SEO-optimering

Vil du være synlig for dine kunder? Din hjemmeside er dit udstillingsvindue og vi kan hjælpe dig og din virksomhed med at blive mere synlig på nettet gennem optimering mod dine vigtigste søgeord. Som kunde hos os er du sikret en professionel SEO-optimering til lave priser.

Søgeordsanalyse

Det er vigtigt at investere i de søgeord, som skaber mest effekt for din virksomhed. Med os som samarbejdspartner er du sikker på at få lavet en professionel søgeordsanalyse. Hos ROI ONLINE udfører vi mange søgeordsanalyser hver dag, da det er vigtig at vores rådgivning bygger på fakta og ikke kun på rutiner.

Indholdsoptimering

Når du kender dine kunders søgetendenser, skal indholdet på din hjemmeside optimeres herimod. Denne proces er vigtig for at opnå unikke tekster, som spiller en central rolle i søgemaskineoptimeringen og de resultater, der skabes i sidste ende. Vi hjælper dig med at skabe interessant og søgeoptimeret indhold på din side.

Søgemaskineoptimering

Får du nok ud af din søgemaskineoptimering?

Søgemaskineoptimering / SEO er et omfattende emne og kan være svært at gennemskue. Mange virksomheder har gennem årene oplevet, at de har haft svært ved at opnå gode placeringer på deres vigtigste søgeord og har samtidig været bundet af lange bindingsperioder med et givent bureau.

Hos ROI ONLINE mener vi, at de gode resultater kommer fra et gensidigt samarbejde, hvorfor vi rådgiver ud fra kundernes rammer og sammen ser vi på, hvilken løsning der giver mening for din virksomhed.

SEO illustration

Søgemaskineoptimering - bureau eller ansat?

Der er ikke tvivl om, at digitalisering er vejen frem. Om man skal vælge et bureau eller har en ansat til at tage sig af sin søgemaskineoptimering, afhænger selvfølgelig af, hvilke kompetencer der findes i virksomheden og, hvor vigtig en rolle organisk søgemaskineoptimering spiller. Ved organisk søgemaskineoptimering menes de søgeresultater som vises under de betalte annoncer. Google er langt den vigtigste søgemaskine i dag og SEO handler om at optimere sine websider mod de algoritmer Google vægter. Google tilpasser ofte deres algoritmer – Det handler om at holde sig opdateret, så man ikke mister vigtig værdi. Vi hjælper gerne med at finde ud af om det er noget du selv kan håndtere, have et bureau til eller en kombination. Kontakt os nu og få en en uforpligtende snak.

Kom godt i gang med søgemaskineoptimering

Der er noget du selv kan gøre. Sørg for at holde struktur på din hjemmeside, skrive dine tekster ud fra en søgeordsanalyse og skriv så du gør det nemt for dine kunder at vælge dig. Sørg for, at din hjemmeside er venlig og nem at gennemskue.

Kom godt i gang med søgemaskineoptimering ved at følgende nedenstående punkter. Hver især giver disse punkter ikke topplaceringer, men samlet er de afgørende for bedre placeringer, som betyder flere relevante kunder og på sigt en bedre bundlinje.

  • Strukturer din hjemmeside
  • Kend dine USP’er
  • Udvælg de vigtigste søgeord
  • Skriv de rigtige tekster
  • Vær obs på pagespeed

Søgeordsanalyse er altafgørende

Googles algoritmer bliver hele tiden bedre til at forstå forbrugernes søgninger og tilpasse søgeresultaterne herefter. Derfor er det essentielt, at du ved hvad og hvordan dine kunder søger, når de efterspørger dine produkter. Når du optimerer ud fra en søgeordsanalyse, vil din virksomhed blive synlig for relevante kunder og du vil øge tilgangen af kunder.

Søgemaskinemarkedsføring bør altid starte med en søgeordsanalyse, hvor man finder frem til de søgeord, der stemmer med strategien i virksomheden. Efter en dybdegående søgeordsanalyse skal søgeordene prioriteres. De bør prioriteres efter de ord, som har det rette forhold mellem søgevolumen på søgemaskinerne, virksomhedens strategi, konkurrencen på søgeordet, værdien af de potentielle søgeord og søgeordets levetid. Ud fra prioriteringen udarbejdes en sidestruktur, hvor de vigtigste søgeord nu skal integreres i teksten på de tilhørende landingssider.

Få lavet en teknisk SEO-analyse

Hvis teknikken på din hjemmeside ikke er “up-to-date” vurderer Google, at virksomheden nok også er lidt støvet og derfor ikke relevant at præsentere i forbrugernes søgeresultater. Derfor vil du med en teknisk gammel hjemmeside ikke opnå de placeringer som er vigtige i forhold til skaffe relevante kunder. 

Med en teknisk SEO-analyse bliver din hjemmeside crawlet for blandt andet pagespeed, duplicate content, slamkoder, om den er semantisk opbygget og valideret i forhold til relevante standarder mm. Vores SEO-leverandører ser på UX = brugervenlighed, kommer med ideer til tekster og billeder mm. Der ses også på, hvorvidt der er mulighed at indtaste det rigtige indhold de rigtige steder, og om det bliver gjort. Problemer dokumenteres og prioriteres ud fra de rammer der er aftalt. 

Får dine kunder svar på det de søger efter?

Ud fra søgeordsanalyse og landingssidestruktur udarbejdes individuelle og unikke tekster, der er hensigtsmæssige for søgemaskinerne, men frem for alt giver dine kunder svar på det de søger efter. Billeder, tekster, overskrifter og videoer er med til at gøre det nemt og hurtigt for potentielle kunder at finde svar og vurdere om de ønsker at handle med din virksomhed.

Den løbende indholdsoptimering er lige så vigtig som de andre processer under søgemaskineoptimering og det er et sejt træk, der først giver Return On Investment, når placeringerne begynder at vise sig i Googles søgeresultater.

Linkbuilding mod optimal linkprofil

Google har som nogle af de første indikeret, at det sociale netværk bliver integreret i de organiske resultater. En naturlig og omfattende linkprofil, som indeholder et bredt udsnit af forskellige links, giver et godt fundament for søgemaskineoptimering. En naturlig udbygning af linkprofilen er selvsagt at foretrække, men det tager tid og de manglende positioner i det organiske kan betyde, at du mister vigtig værdi i forhold til placeringer. Har du behov for hjælp til opbygningen af en linkprofil, tilbyder vi, via vores netværk af leverandører, hjælp til dette. Det er svært at vide hvor omfattende dette bør være, da det afhænger af konkurrence i branchen du henvender dig til. Men vi tager gerne en gratis og uforpligtende snak – kontakt os nu.

Fordele
  • Opnå maksimal ROI for relevante søgeord
  • Prioritering af søgeord og optimering af content
  • Bedre organisk placeringer på de vigtigste søgeord
  • Spar penge på klik-priser og online annoncer
  • Bliv klogere på jeres kunders søgetendenser
  • Flere konverteringer via organiske resultater

Engageret vækstpartner gennem

Vil du have søgemaskineoptimering der virker?

Kontakt os i dag og lad os få en uforpligtende samtale. Vi lever af at rådgive og projektlede – vi kan også hjælpe dig

Hvordan kan vi hjælpe dig?

Rådgivning

Hos ROI ONLINE får du professionel rådgivning til salg og marketing. Om der er tale om en lille eller mellemstor virksomhed spiller ingen rolle – vi laver altid tilpassede løsninger til hver enkelt kunde. Vores tilgang er meget praktisk, så rådgivningen også bliver til virkelighed inden for en overskuelig tidsramme. 

Projektledelse

ROI ONLINE tilbyder professionel projektledelse inden for markedsføring. Vores projektledere står altid klar til at hjælpe – uanset om det er fra start eller undervejs i processen. Vi fokuserer på optimal fremgang, så vores kunder altid sikres gode resultater. Gennem effektivitet opnår vi sammen de bedste løsninger.

Leverandøroptimering

Vi har et stort netværk af leverandører, der altid står klar til at hjælpe med hver deres specialviden til netop din opgave. Leverandørene er mange og alt fra webudvikling til SoMe og meget mere. Som kunde hos os sikres du et godt overblik under hele processen samt professionel matchmaking mellem projekt og leverandør.