Forstår du resultaterne af din markedsføring?

Det kan være svært at forstå resultaterne af dine markedsføringstiltag og vurdere på om det reelt virker. Der er mange aspekter der skal tages højde for, for at vurdere på om de mål der er opsat, rent faktisk har den ønskede effekt. Vi kan hjælpe dig med at aflæse resultaterne korrekt. 

Udnytter du dine ressourcer rigtigt?

En ting er at kunne aflæse resultaterne, en anden er at kunne forstå tallene og sætte dem i kontekst til din virksomhed. Det er vigtigt at se på det store billede for at finde frem til, hvilke tiltag, der gavner din virksomhed mest, så du udnytter dine ressourcer bedst. 

Måler du rigtigt på effekten af din markedsføring?

Tallene kan se flotte ud, men er ingenting værd, hvis du ikke har opsat de relevante mål, der kan fortælle dig det du ønsker at vide. Hvor sigende resultaterne er, har en indvirkning på, hvor godt du i sidste ende kan bedømme om et tiltag har virket eller ej. 

Effektmåling

Får du nok ud af dine markedsføringskroner?

Effektmåling er en vigtig forudsætning for at finde ud af om du får valuta for dine markedsføringskroner. Du bør forholde dig kritisk til effektmåling – det gør vi. Hos ROI arbejder vi med relevant effektmåling – Det vil sige at vi ikke bare opsætter mål for ting der reelt ikke har nogen betydning for din virksomhed.Vi opsætter relevante mål i samarbejde med dig, og vi holder fokus på dine USP’er, fokusområder og din bundlinje – altså hvad der giver størst mulig Return On Investment. 

Eksempelvis kan tallene på din graf se noget så imponerende ud fordi, at du markedsfører dig til hele landet og får mange klik på din hjemmeside. Men hvad får du reelt set ud af at markedsføre til hele landet, når hele landet ikke er din målgruppe? Ikke meget kan vi afsløre. I stedet bruger du mange markedsføringskroner på at ramme en masse mennesker, der ikke er relevante for dig. Det ser måske flot ud på grafen, men ikke på bundlinjen. Hos ROI ONLINE arbejder vi ud fra tanken om løbende optimering. Det vil sige at vi igangsætter diverse tiltag og opsætter mål for at teste, hvilke der er kan være relevante for netop din virksomhed. Hvad der virker for nogle, virker ikke nødvendigvis for din virksomhed, derfor er det vigtigt at teste flere tiltag af. Når vi har kortlagt hvad der virker, og hvad der ikke gør, sørger vi for at målrette dine markedsføringskroner mod det der er relevant for dig og løbende optimere på disse tiltag.  

På denne måde sikrer vi, at din virksomhed kun bruger penge på de tiltag der virker for dig og derved de resultater du reelt set kan bruge til noget. Vi giver dig en bedre bundlinje og ikke en graf med flotte tal, der ikke har en reel værdi for dig og din virksomhed.

Afspil video

Engageret vækstpartner gennem

Har du spørgsmål?

Kontakt os i dag og få en uforpligtende samtale. Vi vil meget gerne rådgive dig 

Hvordan kan vi hjælpe dig?

Rådgivning

Hos ROI ONLINE kan du få professionel rådgivning til salg og marketing. Om der er tale om en lille eller mellemstor virksomhed spiller ingen rolle – vi laver altid tilpassede løsninger til hver enkelt kunde. Desuden tilbyder vi også rådgivning om A-kunder, og hvordan du finder disse. Vores tilgang er meget praktisk, så rådgivningen også bliver til virkelighed inden for en overskuelig tidsramme. 

Projektledelse

ROI ONLINE tilbyder professionel projektledelse inden for al markedsføring. Vores projektledere står altid klar til at hjælpe – uanset om det er fra start eller undervejs i processen. Vi fokuserer på optimal fremgang, så vores kunder altid sikres gode resultater. Gennem effektivitet opnår vi sammen de bedste løsninger uden spild af tid og ressourcer.

Leverandøroptimering

Vi har et stort netværk af specialister, som altid står klar til at hjælpe med hver deres specialviden til netop din opgave. Specialerne er mange og kan være alt fra webudvikling til SoMe og meget mere. Som kunde hos os sikres du mere specialist for pengene, et godt overblik under hele processen samt professionel matchmaking mellem projekt og specialist.