Statistik og Analytics

Hos ROI ONLINE ser vi statistik som en central og vigtig kerne i professionel markedsføring. Fører man statistikker på sine medier, kan man se, hvad der virker, og løbende forbedre og justere. Vi anbefaler at bruge Google Analytics som værktøj til dette.

billede af skilt

Leadgenerering og ROI

Fører man statistik over sine markedsføringsaktiviteter, kan man udlede de leadgenereringer, som sker i brugerens processer. På denne måde kan man justere sin markedsføring og dermed skabe bedre leadgenerering for den enkelte kunde.

rådgivning

Kursus og support

ROI ONLINE tilbyder både kurser og support, når det kommer til Google Analytics. På den måde kan du selv blive bedre til at håndtere værktøjet på en optimal måde, der passer til dig og din virksomhed. Vi er altid åbne for en uforpligtende samtale, hvis du har lyst til at høre mere!

Statistik

Statistik på leadgenerering og nye kunder

For at være sikker på, at din hjemmeside og dine andre markedsføringstiltag giver resultater og når hele dit kundepotentiale, er det essentielt at føre statistik over alle dine aktiviteter.

Ved at føre statistik over dine markedsføringsaktiviteter kan du opnå yderst brugbar og værdifuld viden om dit kundepotentiale, som du kan bruge, når dine aktiviteter skal optimeres, så de giver størst mulig ROI.  Med den rette analyse og statistik software kan du fx tracke dine besøgendes aktiviteter på din hjemmeside. Du har mulighed for at se hvilket marketingtiltag, dine besøgende kommer fra, hvor de kommer fra geografisk, hvor længe de besøgende befinder sig på din side, samt hvordan de navigerer rundt. I sidste ende kan det give dig et overblik over, hvordan et besøg på din hjemmeside resulterer i konvertering, leadgenerering eller som salg til nye kunder.

Hvilken leadgenerering giver bedst ROI?

At føre statistik over din markedsføringsaktiviteter handler i bund og grund om at finde ud af hvilke tiltag, der giver optimal leadgenerering og fører til flest salg. Hos ROI ONLINE kan vi netop hjælpe dig med at finde frem til, hvor dine investeringer giver størst afkast. Vi hjælper dig ikke kun med at føre statistik over dine online aktiviteter, på din hjemmeside, facebook og lignende. Vi hjælper dig også gerne med at finde metoder til at måle aktiviteterne på dine offline aktiviteter såsom radiospots, tv-reklamer, arbejdstøj og annoncer i aviser.

Ved at føre alt den statistik, vi kan, over på online medier og sammenføre disse med offline statistikkerne, får vi et samlet overblik over, hvorledes jeres kampagner fungerer. De online statistikker, vi ofte tager udgangspunkt i, er via nøgletal fra Google Analytics eller andre online statistikker som fx. AW-stats. Ud fra statistiske sammenligninger og kontinuerlige målinger kan vi påpege hvilke af jeres marketingtiltag, der giver bedst Return On Investment.

Google Analytics kursus

Der findes forskellige software løsninger til at føre statistik over markedsføringsaktiviteter, såvel online som offline. Hos ROI ONLINE bruger vi ofte Google Analytics til online målinger. Vi kan vi hjælpe dig med at sætte Analytics op og udføre dine analyser, men vi hjælper også gerne til, at du selv kan lave analyserne på din indsamlede statistik. Vi afholder med jævne mellemrum Google Analytics kurser, hvor vi fører vores kunder grundigt ind i Google Analytics’ mange funktioner og egenskaber.

Google Analytics Support

Ud over Google Analytics kursus tilbyder vi hos ROI ONLINE også Google Analytics support. Vi vil til enhver tid være behjælpelige med at svare på spørgsmål vedrørende brugen af Google Analytics. Derudover yder vi også gerne Google Analytics support i form af udførelse af analyser, forklaring af nøgletal, opsætning og sammenkædning af Google Analytics og Google Ads konti m.m.

Fordele
  • Optimering af markedsføringsaktiviteter så I får optimal ROI
  • Overblik over kundepotentialet og hvad I går glip af
  • Få kendskab til, hvad kunder søger på, men ikke finder
  • Bedre kendskab til din målgruppe og markedet
  • Indblik i hvor der genereres leads og konverteringer
  • Bliv bekræftet i, at virksomheden agerer på de rigtige tal
  • Lær i dybden, hvad kunderne gør på jeres side
  • Få i sidste ende gladere ejere eller aktionærer

Engageret vækstpartner gennem

Logo
logo
logo
logo
logo
logo

Har du spørgsmål?

Kontakt os i dag og få en uforpligtende samtale. Vi vil meget gerne rådgive dig