Brug for hjælp?
Ring: 70 20 39 49
Eller skriv til os på info@roi-online.dk
blåt-kort

SØGEMASKINER

Forbrugerne i dag er mindre tålmodige end tidligere og søgningen efter information om leverandører, produkter m.m. skal være så effektiv som mulig. Her er søgemaskinerne et yderst brugbart værktøj, der præsenterer forbrugeren for det, der søges efter. Søgemaskinerne er derfor ligeså meget til forbrugerne som til de forretningsdrivende. Internettet består af et næsten uendeligt antal sider. Uden en søgemaskine ville det være svært og stort set umuligt for forbrugerne at navigere rundt i det uendelige univers af sider.

Optimering søgemaskiner eller opslagsværker

I dag findes der mange forskellige søgemaskiner på nettet.  Overordnet set kan man skelne mellem opslagsværker og søgemaskiner. Opslagsværker er ofte fordelt på brancher, hvor man kan søge efter forskellige leverandører m.m. De er passive forstået på den måde at de ikke gennemsøger internettet for indhold, men oftest vedligeholdes manuelt, hvilket begrænser indholdet af information. Søgemaskiner er aktive, forstået på den måde at de aktivt gennemsøger internettet, hvor de gør brug af avancerede algoritmer, der præsenterer relevante søgeresultater.

De mest populære søgemaskiner på nettet er Google, Yahoo, Bing og Youtube, men også søgetjenesten Ask.com er på vej til at blive populær. Yahoo, der var en af de første primære søgemaskiner, sad på den største del af markedet, indtil Google kom på markedet. Yahoo er stadig stor i USA, men herhjemme er det Google der er den mest brugte søgemaskine. Bing er Microsofts søgemaskine og er blevet populær i kraft af at den er præinstalleret på alle nye pc’er, ligesom Ask.com er blevet populær, da man ved at downloade anden software i flere tilfælde automatisk får en Ask.com toolbar med til sin webbrowser. Youtube er kendetegnet ved at være verdens mest populære video søgemaskine, det er den søgemaskine med flest søgninger efter Google, hvorfor brugen af videoer i din søgemaskine markedsføring ikke er at fornægte.

Google søgemaskine

De forskellige søgemaskiner, bruger forskellige algoritmer til at bestemme, hvordan din webside placeres i søgeresultaterne. Det er forskelligt hvad der vægtes, men det kan blandt andet være elementer, som indgående links, title, tekstindhold m.m. Du skal som forretningsdrivende derfor være opmærksom på, hvad det er, der vægtes i søgemaskinernes algoritmer, så du derved kan optimere og opnå den bedst mulige placering i søgeresultaterne og dermed også den bedst mulige ROI.

Google søgemaskine, er ifølge vores overbevisning den bedste søgemaskine på markedet pt. Google var nogle af de første til at introducerer inlinks som en væsentlig faktor i deres søgemaskinealgoritmer, således at jo flere, der linker til din hjemmeside, jo højere ryger du op i søgeresultaterne. Ud over inlinks arbejder Google også på at integrere Google+, der er Googles sociale netværkstjeneste, i algoritmerne, således at jo mere du er til stede og omtales positivt på google+, jo højere placering får du i søgeresultaterne.

Ud over Google søgemaskine, har Google en række andre services så som: g-mail, kalender, Adwords, Analytics m.fl. Google er den eneste af de populære søgemaskiner, der formår at integrere de forskellige services og på den måde får afdækket forbrugernes online adfærd, det psykologiske aspekt, der netop viser hvad der får forbrugerne til at købe. Dette psykologiske aspekt, kan hjælpe dig, som forretningsdrivende med at se, hvor det kan betale sig at investere i søgemaskine markedsføring og dermed opnå at få et stort ROI.  Google er markedsledende og udvikler sig hele tiden, det næste skridt bliver at det ikke kun er virksomhederne, der har indflydelse på, hvor de placeres i søgeresultaterne, men også forbrugeren. Google vil integrerer Google+ i søgealgoritmerne, således at anbefalinger i dine cirkler på Google+, har indflydelse på din placering i søgeresultaterne. Dermed opnår Googles brugere en reel online mund til mund funktion, som vil give brugerne de ønskede resultater endnu bedre og hurtigere end hidtil.

Optimal ROI med søgemaskine markedsføring

Der er to måder hvorpå du kan gøre din virksomhed mere synlig i Googles søgeresultater. Du kan betale dig til mere synlighed, ved at bruge Google Adwords, der fungerer på en Pay Per Click basis, eller du kan benytte dig af gratis søgemaskine markedsføring, der gennem din hjemmeside, blogs m.m. giver dig selvstændige hits og gør dig mere synlig, også når månedens budget er opbrugt.

Med en kombination af den traditionelle organiske søgemaskineoptimering, der er den gratis søgemaskine markedsføring, og pay per click, maksimerer du din mulighed for at få de bedste placeringer i søgemaskineresultaterne, samtidig med at du har fuld kontrol over dit marketing budget.

Kontakt os for en uforpligtende samtale vedrørende hvilke søgemaskiner der skal bruges ressourcer på, samt dine muligheder for at opnå gode resultater i disse søgemaskiner. Hos ROI-Online vil vi hjælpe dig til at få det meste ud af din aktivitet på og sikre at du får den bedst mulige placering i søgeresultaterne og dermed det optimale ROI på din søgemaskine markedsføring.

Bliv Ringet Op

Referencer

Har du specielle referencer du ønsker info om, så bed om dem på Kontakt os. Se på LinkedIn hvorfor vores kunder anbefaler vores produkter, til andre i deres netværk.

Følg os på Google+

Hvis du følger os på Google+ får du muligheden for at få tips og tricks til at få bedre Return On Investment Online. Der oprettes også diskussioner og tages gode emner op, om hvordan man skal sikre sin virksomheds kontinuerlige vækst.

Vores samarbejde med Google

Læs mere om vores samarbejde med Google og følg med på vores Google+ side, hvis du skal være heldig at deltage i det næste event, hvor vi hjælper virksomheder til Succes Online.

Find os på Facebook

Synes godt om os på Facebook og du vil få nogle af de interessante informationer om hvad der sker, samt tips til hvordan du får markedsført dig bedre.

Tag hånd om problemerne

Sidder du i en virksomhed hvor du mener der kunne være behov for vores hjælp, så klik på "Kontakt os" og udfyld formularen med kontaktperson du gerne vil have vi tager fat i samt hvad du mener problematikken er for jeres virksomhed.
Ruevænget 19 - 5600 Faaborg - Tlf: 70 20 39 49 - info@roi-online.dk
© ROI ONLINE

Vi bruger cookies for at forbedre vores kunders brugeroplevelse. Tryk ok eller navigerer til en anden side for at acceptere. mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk