Brug for hjælp?
Ring: 70 20 39 49
Eller skriv til os på info@roi-online.dk
blåt-kort

SOCIAL MARKETING

Nye muligheder med social marketing

Sociale medier er i dag blevet hvermandseje, og det kan du som erhvervsdrivende udnytte til din fordel. De sociale medier bidrager med nye måder, hvorpå virksomheder kan skabe kontakt til og interagere med sine kunder. Som erhvervsdrivende kan du gøre brug af sociale medier inden for forretningsområder som kommunikation, kundeservice, men især også inden for salg og markedsføring.

Ved markedsføring via sociale medier og social marketing, behøver du ikke længere skyde med spredehagl, når du igangsætter en markedsføringskampagne. Nu har du mulighederne for at ramme din ønskede målgruppe eller målgrupper med netop de budskaber, du mener, de finder interessante.

Markedsføring på sociale medier og social marketing er den digitale verdens svar på det, vi i den fysiske verden kalder mund til mund-metoden. De nye begreber faciliterer en helt ny måde at kommunikere med kunderne på. Det er blevet nemmere at indgå i dialog med kunderne, da der her er tale om tovejs kommunikation, hvilket bevirker at kunderne har mulighed for at give hurtig respons, ligesom de via de sociale medier kan sprede dit budskab til deres netværk. Lige meget hvilken verden du befinder dig i, om den er digital eller fysisk, så er mund til mund-metoden det, der sælger bedst.

Social media marketing

Gennem social media marketing kan din virksomhed generere markant flere leads end gennem traditionel marketing. Dette er tilfældet, da man med sociale medier kan målrette sin markedsføring, og samtidig få en unik viden om det marked, man befinder sig på.

Hvor stor værdi du kan tilføre dine interessenter, afhænger af, hvilke platforme du vælger at benytte dig af. En platform som Facebook egner sig for eksempel bedst til B2C-virksomheder, og en platform som Linkedin eller Twitter er at foretrække, hvis du er en B2B-virksomhed.

En af de mange fordele ved social media marketing er muligheden for at generere leads. Gennem dine kunders netværk kommer du i kontakt med rigtig mange potentielle kunder. Som udgangspunkt kan man sige, at jo flere platforme du er på, jo flere kommer du ud til. Det er dog ikke altid udelukkende en fordel at være til stede over alt. Hvilke platforme du skal gør brug af, når du ønsker markedsføring via sociale medier, afhænger af din social medie strategi.

Skal man have en social medie strategi?

For at din markedsføring via sociale medier skal fungere bedst muligt, er det vigtigt, at din virksomhed har en klar defineret social medie strategi. Mange danske virksomheder arbejder i dag ikke strategisk med de sociale medier. I de fleste virksomheder er det medarbejderne, der på eget initiativ sidder med virksomhedernes profiler på de sociale medier, hvilket langt fra er hensigtsmæssigt.
Når man taler om social medie strategi, er nøgleord som: analyse, formål, dialog, værdi, platforme og mål vigtige begreber. En social medie strategi skal i første omgang være i overensstemmelse med din virksomheds overordnede forretningsmæssige strategi, ellers giver det ikke nogen mening at være til stede på de sociale medier. Rigtig mange overvejelser skal gøres i forbindelse med udviklingen af en strategi.

Der skal laves interessentanalyse: hvordan færdes og opfører dine interessenter sig på nettet, er de overhovedet tilstede på de sociale medier? Der skal defineres et formål: vil du markedsføre produkter, generere leads, skabe mere trafik til dit website eller blot observere, hvad dine interessenter siger og gør? Ud over formål er det også vigtigt i en social medie strategi, at få defineret hvilke sociale platforme du skal være til stede på. Valg af platform afhænger af formål, og hvor dine interessenter befinder sig. Hernæst skal der overvejes, hvordan du vil kommunikere med dem. Skal det være i en afslappende eller top professionel tone? Måden, du kommunikerer med dine interessenter på via de sociale medier, skal være i overensstemmelse med den måde, du kommunikerer med dem på i andre medier. Igen for at undgå forvirring bør der i en social medie strategi også indgå nogle retningslinjer i forhold til, hvordan virksomhedens medarbejder skal forholde sig og agere i forhold til brugen af de sociale medier. Herved bliver der klart defineret, hvem der må svare på indlæg, hvornår man må bruge de sociale medier, og hvad de som privatpersoner må ytre om virksomheden på de sociale medier.

Hvad kan vi som social media bureau gøre for dig?

Er du endnu ikke til stede på de sociale medier? Vil du gerne, men har svært ved at komme i gang? ROI ONLINE kan hjælpe dig godt på vej. Vi kan ud fra dine ønsker og behov rådgive dig om hvilke platforme, der vil være de optimale og mest hensigtsmæssige i forhold til din virksomhed og dens interessenter.

Vi hjælper gerne din virksomhed med at få udarbejdet en social medie strategi. Vi kan hjælpe din virksomhed gennem hele strategiudviklingsfasen. Fra den indledende proces, hvor formål med strategien skal defineres til den sidste og måske vigtigste del, nemlig implementeringen. Der findes ikke nogen universal opskrift på, hvordan en social medie strategi skal se ud, og vi tager som social media bureau udgangspunkt i dine ønsker og mål samt i dine kunders og interessenters brug og adfærd.

Med hjælp fra os, får du en stærk social media strategi, der understøtter din virksomheds forretningsmæssige strategi og overordnede målsætning.

Kontakt os gerne for en uforpligtende samtale om hvordan vi bedst kan hjælpe dig i gang med social marketing.

Bliv Ringet Op





Facebook bekæmper ”fake-news” med ny funktion.
I sin seneste indsats for at bekæmpe fænomenet ”fake-news”, falske nyheder, har Facebook testet en helt ny feature. Denne funktion giver facebookbrugerne yderligere information om de nyheder, som vises i deres nyhedsfeed. Funktionen er angivet med bogstavet ”i” nær overskriften til en given artikel. Ved anvendelse af funktionen vil facebookbrugerne få hjælp til at identificere falske nyheder og dermed kunne skelne utroværdige udgivere, der i dag er et voksende fænomen, som blandt andet havde en central plads i det seneste amerikanske præsidentvalg.
Helt konkret vil funktionen afsløre kontekstuelle oplysninger såsom udgiverens Facebook- og Wikipediasider, relaterede artikler om samme emne samt oplysninger om hvordan andre brugere deler på pågældende artikel. Ideen bag funktionen er at genskabe en digital tillid, som er blevet brudt i takt med de stigende falske nyheder.
Kilde: Business insider
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Er du opmærksom på kompleksiteten af SSL/https? Har du sikret, at din virksomheds hjemmeside er troværdig og kender du i den forbindelse din rangering på Google? Er dit erhverv eksempelvis involveret i e-handel eller har du en hjemmeside - SSL er relevant for alle.
SSL er med til at minimere risikoen for angreb da der er krypteret et link mellem server og browseren.

Alle e-forretninger som behandler personlige og fortrolige oplysninger bør have et SSL certifikat, både for deres egen og for deres besøgendes skyld. SSL (Secure Sockets Layer), sikrer at det kun er afsender og modtager, som kan læse de informationer, der kommunikeres mellem de to parter. Dette er vigtigt i dag, hvor man nemt kan komme galt afsted, når man handler på nettet. Det er ikke kun vigtigt for hjemmesider som indeholder e-handel, men derimod vigtigt for troværdigheden på alle former for hjemmesider. Et SSL certifikat er vejen til troværdighed og tryghed men det er nu i høj grad også en rangeringsfaktor, som har betydning for din SEO, da sikkerhed er i særdeles høj kurs hos Google.

I 2016 gjorde Google det til et krav, at man i forbindelse med Google Shopping brugte SSL - Fra januar 2017 begyndte Google at afsløre graden af sikkerhed på webshops for brugerne. Dette markeres med farven grøn, gul og rød, hvoraf rød er meget usikker.
Google begynder at suspendere Google shopping uden ssl.
Hvis du ikke allerede har skiftet fra http til https, vil det være en klar fordel, såfremt du vægter sikkerhed højt.
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Nye Succes Online arrangementer er nu skudt i gang!

Lyder gratis viden om optimering af digitale kompetencer som noget for dig?

Vi er en del af Googles initiativ Succes Online, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at tilegne sig optimerede færdigheder indenfor online markedsføring.

Der tilbydes gratis arrangementer, som guider dig og din virksomhed til at opnå de bedst mulige digitale kompetencer indenfor SEO, digitale medier, Adwords og meget andet.
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handlingsplan og ikke mindst viden, der har til formål at gøre dig blandt de bedste på nettet. Der er også mulighed for 1:1 sparring. ... Læs mereLæs mindre

Succes Online - Sønderborg 2017

oktober 24, 2017, 9:00am - november 7, 2017, 6:00am

ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handlingsplan og ikke mindst viden, der ...

Vis på Facebook

Fra tjeklisten til handlingsplan:

ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handlingsplan og ikke mindst viden, der har til formål at gøre dig blandt de bedste på nettet. Der er også mulighed for 1:1 sparring
... Læs mereLæs mindre

Succes Online - Assens 2017

september 28, 2017, 1:00pm - september 28, 2017, 10:30am

Fra tjeklisten til handlingsplan: ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handl...

Vis på Facebook

Vores samarbejde med Google

Læs mere om vores samarbejde med Google og følg med på vores Google+ side, hvis du skal være heldig at deltage i det næste event, hvor vi hjælper virksomheder til Succes Online.

Tag hånd om problemerne

Sidder du i en virksomhed hvor du mener der kunne være behov for vores hjælp, så klik på “Kontakt os” og udfyld formularen med kontaktperson du gerne vil have vi tager fat i samt hvad du mener problematikken er for jeres virksomhed.

Hvilke indlæg giver telefonopkald?

Vi har løsningsmodellen til at få målt på hvilke af jeres indlæg og kampagner der giver opkald i stedet for online konverteringer. Hvis ikke i måler på dette, risikerer I at nedprioritere kampagner og indlæg der faktisk er meget rentable. I får simpelt og enkelt ikke det rigtige udgangspunkt for at træffe de rigtige beslutninger. Kan I ikke måle på hvilke kampagner og indlæg der giver telefonopkald, så ring 70 20 39 49, eller udfyld ovenstående formular.

Hvilke firmaer besøger hjemmsiden?

Handler du primært B2B, kunne det måske være interessant at vide hvilke virksomheder der besøger jeres hjemmeside, samt hvor de kommer fra og hvad de eventuelt har søgt på via søgemaskinerne for at komme ind til jer. Vi har løsningsmodellen der giver jer muligheden for at få navngivet en stor del af de besøgende virksomheder der har besøgt jeres hjemmeside. Handler du primært B2B og kunne du tænke dig at vide hvem der kan betale sig at ringe til, så udfyld ovenstående formular eller ring 70 20 39 49.

Ruevænget 19 - 5600 Faaborg - Tlf: 70 20 39 49 - info@roi-online.dk
© ROI ONLINE