. Har du ikke de rigtige placeringer, så ring 70 20 39 49 eller udfyld formularen øverst til højre så vi kan få lavet en teknisk analyse der kan få placeringerne til at stige.

Indholdsoptimering er et langt sejt træk

Ud fra den udarbejdede søgeordsanalyse og landingssidetræet, udarbejdes individuelle og unikke tekster, der er hensigtsmæssige for søgemaskinerne, men frem for alt gode for de besøgende. Den løbende indholdoptimering er lige så vigtig som de andre processer og det er et langt sejt træk, der først giver Return On Investment når placeringerne begynder at stige. Uden den rigtige teknik, vil de konkurrenceprægede søgeord aldrig få topplaceringer og indholdsoptimeringen vil være omsonst.

Linkbuilding mod optimal linkprofil

linkbuildingprofilGoogle har som nogle af de første, indikeret at det sociale netværk, bliver integreret i de organiske resultater. En naturlig og omfattende linkprofil, som gerne indeholder et bredt udsnit, af de forskellige inlinks der er mulighed for, giver et godt fundament for søgemaskineoptimering. En naturlig udbygning af linkprofilen er selvsagt at foretrække, men det tager tid og de manglende positioner i det organiske kan betyde mange ordrer i går glip af. Har i behov for hjælp til opbygningen af den optimale linkprofil, har vi et veludbygget netværk der kan give jeres virksomhed den værdi i endnu ikke har formået at få på egen hånd. Har i behov for hjælp, så ring 70 20 39 49 eller udfyld formularen øverst til højre.

Bliv Ringet Op





Facebook bekæmper ”fake-news” med ny funktion.
I sin seneste indsats for at bekæmpe fænomenet ”fake-news”, falske nyheder, har Facebook testet en helt ny feature. Denne funktion giver facebookbrugerne yderligere information om de nyheder, som vises i deres nyhedsfeed. Funktionen er angivet med bogstavet ”i” nær overskriften til en given artikel. Ved anvendelse af funktionen vil facebookbrugerne få hjælp til at identificere falske nyheder og dermed kunne skelne utroværdige udgivere, der i dag er et voksende fænomen, som blandt andet havde en central plads i det seneste amerikanske præsidentvalg.
Helt konkret vil funktionen afsløre kontekstuelle oplysninger såsom udgiverens Facebook- og Wikipediasider, relaterede artikler om samme emne samt oplysninger om hvordan andre brugere deler på pågældende artikel. Ideen bag funktionen er at genskabe en digital tillid, som er blevet brudt i takt med de stigende falske nyheder.
Kilde: Business insider
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Er du opmærksom på kompleksiteten af SSL/https? Har du sikret, at din virksomheds hjemmeside er troværdig og kender du i den forbindelse din rangering på Google? Er dit erhverv eksempelvis involveret i e-handel eller har du en hjemmeside - SSL er relevant for alle.
SSL er med til at minimere risikoen for angreb da der er krypteret et link mellem server og browseren.

Alle e-forretninger som behandler personlige og fortrolige oplysninger bør have et SSL certifikat, både for deres egen og for deres besøgendes skyld. SSL (Secure Sockets Layer), sikrer at det kun er afsender og modtager, som kan læse de informationer, der kommunikeres mellem de to parter. Dette er vigtigt i dag, hvor man nemt kan komme galt afsted, når man handler på nettet. Det er ikke kun vigtigt for hjemmesider som indeholder e-handel, men derimod vigtigt for troværdigheden på alle former for hjemmesider. Et SSL certifikat er vejen til troværdighed og tryghed men det er nu i høj grad også en rangeringsfaktor, som har betydning for din SEO, da sikkerhed er i særdeles høj kurs hos Google.

I 2016 gjorde Google det til et krav, at man i forbindelse med Google Shopping brugte SSL - Fra januar 2017 begyndte Google at afsløre graden af sikkerhed på webshops for brugerne. Dette markeres med farven grøn, gul og rød, hvoraf rød er meget usikker.
Google begynder at suspendere Google shopping uden ssl.
Hvis du ikke allerede har skiftet fra http til https, vil det være en klar fordel, såfremt du vægter sikkerhed højt.
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Nye Succes Online arrangementer er nu skudt i gang!

Lyder gratis viden om optimering af digitale kompetencer som noget for dig?

Vi er en del af Googles initiativ Succes Online, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at tilegne sig optimerede færdigheder indenfor online markedsføring.

Der tilbydes gratis arrangementer, som guider dig og din virksomhed til at opnå de bedst mulige digitale kompetencer indenfor SEO, digitale medier, Adwords og meget andet.
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handlingsplan og ikke mindst viden, der har til formål at gøre dig blandt de bedste på nettet. Der er også mulighed for 1:1 sparring. ... Læs mereLæs mindre

Succes Online - Sønderborg 2017

oktober 24, 2017, 9:00am - november 7, 2017, 6:00am

ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handlingsplan og ikke mindst viden, der ...

Vis på Facebook

Fra tjeklisten til handlingsplan:

ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handlingsplan og ikke mindst viden, der har til formål at gøre dig blandt de bedste på nettet. Der er også mulighed for 1:1 sparring
... Læs mereLæs mindre

Succes Online - Assens 2017

september 28, 2017, 1:00pm - september 28, 2017, 10:30am

Fra tjeklisten til handlingsplan: ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handl...

Vis på Facebook

Vores samarbejde med Google

Læs mere om vores samarbejde med Google og følg med på vores Google+ side, hvis du skal være heldig at deltage i det næste event, hvor vi hjælper virksomheder til Succes Online.

Tag hånd om problemerne

Sidder du i en virksomhed hvor du mener der kunne være behov for vores hjælp, så klik på “Kontakt os” og udfyld formularen med kontaktperson du gerne vil have vi tager fat i samt hvad du mener problematikken er for jeres virksomhed.

Hvilke annoncer giver telefonopkald?

Vi har løsningsmodellen til at få målt på hvilke af jeres annoncer og søgeord der giver opkald i stedet for online konverteringer. Hvis ikke i måler på dette, risikerer i at nedprioritere annoncegrupper og søgeord der faktisk er meget rentable. I får simpelt og enkelt ikke det rigtige udganspunkt for at træffe de rigtige beslutninger. Kan i ikke måle på hvilke kampagner, anonncegrupper og søgeord der giver telfonopkald, så ring 70 20 39 49 NU! eller udfyld ovenstående formular.

Hvilke firmaer besøger hjemmsiden?

Handler du primært B2B, kunne det måske være interessant at vide hvilke virksomheder der besøger jeres hjemmeside, samt hvor de kommer fra og hvad de eventuelt har søgt på via søgemaskinerne for at komme ind til jer. Vi har løsningsmodellen der giver jer muligheden for at få navngivet en stor del af de besøgende virksomheder der har besøgt jeres hjemmeside. Handler du primært B2B og kunne du tænke dig at vide hvem der kan betale sig at ringe til, så udfyld ovenstående formular eller ring 70 20 39 49.

B2B Pull vs Push holder prisen

Gennem kontinuerlig optimering i det organiske, vil i som producent der kun handler B2B, delvis kunne ændre jeres marketingstrategi fra en Push til en Pull-strategi. Der vil blive større efterspørgsel efter jeres produkter i konsumentledet, hvilket vil afføde flere ordre fra jeres forhandlere. Hvis i lader det være op til forhandlerne, sælger de det de tjener mest på og så er i tilbage ved kun at sælge på prisen.

Ruevænget 19 - 5600 Faaborg - Tlf: 70 20 39 49 - info@roi-online.dk
© ROI ONLINE