Brug for hjælp?
Ring: 70 20 39 49
Eller skriv til os på info@roi-online.dk
blåt-kort

Leadgenerering

Leadgenerering giver flere A-kunder

Hvad enten du handler B2B eller B2C, har 100 eller 100.000 potentielle kunder fordelt i ind- eller udland, er det interessant at interagere med beslutningstagere eller influenter, når de har behov for dine produkter eller ydelser. At kunne udvælge de mest relevante kunder, så der kontinuerligt arbejdes på, at få disse til at se din virksomhed som det naturlige valg, tilføjer et ekstra niveau til traditionel leadgenerering.

Den store kunst i dag er ikke at ramme så mange som muligt, det er at ramme de rigtige, på det rigtige tidspunkt. Gennem målrettet markedsføring har vi muligheden for at ramme præcis de kunder, der passer perfekt ind i din forretning og kontinuerligt motivere dem til, på det rette tidspunkt, at ville købe af dig. Hvorvidt købet foregår gennem personlig kontakt eller online, afhænger af din virksomhed og branche.

Vil du have sat Turbo på din leadgenerering?

Kunsten at begrænse sig – Undgå spild af markedsføring

Mange reklamefolk og beslutningstagere lever stadig lidt i fortiden, hvor det var en fordel at komme ud til så mange som muligt. Det er det ikke i dag og kommer heller ikke til at være det i fremtiden.

De medier og platforme der vinder markedsandele i dag, sørger for at give deres brugere præcis det de ønsker og helst intet andet. Brugerne er ikke så loyale overfor platformene, som de var før i tiden, hvorfor det er selvforstærkende, såfremt platformen ikke leverer det brugerne forventer. Leverer platformen eller portalen ikke det forbrugerne forventer og drukner dette i reklamer eller spam, giver det simpelt og enkelt ringe i vandet, den forkerte vej. Det er ekstremt let at finde andre alternativer til platforme og portaler og netop den lette tilgængelighed gør, at brugerne har magten. Brugernes stemme bliver dermed hørt og prioriteret af platformene og portalene, da brugerne er det vigtigste aktiv en platform eller portal reelt set har af værdi. De forskellige platforme og portaler slås om brugerne og deres primære våben er, at være bedre til at give brugeren det de forventer.

B2B eller B2C leadgenerering

Hvad enten du har behov for B2B eller B2C leadgenerering, findes der meget effektive metoder hertil. Ved business-to-business leadgenerering har vi ofte udvalgt nogle helt specifikke målgrupper, enten på baggrund af ønskede kundegrupper, eksisterende kundegrupper eller strategiske samarbejdspartnere. Det vi gør er kontinuerligt at påvirke beslutningstagerne i retningen af den enkelte virksomhed. Når leadet er på det rigtige sted i købsprocessen og virksomheden får chancen, gælder det om at benytte de indsights vi kan levere og dermed være så godt forberedt som muligt. Herved får man optimale chancer for at få foden indenfor.

Ved B2C leadgenerering får vi fat i det enkelte lead tidligere i købsprocessen. Virksomheden har dermed større mulighed for at påvirke kunden i den rigtige retning, hvilket reelt set kræver sælgere og ikke blot ordremodtagere. Ved at få fat i kunden i rette tid, får man ikke alene påvirket dem i den rigtige retning, man får også holdt eventuelle konkurrenter fra fadet.

Få eksempler på leadgenerering

Målrettet markedsføring med Big Data

Gennem indsamling, registrering og analyse af alt det data vi giver de forskellige platforme og portaler, hjælper vi platformene, med at præsentere os for det vi forventer. Det drejer sig ikke kun om de informationer, vi skriver ind på vores Facebook eller Google konto, men også om de aktive valg vi træffer ved at scrolle forbi visse typer indhold, trods gentagne eksponeringer, ved at benytte vores smartphone der tillader informationer omkring vores gps-lokaion mv. Herved kan vi undgå at Facebook serverer irrelevant information i vores nyhedsstrøm om folk vi ikke kender, at Google viser irrelevante søgeresultater om en isoleringsvirksomhed fra Sjælland, når jeg foretager søgningen i Nordjylland osv.

De store platforme og portaler indsamler så meget relevant data, som også vi kan bruge til at målrette vores markedsføring med. Ikke kun via de demografiske informationer der indtastes på de forskellige konti, men også ved de valg og fravalg vi laver. Vi kan benytte personlighedsprofilering i kombination med den udvalgte målgruppe og derigennem klargøre og påvirke beslutningstagere og influenter så vi opnår fantastisk gode konverteringsrater og får lov til at komme skridtet nærmere.

Vi har ligeledes mulighed for at målrette markedsføringen mod de mennesker der minder om og agerer som dine bedste kunder. Med de mange indsamlede data, kan vi målrette markedsføring mod de potentielle A-kunder der endnu ikke kender jer, eller ser jer som det rigtige valg. Vi kan give dem de informationer der skal til, for at påvirke dem til at blive kunder.

Kunne du tænke dig kontinuerlig eksponering mod dine potentielle A-kunders beslutningstagere og influenter? Ring 70 20 39 49 eller udfyld formular øverst til højre.

Bliv Ringet Op





6/3 - Kick-off: Bliv bedst på nettet
Efter Kick-off omsætter du din tjekliste til en handlingsplan på Værkstedet.
20/3 - Værkstedet - Fra tjekliste til handlingsplan
... Læs mereLæs mindre

Succes Online 2018 - Nyborg

marts 6, 2018, 4:00pm - marts 20, 2018, 2:00pm

6/3 - Kick-off: Bliv bedst på nettet Efter Kick-off omsætter du din tjekliste til en handlingsplan på Værkstedet. 20/3 - Værkstedet - Fra tjekliste til handlingsplan

Vis på Facebook

1/3 - Kick-off: Bliv bedst på nettet
Efter Kick-off omsætter du din tjekliste til en handlingsplan på Værkstedet.
15/3 - Værkstedet - Fra tjekliste til handlingsplan
... Læs mereLæs mindre

Succes Online 2018 - Nordfyn

marts 1, 2018, 4:00pm - marts 15, 2018, 2:00pm

1/3 - Kick-off: Bliv bedst på nettet Efter Kick-off omsætter du din tjekliste til en handlingsplan på Værkstedet. 15/3 - Værkstedet - Fra tjekliste til handlingsplan

Vis på Facebook

28/2 - Kick-off: Bliv bedst på nettet.
Efter Kick-off omsætter du din tjekliste til en handlingsplan på Værkstedet.
14/3- Værkstedet - Fra tjekliste til handlingsplan.
... Læs mereLæs mindre

Succes Online 2018 - Sønderborg

februar 28, 2018, 9:00am - marts 14, 2018, 7:00am

28/2 - Kick-off: Bliv bedst på nettet. Efter Kick-off omsætter du din tjekliste til en handlingsplan på Værkstedet. 14/3- Værkstedet - Fra tjekliste til handlingsplan.

Vis på Facebook

KUNDE EFFEKT - B2B Målrettet marketing.
B2B kunde havde et overskud på 3,973 gange investeringen efter 1½ års samarbejde. Vil du vide hvordan vi kan hjælpe dig med at få endnu mere ud af dit marketingbudget?
læs mere her: roi-online.dk/referencer/
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Vores samarbejde med Google

Læs mere om vores samarbejde med Google og følg med på vores Google+ side, hvis du skal være heldig at deltage i det næste event, hvor vi hjælper virksomheder til Succes Online.

Tag hånd om problemerne

Sidder du i en virksomhed hvor du mener der kunne være behov for vores hjælp, så klik på “Kontakt os” og udfyld formularen med kontaktperson du gerne vil have vi tager fat i samt hvad du mener problematikken er for jeres virksomhed.

Ruevænget 19 - 5600 Faaborg - Tlf: 70 20 39 49 - info@roi-online.dk
© ROI ONLINE