billede af en computerskærm

Søgemaskinemarkedsføring

Hos ROI ONLINE er vi specialister i søgemaskinemarkedsføring, som er en essentiel del af den digitaliserede verden, vi lever i i dag. Vi hjælper dig med at bane vej gennem den komplekse søgemaskine-verden og hjælper dig til at opnå optimal søgemaskineoptimering, som i sidste ende resulterer i større ROI.

Billede af en computer med et forstørrelsesglas

Bliv mere synlig!

Vi hjælper dig og din virksomhed med at blive mere synlig på nettet gennem søgemaskineoptimering. Hos os får du hjælp til at gøre din virksomhed mere synlig blandt de mange forskellige hjemmesider på nettet. Ved at blive mere synlig kan du få flere besøgende på din side og dermed skabe større ROI.

Ekspertviden til lavere pris​

ROI ONLINE er eksperter inden for søgemaskiner. Vi har mange års erfaring med at skabe gode resultater gennem søgemaskineoptimering og har hjulpet mange virksomheder til bedre søgemaskineresultater. Hos ROI ONLINE betaler du minutbaseret og får derfor mere for dine markedsføringskroner.

Søgemaskiner

Forbrugerne i dag er mindre tålmodige end tidligere og søgningen efter information om leverandører, produkter m.m. skal være så effektiv som mulig. Her er søgemaskinerne et yderst brugbart værktøj, der præsenterer forbrugeren for det, der søges efter. Søgemaskinerne er derfor lige så meget til forbrugerne som til de forretningsdrivende. Internettet består af et næsten uendeligt antal sider. Uden en søgemaskine ville det være svært og stort set umuligt for forbrugerne at navigere rundt i det uendelige univers af sider.

Opslagsværker og søgemaskiner

I dag findes der mange forskellige søgemaskiner på nettet. Overordnet set kan man skelne mellem “opslagsværker” og “søgemaskiner”. Opslagsværker er ofte fordelt på brancher, hvor man kan søge efter forskellige leverandører m.m. De er passive, forstået på den måde, at de ikke gennemsøger internettet for indhold, men oftest vedligeholdes manuelt, hvilket begrænser indholdet af information. Søgemaskiner er aktive, da de aktivt gennemsøger internettet, hvor de gør brug af avancerede algoritmer, der præsenterer relevante søgeresultater.

De mest populære søgemaskiner på nettet er Google, Yahoo, Bing og Youtube, men også søgetjenesten Ask.com er på vej til at blive populær. Yahoo, der var en af de første primære søgemaskiner, sad på den største del af markedet, indtil Google kom på banen. Yahoo er stadig stor i USA, men herhjemme er det Google, der er den mest brugte søgemaskine. Bing er Microsofts søgemaskine og er blevet populær i kraft af, at den er præinstalleret på alle nye pc’er, ligesom Ask.com er blevet populær, da man ved at downloade anden software i flere tilfælde automatisk får en Ask.com toolbar med til sin webbrowser. Youtube er kendetegnet ved at være verdens mest populære video søgemaskine, det er den søgemaskine med flest søgninger efter Google, hvorfor brugen af videoer i din søgemaskinemarkedsføring ikke er at fornægte.

Google søgemaskine

De forskellige søgemaskiner bruger forskellige algoritmer til at bestemme, hvordan din webside placeres i søgeresultaterne. Det er forskelligt, hvad der vægtes, men det kan blandt andet være elementer, som indgående links, overskrifter, tekstindhold m.m. Du skal som forretningsdrivende derfor være opmærksom på, hvad det er, der vægtes i søgemaskinernes algoritmer, så du derved kan optimere og opnå den bedst mulige placering i søgeresultaterne og dermed også den bedst mulige ROI.

Googles søgemaskine er ifølge vores overbevisning den bedste søgemaskine på markedet pt. Google var en af de første til at introducere “Inlinks” som en væsentlig faktor i deres søgemaskinealgoritmer, således at jo flere, der linker til din hjemmeside, jo højere ryger du op i søgeresultaterne. 

Ud over Googles søgemaskine har Google en række andre services så som: G-mail, kalender, Google Ads, Google Analytics m.fl. Google er den eneste af de populære søgemaskiner, der formår at integrere de forskellige services og på den måde får afdækket forbrugernes online adfærd, det psykologiske aspekt, der netop viser, hvad der får forbrugerne til at købe. Dette psykologiske aspekt kan hjælpe dig som forretningsdrivende med at se, hvor det kan betale sig at investere i søgemaskinemarkedsføring og dermed opnå at få et stort ROI. Google er markedsledende og udvikler sig hele tiden. Det næste skridt bliver, at det ikke kun er virksomhederne, der har indflydelse på, hvor de placeres i søgeresultaterne, men også forbrugeren. 

Optimal ROI med søgemaskinemarkedsføring

Der er to måder, hvorpå du kan gøre din virksomhed mere synlig i Googles søgeresultater. Du kan betale dig til mere synlighed ved at bruge Google Ads, der fungerer på en pay per click basis, eller du kan benytte dig af gratis søgemaskinemarkedsføring, der gennem din hjemmeside, blogs m.m. giver dig selvstændige hits og gør dig mere synlig, også når månedens budget er opbrugt.

Med en kombination af den traditionelle organiske søgemaskineoptimering, der er den gratis søgemaskinemarkedsføring, og pay per click, maksimerer du din mulighed for at få de bedste placeringer i søgemaskineresultaterne samtidig med, at du har fuld kontrol over dit marketing budget.

Kontakt os for en uforpligtende samtale vedrørende hvilke søgemaskiner der skal bruges ressourcer på samt dine muligheder for at opnå gode resultater hos disse søgemaskiner. Hos ROI ONLINE vil vi hjælpe dig med at få mere ud af din aktivitet og sikre, at du får den bedst mulige placering i søgeresultaterne og dermed det optimale ROI på din søgemaskinemarkedsføring.

Fordele
  • Skaber hurtigt overblik over internettets indhold
  • Præsenterer efter bedste evne de resultater, der bliver søgt
  • Bruges den bedste søgemaskine spares der mest tid
  • Afdækker forbrugerens købsadfærd
  • Skiller de brodne kar fra på sigt og giver dem sværere arbejdsvilkår

Engageret vækstpartner gennem

Logo
logo
logo
logo
logo
logo

Har du spørgsmål?

Kontakt os i dag og få en uforpligtende samtale. Vi vil meget gerne rådgive dig