Stort potentiale ved SoMe

De sociale medier har udviklet et essentielt grundlag for at skabe salg og omtale. Vi taler om SoMe og ansætter løbende specialister inden for dette område, som kan have fingeren på pulsen på de sociale medier. Hos ROI ONLINE definerer vi, hvordan du bedst muligt udnytter de sociale medier til online markedsføring.

Social medie strategi

Flere og flere virksomheder gør brug af social medie strategier. Vi hjælper med at udvikle sådanne strategier, som er konkrete handlingsplaner for brugen af ens sociale medier. Social medie strategien tilrettelægges efter din virksomhed og på baggrund af analyser og specialistviden.

sociale medier

Socialt medie bureau

ROI ONLINE fungerer som dit sociale medie bureau. Vi har mange års erfaring med SoMe, som vi bruger til at hjælpe dig med at bruge de sociale medier til at skabe gode resultater for din virksomhed. Der måles løbende på tiltagene, så vi sammen finder ud af, hvad der virker, og på denne måde producere mere af det effektive materiale.

Ikon af social marketing

Social marketing

Nye muligheder med social marketing

Sociale medier er i dag medier, som de fleste forbrugere er til stede på, og det kan du som erhvervsdrivende udnytte til din fordel. De sociale medier bidrager med nye måder, hvorpå virksomheder kan skabe kontakt til og interagere med sine kunder. Som erhvervsdrivende kan du gøre brug af sociale medier inden for forretningsområder som kommunikation og kundeservice, men især også inden for salg og markedsføring.

Ved markedsføring via sociale medier og social marketing, behøver du ikke længere skyde med spredehagl, når du igangsætter en markedsføringskampagne. Nu har du mulighederne for at ramme din ønskede målgruppe, eller målgrupper, med netop de budskaber, du mener, de finder interessante.

Markedsføring på sociale medier og social marketing er den digitale verdens svar på det, vi i den fysiske verden kalder “mund til mund-metoden”. De nye begreber faciliterer en helt ny måde at kommunikere med kunderne på. Det er blevet nemmere at indgå i dialog med kunderne, da der her er tale om tovejs kommunikation, hvilket bevirker, at kunderne har mulighed for at give hurtig respons, ligesom de via de sociale medier kan sprede dit budskab til deres netværk. Lige meget hvilken verden, du befinder dig i, om den er digital eller fysisk, så er mund til mund-metoden det, der sælger bedst.

Social media marketing

Gennem social media marketing kan din virksomhed generere markant flere leads end gennem traditionel marketing. Dette er tilfældet, da man med sociale medier kan målrette sin markedsføring og samtidig få en unik viden om det marked, man befinder sig på.

Hvor stor værdi, du kan tilføre dine interessenter, afhænger af, hvilke platforme du vælger at benytte dig af. En platform som Facebook egner sig for eksempel bedst til B2C-virksomheder, og en platform som Linkedin eller Twitter er at foretrække, hvis du er en B2B-virksomhed.

En af de mange fordele ved social media marketing er muligheden for at generere leads. Gennem dine kunders netværk kommer du i kontakt med rigtig mange potentielle kunder. Som udgangspunkt kan man sige, at jo flere platforme du er på, jo flere kommer du ud til. Det er dog ikke altid udelukkende en fordel at være til stede over alt. Hvilke platforme du skal gør brug af, når du ønsker markedsføring via sociale medier, afhænger af din sociale medie strategi.

Skal man have en social medie strategi?

For at din markedsføring via sociale medier skal fungere bedst muligt, er det vigtigt, at din virksomhed har en klar, defineret social medie strategi. Mange danske virksomheder arbejder i dag ikke strategisk med de sociale medier. I de fleste virksomheder er det medarbejderne, der på eget initiativ sidder med virksomhedernes profiler på de sociale medier, hvilket langt fra er hensigtsmæssigt.

Når man taler om social medie strategi, er nøgleord som analyse, formål, dialog, værdi, platforme og mål vigtige begreber. En social medie strategi skal i første omgang være i overensstemmelse med din virksomheds overordnede forretningsmæssige strategi, ellers giver det ikke nogen mening at være til stede på de sociale medier. Rigtig mange overvejelser skal gøres i forbindelse med udviklingen af en strategi.

Der skal laves interessentanalyse: Hvordan færdes og opfører dine interessenter sig på nettet? Er de overhovedet tilstede på de sociale medier? Der skal defineres et formål: Vil du markedsføre produkter, generere leads, skabe mere trafik til dit website eller blot observere, hvad dine interessenter siger og gør? Ud over formål er det også vigtigt i en social medie strategi at få defineret hvilke sociale platforme, du skal være til stede på. Valg af platform afhænger af formål, og hvor dine interessenter befinder sig. Hernæst skal der overvejes, hvordan du vil kommunikere med dem. Skal det være i en afslappende eller top professionel tone? Måden, du kommunikerer med dine interessenter på via de sociale medier, skal være i overensstemmelse med den måde, du kommunikerer med dem på i andre medier. For at undgå forvirring bør der i en social medie strategi også indgå nogle retningslinjer i forhold til, hvordan virksomhedens medarbejder skal forholde sig og agere i forhold til brugen af de sociale medier. Herved bliver der klart defineret, hvem der må svare på indlæg, hvornår man må bruge de sociale medier, og hvad de som privatpersoner må ytre om virksomheden på de sociale medier.

Hvad kan vi som socialt medie bureau gøre for dig?

Er du endnu ikke til stede på de sociale medier? Eller ønsker du optimering og mere feedback på dine eksisterende platforme? ROI ONLINE kan hjælpe dig godt på vej. Vi kan ud fra dine ønsker og behov rådgive dig om hvilke platforme, der vil være de optimale og mest hensigtsmæssige i forhold til din virksomhed og dens interessenter.

Vi hjælper gerne din virksomhed med at få udarbejdet en social medie strategi. Vi kan hjælpe din virksomhed gennem hele strategiudviklingsfasen. Fra den indledende proces, hvor formålet med strategien skal defineres, til den sidste og måske vigtigste del, nemlig implementeringen. Der findes ikke en universal opskrift på, hvordan en social medie strategi skal se ud, og vi tager som socialt medie bureau udgangspunkt i dine ønsker og mål samt i dine kunders og interessenters brug og adfærd.

Med hjælp fra os, får du en stærk social medie strategi, som understøtter din virksomheds forretningsmæssige strategi og overordnede målsætning.

Fordele
  • Gode muligheder for at målrette markedsføringen
  • Skaber mulighed for dialog med interessenterne
  • Mulighed for at skabe mere værdi for dine kunder
  • Skaffer flere leads og besøgende på din hjemmeside
  • Muligheden for gennem dialog at styrke kunderelationer
  • Gennem styrkede kunderelationer skabes nye kunder
  • Få skræddersyede social medie strategi løsninger
  • En stærk social medie strategi sikrer din virksomhed en ensartet kommunikation på de forskellige sociale medie platforme

Engageret vækstpartner gennem

Logo
logo
logo
logo
logo
logo

Har du spørgsmål?

Kontakt os i dag og få en uforpligtende samtale. Vi vil meget gerne rådgive dig