Billede af en kop

Flere A-kunder

Gennem målrettet markedsføring skaber vi muligheden for at ramme de kunder, der passer perfekt ind i din forretning. Herefter kan vi kontinuerligt motivere dem til, på det rette tidspunkt, at ville købe af dig. Hvorvidt købet foregår gennem personlig kontakt eller online, afhænger af din virksomhed og branche.

Undgå spildt markedsføring

De medier og platforme, som vinder markedsandele i dag, sørger for at give sine brugere præcis det, de ønsker. Hos ROI ONLINE kan vi sørge for at optimere dine medier og platforme samt at tiltrække nye kunder. Den store kunst er at ramme de helt rigtige på det rette tidspunkt. På den måde undgår du spild af tid og markedsføringskroner.

B2B eller B2C

Hos ROI ONLINE rådgiver og hjælper vi både B2B- og B2C-virksomheder. Vi kan rådgive dig til den helt rette markedsføring inden for specifikke områder og stille de rette specialister til rådighed med en af vores projektledere som koordinator. Vi skaber leadgenerering for både små og mellemstore virksomheder, så der kan ledes til køb og trofaste kunder.

Ikon af bullseye

Leadgenerering

Leadgenerering giver flere A-kunder

Hvad enten du handler B2B eller B2C, om du har 100 eller 100.000 potentielle kunder i ind- eller udland, er det interessant at interagere med beslutningstagere eller influenter, når de har behov for dine produkter eller ydelser. At kunne udvælge de mest relevante kunder og at få disse til at se din virksomhed som det naturlige valg tilføjer et ekstra niveau til traditionel leadgenerering.

I dag handler det ikke om at ramme så mange som muligt, men at ramme de rigtige, på det rette tidspunkt. Gennem målrettet markedsføring har vi muligheden for at ramme præcis de kunder, der passer perfekt ind i din forretning og kontinuerligt motivere dem til at ville købe af dig. Hvorvidt købet foregår gennem personlig kontakt eller online, afhænger af din virksomhed og branche.

Kunsten at begrænse sig – undgå spild af markedsføring

Mange reklamefolk og beslutningstagere lever stadig lidt i fortiden, hvor det var en fordel at komme ud til så mange som muligt. Det er ikke længere en fordel – og kommer heller ikke til at være det i fremtiden.

De medier og platforme, som vinder markedsandele i dag, sørger for at give deres brugere præcis det, de ønsker, og helst intet andet. Brugerne er ikke så loyale over for platformene, som de var før i tiden. Leverer platformen eller portalen ikke det, som forbrugerne forventer, og drukner dette i reklamer eller spam, skaber det simpelthen ringe i vandet, den forkerte vej. Det er let at finde alternativer til platforme og portaler, og netop den lette tilgængelighed gør, at brugerne får magten. Brugernes stemme bliver både hørt og prioriteret af platformene, da brugerne er det vigtigste led for en platform eller en portal . De forskellige platforme og portaler slås om brugerne, og deres primære våben er at være bedre til at give brugerne det, som de forventer.

B2B eller B2C leadgenerering

Uanset om du har behov for B2B eller B2C leadgenerering, findes der meget effektive metoder hertil. Ved business-to-business leadgenerering har vi ofte udvalgt nogle helt specifikke målgrupper, enten på baggrund af ønskede kundegrupper, eksisterende kundegrupper eller strategiske samarbejdspartnere. Det, vi gør, er kontinuerligt at påvirke beslutningstagerne i retningen af den enkelte virksomhed. Når leadet er på det rette sted i købsprocessen, gælder det om at benytte de insights, vi kan levere, og dermed være så godt forberedt som muligt. Herved får man optimale chancer for at få foden indenfor.

Ved B2C leadgenerering får vi fat i det enkelte lead tidligere i købsprocessen. Virksomheden har dermed bedre mulighed for at påvirke kunden i den rigtige retning, hvilket reelt set kræver sælgere og ikke blot ordremodtagere. Ved at få fat i kunden i tide, får man ikke alene påvirket dem i den rigtige retning, man får også holdt eventuelle konkurrenter fra fadet.

Gennem målrettet markedsføring har vi muligheden for at ramme præcis de kunder, der passer perfekt ind i din forretning og kontinuerligt motivere dem til, på det rette tidspunkt, at ville købe af dig. Hvorvidt købet foregår gennem personlig kontakt eller online, afhænger af din virksomhed og branche.

Målrettet markedsføring med Big Data

Gennem indsamling, registrering og analyse af alt det data, vi giver de forskellige platforme og portaler, hjælper vi platformene med at præsentere os for det, vi forventer. Det drejer sig ikke kun om de informationer, vi skriver ind på vores Facebook eller Google konto, men også om de aktive valg, vi træffer, ved at scrolle forbi visse typer indhold, trods gentagne eksponeringer. Herved kan vi undgå, at Facebook serverer irrelevant information i vores nyhedsstrøm om folk, vi ikke kender, at Google viser irrelevante søgeresultater om en isoleringsvirksomhed fra Sjælland, når man foretager søgningen i Nordjylland osv.

De store platforme og portaler indsamler relevant data, som vi kan bruge til at målrette vores markedsføring med. Ikke kun via de demografiske informationer, der indtastes på de forskellige konti, men også ved de tilvalg og fravalg vi foretager. Vi kan benytte personlighedsprofilering i kombination med den udvalgte målgruppe og derigennem klargøre og påvirke beslutningstagere og influenter, så vi opnår gode konverteringsrater og får lov til at komme skridtet nærmere.

Vi har ligeledes mulighed for at målrette markedsføringen mod de mennesker, der minder om og agerer som dine bedste kunder. Med de mange indsamlede data kan vi målrette markedsføring mod de potentielle A-kunder, der endnu ikke kender din virksomhed eller ser virksomheden som det oplagte valg. Vi kan give dem de informationer, der skal til, for at påvirke dem til at blive kunder.

Fordele
  • Målret din markedsføring, og undgå spam
  • Få flere A-Kunder, som passer bedre til virksomheden
  • Undgå at bruge tid og penge på dårlige leads
  • Få mere ud af sælgerne, så de ikke kun er ordremodtagere
  • Få større konverteringsrate på de indgående leads
  • Forøg din bundlinje gennem bedre udnyttelse af markedet

Engageret vækstpartner gennem

Logo
logo
logo
logo
logo
logo

Har du spørgsmål?

Kontakt os i dag og få en uforpligtende samtale. Vi vil meget gerne rådgive dig