Brug for hjælp?
Ring: 70 20 39 49
Eller skriv til os på info@roi-online.dk
blåt-kort

STATISTIK

Statistik på lead generering og nye kunder

For at være sikker på at din hjemmeside og dine andre markedsføringstiltag giver resultater og når hele dit kundepotentiale, er det en essentielt at føre statistik over alle dine aktiviteter.

Ved at føre statistik over dine markedsføringsaktiviteter kan du opnå yderst brugbar og værdifuld viden om dit kundepotentiale, som du kan bruge, når dine aktiviteter skal optimeres, så de giver størst mulig ROI.  Med den rette analyse og statistik software kan du f.eks. tracke dine besøgendes aktiviteter på din hjemmeside. Du har muglighed for at se, hvilket marketingtiltag dine besøgende kommer fra, hvor de kommer fra geografisk, hvor længe de besøgende befinder sig på din side og hvordan de navigerer rundt. I sidste ende kan det give dig et overblik over, hvordan et besøg på din hjemmeside resulterer i konvertering lead generering eller som salg til nye kunder.

Hvilken leadgenerering giver bedst ROI?

At føre statistik over din markedsføringsaktiviteter handler i bund og grund om at finde ud af hvilke tiltag, der giver optimal leadgenerering og fører til flest salg. Hos ROI-Online kan vi netop hjælpe dig med at finde frem til, hvor dine investeringer giver størst afkast. Vi hjælper dig ikke kun med at føre statistik, over dine online aktiviteter, på din hjemmeside, facebook m.m.,  men hjælper dig også gerne med at finde metoder til at måle aktiviteterne på dine offline aktiviteter såsom radiospots, tv-reklamer, arbejdstøj, annoncer i aviser m.m.

Ved at føre alt den statistik vi kan over på de online medier, samt sammenføre disse med offline statistikkerne, får vi et samlet overblik over hvorledes jeres kampagner fungere. De online statistikker vi oftest tager udgangspunkt i, er via nøgletal fra Google Analytics eller andre online statistikker som fx. AW-stats eller andre. Ud fra statistiske sammenligninger og kontinuerlige målinger, kan vi påpege hvilke af jeres marketingtiltag der giver bedst Return On Investment.

Google Analytics kursus

Der findes forskellige software løsninger til at føre statistik over markedsføringsaktiviteter, såvel online som offline. Hos ROI-Online bruger vi til onlinemålinger oftest Google Analytics, der er et af de mest populære analyseværktøjer netop nu. Hos ROI-Online kan vi hjælpe dig med at sætte analytics op for dig og udføre dine analyser, men vi hjælper dig også gerne på vej, så du har mulighed for selv at lave analyserne på din indsamlede statistik. Vi afholder med jævne mellemrum Google Analytics kursus, hvor vi fører vores kunder grundigt ind i Google Analytics mange funktioner og egenskaber. Således kan du ved at deltage på et af vores Google Analytics kursus, selv få mulighed for at lære, hvordan du skal udføre de analyser, der på sigt kan være med til at give jer bedre ROI.

Google Analytics Support

Ud over Google Analytics kursus tilbyder vi hos ROI-Online også Google Analytics support. Vi vil til enhver tid være behjælpelige med at svare på spørgsmål vedrørende brugen af Google Analytics og yder også gerne Google Analytics support i form at udførelse af analyser, forklaring af nøgletal, opsætning og sammenkædning af google analytics og Google Adwords konti m.m.

Kontant os for en uforpligtende samtale omkring, hvordan du kan finde frem til, hvordan du bedst muligt kan optimere dine markedsføringsaktiviteter, så de giver størst muligt Return On Investment Online.

Bliv Ringet Op





Facebook bekæmper ”fake-news” med ny funktion.
I sin seneste indsats for at bekæmpe fænomenet ”fake-news”, falske nyheder, har Facebook testet en helt ny feature. Denne funktion giver facebookbrugerne yderligere information om de nyheder, som vises i deres nyhedsfeed. Funktionen er angivet med bogstavet ”i” nær overskriften til en given artikel. Ved anvendelse af funktionen vil facebookbrugerne få hjælp til at identificere falske nyheder og dermed kunne skelne utroværdige udgivere, der i dag er et voksende fænomen, som blandt andet havde en central plads i det seneste amerikanske præsidentvalg.
Helt konkret vil funktionen afsløre kontekstuelle oplysninger såsom udgiverens Facebook- og Wikipediasider, relaterede artikler om samme emne samt oplysninger om hvordan andre brugere deler på pågældende artikel. Ideen bag funktionen er at genskabe en digital tillid, som er blevet brudt i takt med de stigende falske nyheder.
Kilde: Business insider
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Er du opmærksom på kompleksiteten af SSL/https? Har du sikret, at din virksomheds hjemmeside er troværdig og kender du i den forbindelse din rangering på Google? Er dit erhverv eksempelvis involveret i e-handel eller har du en hjemmeside - SSL er relevant for alle.
SSL er med til at minimere risikoen for angreb da der er krypteret et link mellem server og browseren.

Alle e-forretninger som behandler personlige og fortrolige oplysninger bør have et SSL certifikat, både for deres egen og for deres besøgendes skyld. SSL (Secure Sockets Layer), sikrer at det kun er afsender og modtager, som kan læse de informationer, der kommunikeres mellem de to parter. Dette er vigtigt i dag, hvor man nemt kan komme galt afsted, når man handler på nettet. Det er ikke kun vigtigt for hjemmesider som indeholder e-handel, men derimod vigtigt for troværdigheden på alle former for hjemmesider. Et SSL certifikat er vejen til troværdighed og tryghed men det er nu i høj grad også en rangeringsfaktor, som har betydning for din SEO, da sikkerhed er i særdeles høj kurs hos Google.

I 2016 gjorde Google det til et krav, at man i forbindelse med Google Shopping brugte SSL - Fra januar 2017 begyndte Google at afsløre graden af sikkerhed på webshops for brugerne. Dette markeres med farven grøn, gul og rød, hvoraf rød er meget usikker.
Google begynder at suspendere Google shopping uden ssl.
Hvis du ikke allerede har skiftet fra http til https, vil det være en klar fordel, såfremt du vægter sikkerhed højt.
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Nye Succes Online arrangementer er nu skudt i gang!

Lyder gratis viden om optimering af digitale kompetencer som noget for dig?

Vi er en del af Googles initiativ Succes Online, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at tilegne sig optimerede færdigheder indenfor online markedsføring.

Der tilbydes gratis arrangementer, som guider dig og din virksomhed til at opnå de bedst mulige digitale kompetencer indenfor SEO, digitale medier, Adwords og meget andet.
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handlingsplan og ikke mindst viden, der har til formål at gøre dig blandt de bedste på nettet. Der er også mulighed for 1:1 sparring. ... Læs mereLæs mindre

Succes Online - Sønderborg 2017

oktober 24, 2017, 9:00am - november 7, 2017, 6:00am

ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handlingsplan og ikke mindst viden, der ...

Vis på Facebook

Fra tjeklisten til handlingsplan:

ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handlingsplan og ikke mindst viden, der har til formål at gøre dig blandt de bedste på nettet. Der er også mulighed for 1:1 sparring
... Læs mereLæs mindre

Succes Online - Assens 2017

september 28, 2017, 1:00pm - september 28, 2017, 10:30am

Fra tjeklisten til handlingsplan: ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handl...

Vis på Facebook

Vores samarbejde med Google

Læs mere om vores samarbejde med Google og følg med på vores Google+ side, hvis du skal være heldig at deltage i det næste event, hvor vi hjælper virksomheder til Succes Online.

Tag hånd om problemerne

Sidder du i en virksomhed hvor du mener der kunne være behov for vores hjælp, så klik på “Kontakt os” og udfyld formularen med kontaktperson du gerne vil have vi tager fat i samt hvad du mener problematikken er for jeres virksomhed.

Hvilke annoncer giver telefonopkald?

Vi har løsningsmodellen til at få målt på hvilke af jeres annoncer og søgeord der giver opkald i stedet for online konverteringer. Hvis ikke i måler på dette, risikerer i at nedprioritere annoncegrupper og søgeord der faktisk er meget rentable. I får simpelt og enkelt ikke det rigtige udganspunkt for at træffe de rigtige beslutninger. Kan i ikke måle på hvilke kampagner, anonncegrupper og søgeord der giver telfonopkald, så ring 70 20 39 49 NU! eller udfyld ovenstående formular.

Hvilke firmaer besøger hjemmsiden?

Handler du primært B2B, kunne det måske være interessant at vide hvilke virksomheder der besøger jeres hjemmeside, samt hvor de kommer fra og hvad de eventuelt har søgt på via søgemaskinerne for at komme ind til jer. Vi har løsningsmodellen der giver jer muligheden for at få navngivet en stor del af de besøgende virksomheder der har besøgt jeres hjemmeside. Handler du primært B2B og kunne du tænke dig at vide hvem der kan betale sig at ringe til, så udfyld ovenstående formular eller ring 70 20 39 49.

Ruevænget 19 - 5600 Faaborg - Tlf: 70 20 39 49 - info@roi-online.dk
© ROI ONLINE