Brug for hjælp?
Ring: 70 20 39 49
Eller skriv til os på info@roi-online.dk
blåt-kort

SØGEMASKINER

Forbrugerne i dag er mindre tålmodige end tidligere og søgningen efter information om leverandører, produkter m.m. skal være så effektiv som mulig. Her er søgemaskinerne et yderst brugbart værktøj, der præsenterer forbrugeren for det, der søges efter. Søgemaskinerne er derfor ligeså meget til forbrugerne som til de forretningsdrivende. Internettet består af et næsten uendeligt antal sider. Uden en søgemaskine ville det være svært og stort set umuligt for forbrugerne at navigere rundt i det uendelige univers af sider.

Optimering søgemaskiner eller opslagsværker

I dag findes der mange forskellige søgemaskiner på nettet.  Overordnet set kan man skelne mellem opslagsværker og søgemaskiner. Opslagsværker er ofte fordelt på brancher, hvor man kan søge efter forskellige leverandører m.m. De er passive forstået på den måde at de ikke gennemsøger internettet for indhold, men oftest vedligeholdes manuelt, hvilket begrænser indholdet af information. Søgemaskiner er aktive, forstået på den måde at de aktivt gennemsøger internettet, hvor de gør brug af avancerede algoritmer, der præsenterer relevante søgeresultater.

De mest populære søgemaskiner på nettet er Google, Yahoo, Bing og Youtube, men også søgetjenesten Ask.com er på vej til at blive populær. Yahoo, der var en af de første primære søgemaskiner, sad på den største del af markedet, indtil Google kom på markedet. Yahoo er stadig stor i USA, men herhjemme er det Google der er den mest brugte søgemaskine. Bing er Microsofts søgemaskine og er blevet populær i kraft af at den er præinstalleret på alle nye pc’er, ligesom Ask.com er blevet populær, da man ved at downloade anden software i flere tilfælde automatisk får en Ask.com toolbar med til sin webbrowser. Youtube er kendetegnet ved at være verdens mest populære video søgemaskine, det er den søgemaskine med flest søgninger efter Google, hvorfor brugen af videoer i din søgemaskine markedsføring ikke er at fornægte.

Google søgemaskine

De forskellige søgemaskiner, bruger forskellige algoritmer til at bestemme, hvordan din webside placeres i søgeresultaterne. Det er forskelligt hvad der vægtes, men det kan blandt andet være elementer, som indgående links, title, tekstindhold m.m. Du skal som forretningsdrivende derfor være opmærksom på, hvad det er, der vægtes i søgemaskinernes algoritmer, så du derved kan optimere og opnå den bedst mulige placering i søgeresultaterne og dermed også den bedst mulige ROI.

Google søgemaskine, er ifølge vores overbevisning den bedste søgemaskine på markedet pt. Google var nogle af de første til at introducerer inlinks som en væsentlig faktor i deres søgemaskinealgoritmer, således at jo flere, der linker til din hjemmeside, jo højere ryger du op i søgeresultaterne. Ud over inlinks arbejder Google også på at integrere Google+, der er Googles sociale netværkstjeneste, i algoritmerne, således at jo mere du er til stede og omtales positivt på google+, jo højere placering får du i søgeresultaterne.

Ud over Google søgemaskine, har Google en række andre services så som: g-mail, kalender, Adwords, Analytics m.fl. Google er den eneste af de populære søgemaskiner, der formår at integrere de forskellige services og på den måde får afdækket forbrugernes online adfærd, det psykologiske aspekt, der netop viser hvad der får forbrugerne til at købe. Dette psykologiske aspekt, kan hjælpe dig, som forretningsdrivende med at se, hvor det kan betale sig at investere i søgemaskine markedsføring og dermed opnå at få et stort ROI.  Google er markedsledende og udvikler sig hele tiden, det næste skridt bliver at det ikke kun er virksomhederne, der har indflydelse på, hvor de placeres i søgeresultaterne, men også forbrugeren. Google vil integrerer Google+ i søgealgoritmerne, således at anbefalinger i dine cirkler på Google+, har indflydelse på din placering i søgeresultaterne. Dermed opnår Googles brugere en reel online mund til mund funktion, som vil give brugerne de ønskede resultater endnu bedre og hurtigere end hidtil.

Optimal ROI med søgemaskine markedsføring

Der er to måder hvorpå du kan gøre din virksomhed mere synlig i Googles søgeresultater. Du kan betale dig til mere synlighed, ved at bruge Google Adwords, der fungerer på en Pay Per Click basis, eller du kan benytte dig af gratis søgemaskine markedsføring, der gennem din hjemmeside, blogs m.m. giver dig selvstændige hits og gør dig mere synlig, også når månedens budget er opbrugt.

Med en kombination af den traditionelle organiske søgemaskineoptimering, der er den gratis søgemaskine markedsføring, og pay per click, maksimerer du din mulighed for at få de bedste placeringer i søgemaskineresultaterne, samtidig med at du har fuld kontrol over dit marketing budget.

Kontakt os for en uforpligtende samtale vedrørende hvilke søgemaskiner der skal bruges ressourcer på, samt dine muligheder for at opnå gode resultater i disse søgemaskiner. Hos ROI-Online vil vi hjælpe dig til at få det meste ud af din aktivitet på og sikre at du får den bedst mulige placering i søgeresultaterne og dermed det optimale ROI på din søgemaskine markedsføring.

Bliv Ringet Op





Facebook bekæmper ”fake-news” med ny funktion.
I sin seneste indsats for at bekæmpe fænomenet ”fake-news”, falske nyheder, har Facebook testet en helt ny feature. Denne funktion giver facebookbrugerne yderligere information om de nyheder, som vises i deres nyhedsfeed. Funktionen er angivet med bogstavet ”i” nær overskriften til en given artikel. Ved anvendelse af funktionen vil facebookbrugerne få hjælp til at identificere falske nyheder og dermed kunne skelne utroværdige udgivere, der i dag er et voksende fænomen, som blandt andet havde en central plads i det seneste amerikanske præsidentvalg.
Helt konkret vil funktionen afsløre kontekstuelle oplysninger såsom udgiverens Facebook- og Wikipediasider, relaterede artikler om samme emne samt oplysninger om hvordan andre brugere deler på pågældende artikel. Ideen bag funktionen er at genskabe en digital tillid, som er blevet brudt i takt med de stigende falske nyheder.
Kilde: Business insider
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Er du opmærksom på kompleksiteten af SSL/https? Har du sikret, at din virksomheds hjemmeside er troværdig og kender du i den forbindelse din rangering på Google? Er dit erhverv eksempelvis involveret i e-handel eller har du en hjemmeside - SSL er relevant for alle.
SSL er med til at minimere risikoen for angreb da der er krypteret et link mellem server og browseren.

Alle e-forretninger som behandler personlige og fortrolige oplysninger bør have et SSL certifikat, både for deres egen og for deres besøgendes skyld. SSL (Secure Sockets Layer), sikrer at det kun er afsender og modtager, som kan læse de informationer, der kommunikeres mellem de to parter. Dette er vigtigt i dag, hvor man nemt kan komme galt afsted, når man handler på nettet. Det er ikke kun vigtigt for hjemmesider som indeholder e-handel, men derimod vigtigt for troværdigheden på alle former for hjemmesider. Et SSL certifikat er vejen til troværdighed og tryghed men det er nu i høj grad også en rangeringsfaktor, som har betydning for din SEO, da sikkerhed er i særdeles høj kurs hos Google.

I 2016 gjorde Google det til et krav, at man i forbindelse med Google Shopping brugte SSL - Fra januar 2017 begyndte Google at afsløre graden af sikkerhed på webshops for brugerne. Dette markeres med farven grøn, gul og rød, hvoraf rød er meget usikker.
Google begynder at suspendere Google shopping uden ssl.
Hvis du ikke allerede har skiftet fra http til https, vil det være en klar fordel, såfremt du vægter sikkerhed højt.
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Nye Succes Online arrangementer er nu skudt i gang!

Lyder gratis viden om optimering af digitale kompetencer som noget for dig?

Vi er en del af Googles initiativ Succes Online, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at tilegne sig optimerede færdigheder indenfor online markedsføring.

Der tilbydes gratis arrangementer, som guider dig og din virksomhed til at opnå de bedst mulige digitale kompetencer indenfor SEO, digitale medier, Adwords og meget andet.
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handlingsplan og ikke mindst viden, der har til formål at gøre dig blandt de bedste på nettet. Der er også mulighed for 1:1 sparring. ... Læs mereLæs mindre

Succes Online - Sønderborg 2017

oktober 24, 2017, 9:00am - november 7, 2017, 6:00am

ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handlingsplan og ikke mindst viden, der ...

Vis på Facebook

Fra tjeklisten til handlingsplan:

ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handlingsplan og ikke mindst viden, der har til formål at gøre dig blandt de bedste på nettet. Der er også mulighed for 1:1 sparring
... Læs mereLæs mindre

Succes Online - Assens 2017

september 28, 2017, 1:00pm - september 28, 2017, 10:30am

Fra tjeklisten til handlingsplan: ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handl...

Vis på Facebook

Vores samarbejde med Google

Læs mere om vores samarbejde med Google og følg med på vores Google+ side, hvis du skal være heldig at deltage i det næste event, hvor vi hjælper virksomheder til Succes Online.

Tag hånd om problemerne

Sidder du i en virksomhed hvor du mener der kunne være behov for vores hjælp, så klik på “Kontakt os” og udfyld formularen med kontaktperson du gerne vil have vi tager fat i samt hvad du mener problematikken er for jeres virksomhed.

Ruevænget 19 - 5600 Faaborg - Tlf: 70 20 39 49 - info@roi-online.dk
© ROI ONLINE