Brug for hjælp?
Ring: 70 20 39 49
Eller skriv til os på info@roi-online.dk
blåt-kort

Design

Det er ikke kun gennem det skrevne ord, at din virksomhed sender signaler. Alt, der vedrører din virksomhed, kan gennem kreativ kommunikation sende signaler. Det er derfor vigtigt, at du er opmærksom på, hvordan din virksomhed markedsfører sig selv.  For at fremstå som professionel samarbejdspartner eller leverandør er det vigtigt med en gennemgående grafisk identitet, så der er sammenhæng i alle dine materialer. Der bør således være en rød tråd igennem en visuel kommunikation, der giver kunderne et professionelt indtryk af din virksomhed.

For at opnå en stærk visuel og grafisk identitet er det vigtigt, at der er genkendelighed mellem dit brevpapir, din hjemmeside, e-mail signatur, annoncer og alle andre elementer, der synliggør din virksomhed.

Brug for hjælp til grafisk design?

Grafisk design handler om at kombinere symboler, billeder og tekst i en samlet og synlig præsentation. Det kan være på en hjemmeside, på de sociale medier, som layout i brochurer eller andet reklamemateriale. Hos ROI-ONLINE kan vi hjælpe dig med alle former for grafisk arbejde og grafiske løsninger. Vi leverer grafiske løsninger til såvel online som offline brug. Ligeledes hjælper vi med udarbejdelse af komplette designmanualer.

Af offline løsninger tilbyder vi hjælp til grafisk arbejde med design af brochure, brevpapir, visitkort med mere. I forhold til online løsninger kan vi hjælpe dig med grafisk arbejde til blandt andet logo, webdesign, sociale medier design, nyhedsbrev-design m.v.. Et logo er med til at skabe en stærk grafisk identitet da, det går igen på alle materialer, og bliver dermed symbol og kendetegn for din virksomhed. Vi kan hjælpe med design af logo fra bunden, men arbejder også gerne videre med dine ideer, så hvis du har en skitse til et nyt logo, kan vi hjælpe dig med at rentegne og visualisere dine ideer. Vi hjælper dig også gerne med design af din hjemmeside. Når der skal udvikles design af en hjemmeside, er det vigtigt at tage højde for farvevalg, billeder, layout m.m., således at designet passer til din målgruppe og formår at få den besøgende til at gøre det, du gerne vil have dem til.

En hjemmeside med responsive design

Før du overvejer hvilke grafiske løsninger du skal have implementeret på dine hjemmesider, er det vigtigt at du i første omgang gør dig det klart, hvad hensigten med din hjemme side er: Skal du sælge produkter, skal du markedsføre din virksomhed, vil du have folk til at tilmelde sig nyhedsbreve osv.?

For at vi hos ROI-ONLINE kan hjælpe dig med at designe den hjemmeside, der på sigt giver dig den bedste ROI, er det vigtigt, at du har et klart formål med din hjemmeside. Med et klart formål, er det muligt for os at lave en hjemmeside med et responsive design, der matcher formålet med din hjemmeside. Således vil du kunne forøge dine chancer for at de besøgende handler efter din hensigt. En hjemmeside med responsivt design, tilpasser sig brugerens device så denne bliver præsenteret for designet, som det er tiltænkt. Læs mere i vores artikel om Responsive Webdesign eller tryk på nedenstående link, for at beregne prisen på hvad det koster, at få ændret din nuværende, til en mobilvenlig hjemmeside med responsivt webdesign.

Beregn prisen på at ændre din side til responsivt webdesign

Ved hjælp af splittests undersøger vi, hvilke dele af jeres design, der understøtter de handlinger, som du ønsker de besøgende, på din hjemmeside, skal foretage sig. En splittest fungerer således, at vi præsenterer din målgruppe for forskellige versioner af dit hjemmeside design. Efter en begrænset tidsperiode, kan vi se hvilket design, der har fået flest besøgende til at respondere efter hensigten. Således finder vi frem til de delelementer der giver det mest responsive design, og dermed giver dig bedst mulig ROI.

Visuel kommunikation i en samlet designmanual

Hos ROI-ONLINE tilbyder vi at hjælpe jer med delelementerne, der kan skabe visuel kommunikation, men kan også hjælpe jer med en samlet designmanual. Ved at lade os udarbejde en samlet designmanual til al jeres kreativ kommunikation, opnår I netop den genkendelighed og den røde tråd gennem alle jeres materialer, der sikrer, at jeres virksomhed fremstår som en professionel virksomhed, de potentielle kunder gerne vil have handle med. En designmanual indeholder alle designmæssige informationer, lige fra valg af farve, fonte, logo, brug af billeder m.m. Den præsenterer jeres design og grafisk identitet og giver jer og jeres øvrige samarbejdspartnere en vejledning i, hvordan designet anvendes.

Vælg os som jeres fremtidige designbureau

Ved at vælge ROI-ONLINE som designbureau, får I et design, hvor der i designfasen er lagt vægt på jeres målgruppe samt jeres ønsker og ideer. I forhold til web sørger vi et hensigtsmæssigt mediedesign, der giver jer det bedste ROI, i og med designet er optimeret i forhold til jeres målgruppe. Vi er et designbureau med kompetente medarbejdere, så søger du en mediegrafiker med bred erfaring i online og offline design og udarbejdelse af designmanualer er vi den rigtige samarbejdspartner, for vi har flere end en mediegrafiker, der kan sætte sig ind i jeres behov og ønsker. Hos ROI-ONLINE arbejder vi med at skabe nutidige designs og vores mediegrafikere har fingeren på pulsen, så du får det design, du ønsker og som samtidig give det bedst mulige ROI.

Kontakt os for at få en uforpligtende samtale vedrørende dine projekter, ønsker og ideer. Ring 70 20 39 49 eller udfyld formularen i højre side, så kontakter vi dig.

Bliv Ringet Op





Har du en plan for årets oplagte markedsførings dage- og perioder? Mange virksomheder har gavn
af at planlægge årets markedsføringstiltag i forhold til årets mange mærkedage. Der er gode
muligheder, hvis du planlægger din tid, så du hele tiden kan være på forkant. Det er vigtigt, at man
som virksomhed er et skridt foran, i forhold til årets begivenheder. Materiale til markedsføring
skal være klar i god tid og bør promoveres allerede en måned eller nogle uger før mærkedage som
fastelavn, Mors og Fars dag, påske, helligdage og halloween.
Hos ROI ONLINE hjælper vi vores kunder med forskellige markedsføringstiltag – eksempelvis ved at
hjælpe med social medie strategi, som dækker hele året. Hvis du har spørgsmål eller mangler
indsigt i professionel online markedsføring, er du altid meget velkommen til at kontakte os til en
uforpligtende samtale, roi-online.dk/kontakt-os/
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

De fleste virksomheder bestræber sig på at skabe vækst. Vækst er et ord, som vi ofte hører i forretningssammenhæng – særligt når det kommer til store, globale virksomheder, hvor det handler om at blive større og større. Men hvordan kan små og mellemstore virksomheder skabe vækst på baggrund af deres langt mindre budgetter?

Evnen til at skabe vækst kræver, at man har et indgående kendskab til sin egen virksomhed og forretning. Man skal kende til kerneværdier og målgrupper for de ydelser eller produkter, som man tilbyder sine kunder. Hvordan man indhenter disse specifikke informationer om sine potentielle kunder kan variere meget. Fænomenet Big Data er dog noget, som ofte bliver anvendt til netop dette formål. Det handler om at udvinde de relevante informationer fra Big Data, og udvinde sin egen brugbare datamængde. Med Big Data kan virksomheder træffe bedre forretningsmæssige beslutninger på baggrund af specifikke data. Dette betyder tilmed at virksomheder får mulighed for at opnå konkurrencemæssige fordele

Din virksomhed og Big Data
Mange mindre virksomheder er af den opfattelse, at de ikke selv kan fremskaffe Big Data – Men ingen virksomheder er for små til at gøre brug af Big data. Dataene findes blandt andet på sociale medier som Facebook, LinkedIn og Instagram. Det handler blot om at vide hvordan man tilgår disse data.
Det kræver dog analyse at udvinde de rette informationer inden for Bid Data verdenen. Dette kan være den mere komplekse del af arbejdet, som kræver professionel hjælp. Først of fremmest bør der defineres et mål med brugen af Big Data. Derefter bør informationerne fra Big Data struktureres og analyseres. Efter denne proces vil man være i stand til at samle de dele som skaber værdi for virksomheden, nemlig evnen til at se på tendenser og mønstre, som kendetegner din målgruppe. Derfor bør enhver virksomhed anskue Big Data som et solidt værktøj, når det kommer til målrettet markedsføring – I dag handler det heller ikke længere om blot at udsende så meget indhold som muligt, og være den som råber højest. I dag handler det om at udsende relevant indhold til specifikke målgrupper.
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

EU har nu opstillet nye regler for et lovforslag til, hvordan de store online-platforme kan tvinges til at give os et indblik i, hvordan vores søgeresultater rangeres. Vi har allerede knækket en god del af koden med SEO-optimering, men der er meget, vi ikke ved om ranking resultater. Nogle af de helt store online-platforme, som der er tale om er Google, Apple og Amazon, som har helt specifikke metoder hvormed de ranker og filtrerer søgeresultater. At kende til disse oplysninger kan være med til, at gøre det lettere for virksomheder at klargøre, hvordan de kan få en god placering hos diverse søgemaskiner – Altså vil det stå mere klart, hvad man skal gøre for at skabe værdi for det indhold, som man ønsker, skal findes på de store søgemaskiner. Det er lidt af en videnskab, at danne sig et overblik over, hvordan man bedst muligt ranker højt på diverse søgemaskiner, og det er en disciplin, som for det meste kræver ekstern, professionel hjælp. Men med et regelsæt som det EU foreslår, bliver det nemmere for både virksomheder og konsulenter, at skabe et overblik over mønsteret for, hvordan specifikt indhold bedst muligt bliver vist på internettet.

Ifølge det nye udkast til et regelsæt, som EU ønsker, skal blive lov, vil man få de online-platformene til på forhånd at specificere deres vigtigste parametre i bestemmelsen af ranking-position. På den måde er de nødsaget til, at offentliggøre beskrivelser af de fremgangsmåder, de anvender når underleverandørerne placeres på bestemte måder i forhold til hinanden. Derved vil man altså opnå indblik i, hvordan ”opskriften” på god rangering på eksempelvis Google kan se ud. Det skal understreges, at EU ikke vil tvinge de store online søgemaskiner til, at afsløre afgørende algoritmer forretningsmæssigt.
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook
Vis på Facebook

Har du styr på din virksomheds rolle i julehandlen? Det er vigtigt at have overblik over strategi og
praktiske ting i juletiden. Fungerer din webshop optimalt, gør du opmærksom på din virksomheds
produkter og ydelser og er du synlig på de sociale medier? Det er centralt, at du gør opmærksom på
dig selv med relevante tilbud til relevante målgrupper. I juletiden kan små og mellemstore
virksomheder nemt drukne i den massive mængde af konkurrence og store virksomheder med store
budgetter, som trækker al opmærksomheden i en anden retning. Hvis du mangler råd og vejledning,
før det rigtigt går løs, så kontakt ROI ONLINE.
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Vores samarbejde med Google

Læs mere om vores samarbejde med Google og følg med på vores Google+ side, hvis du skal være heldig at deltage i det næste event, hvor vi hjælper virksomheder til Succes Online.

Tag hånd om problemerne

Sidder du i en virksomhed hvor du mener der kunne være behov for vores hjælp, så klik på “Kontakt os” og udfyld formularen med kontaktperson du gerne vil have vi tager fat i samt hvad du mener problematikken er for jeres virksomhed.

Har i det optimale design?

Et billede fortæller 1000 ord, sådan har man sagt i mange år og det bliver ved. Dette er i høj grad stadig gældende, i en travl hverdag, hvor der skal profitoptimeres og ekketiviseres i orgaisationer og virksomheder over hele landet, for at vi kontinuerligt kan opretholde den levestandard vi ønsker.

Vores tid bliver knap og vores beslutninger træffes i højere grad hurtigere end tidligere. Vores beslutninger afhænger derfor mere og mere af den følelse og fornemmelse vores indtryk genererer.

Det billedlige udtryk og dermed det design man har valgt at præsentere, giver dermed det første indtyk, som gerne skal harmonere med det modtageren forventer. Har man det rette responsive design, får modtageren det rette indtryk og man opnår den ønskede respons.

Har i behov for at få et frisk blik på jeres design, så lad os tage en dialog om dette. Ring eller skriv, så vi kan aftale et tidspunkt hvor vi kan få klarlagt hvorvidt jeres design giver de rette indtryk og harmonerer i forhold til jeres mål.

Ruevænget 19 - 5600 Faaborg - Tlf: 70 20 39 49 - info@roi-online.dk
© ROI ONLINE