Billede af en kop

Flere A-kunder

Hos ROI ONLINE står vi altid klar til at hjælpe med at finde og identificere dine A-kunder. Ved at kende sine A-kunder, kan man bedre målrette sin markedsføring og dermed bruge sine ressourcer optimalt. Vi hjælper dig med at motivere dine kunder på rette måde og på rette tidspunkt – uanset om købet er gennem personlig kontakt eller online.

Undgå spildt markedsføring

De medier og platforme, der vinder markedsandele i dag, sørger for at give sine brugere præcis det, de ønsker. Hos ROI ONLINE kan vi sørge for at optimere dine medier og platforme, samt at tiltrække nye kunder. Den store kunst er at ramme de helt rigtige på det rette tidspunkt. På den måde undgår du spild af både tid og markedsføringskroner.

B2B eller B2C

Hos ROI ONLINE rådgiver og hjælper vi både B2B- og B2C-virksomheder. Vi kan rådgive dig til den helt rette markedsføring inden for specifikke områder og stiller de rette specialister til rådighed med en af vores projektledere som koordinator. Vi skaber leadgenerering for både små og mellemstore virksomheder, hvilket resulterer i flere køb og trofaste kunder.

Ikon af bullseye

Leadgenerering

Leadgenerering giver flere A-kunder

Hvad enten du handler B2B eller B2C, om du har 100 eller 100.000 potentielle kunder i ind- eller udland, er det interessant at interagere med beslutningstagere eller influenter, når de har behov for dine produkter eller ydelser. At kunne udvælge de mest relevante kunder og få disse til at se din virksomhed som det naturlige valg, tilføjer et ekstra niveau til traditionel leadgenerering.

I dag handler det ikke om at ramme så mange som muligt, men at ramme de rigtige, på det rette tidspunkt. Gennem målrettet markedsføring har du muligheden for at ramme præcis de kunder, der passer perfekt ind i din forretning og kontinuerligt motivere dem til at ville købe af dig. Hvorvidt købet foregår gennem personlig kontakt eller online, afhænger af din virksomhed og branche.

Kunsten at begrænse sig – undgå spild af markedsføring

Mange reklamefolk og beslutningstagere lever stadig lidt i fortiden, hvor det var en fordel at komme ud til så mange som muligt. Det er ikke længere en fordel – og kommer heller ikke til at være det i fremtiden.

De medier og platforme, som vinder markedsandele i dag, sørger for at give deres brugere præcis det de ønsker – og helst intet andet. Brugerne er ikke så loyale over for platformene, som de var før i tiden. Leverer platformen eller portalen ikke det som forbrugerne forventer, og drukner dette i reklamer eller spam, så skaber det simpelthen ringe i vandet den forkerte vej. Det er let at finde alternativer til platforme og portaler og netop den lette tilgængelighed gør, at brugerne får magten. Brugernes stemme bliver både hørt og prioriteret af platformene, da brugerne er det vigtigste led for en platform eller en portal. De forskellige platforme og portaler slås om brugerne, og deres primære våben er at være bedre til at give brugerne det, som de forventer.

B2B eller B2C leadgenerering

Uanset om du har behov for B2B eller B2C leadgenerering, findes der meget effektive metoder hertil. Ved business-to-business leadgenerering har vi ofte udvalgt nogle helt specifikke målgrupper, enten på baggrund af ønskede kundegrupper, eksisterende kundegrupper eller strategiske samarbejdspartnere. Det vi gør, er kontinuerligt at påvirke beslutningstagerne i retningen af den enkelte virksomhed. 

Når leadet er på det rette sted i købsprocessen, gælder det om at benytte de insights, vi kan levere og dermed være så godt forberedt som muligt. Herved får man optimale chancer for at få foden indenfor.

Ved B2C leadgenerering får vi fat i det enkelte lead tidligere i købsprocessen. Virksomheden har dermed bedre mulighed for at påvirke kunden i den rigtige retning, hvilket reelt set kræver sælgere og ikke blot ordremodtagere. Ved at få fat i kunden i tide, får man ikke alene påvirket dem i den rigtige retning, man får også holdt eventuelle konkurrenter fra fadet.

 

Målrettet markedsføring med Big Data

Gennem indsamling, registrering og analyse af al dataen vi giver de forskellige platforme og portaler, hjælper vi platformene med at præsentere os for det, vi forventer. Det drejer sig ikke kun om de informationer, vi skriver ind på vores Facebook eller Google konto, men også om de aktive valg vi træffer, ved at scrolle forbi visse typer indhold, trods gentagne eksponeringer. Herved kan man eksempelvis undgå, at Facebook serverer irrelevant information i ens nyhedsstrøm om folk man ikke kender eller, at Google viser irrelevante søgeresultater om en isoleringsvirksomhed fra Sjælland, når man foretager søgningen i Nordjylland osv.

De store platforme og portaler indsamler relevant data, som man kan bruge til at målrette sin markedsføring med. Ikke kun via de demografiske informationer, der indtastes på de forskellige konti, men også ved de tilvalg og fravalg man foretager sig. Man kan benytte personlighedsprofilering i kombination med den udvalgte målgruppe og derigennem klargøre og påvirke beslutningstagere og influenter, så man opnår gode konverteringsrater og får lov til at komme skridtet nærmere.

Du har ligeledes mulighed for at målrette markedsføringen mod de mennesker, der minder om og agerer som dine bedste kunder. Med de mange indsamlede data kan du målrette markedsføring mod de potentielle A-kunder, der endnu ikke kender din virksomhed eller ser virksomheden som det oplagte valg. Du kan give dem de informationer der skal til, for at påvirke dem til at blive kunder.

Fordele
  • Målret din markedsføring, og undgå spam
  • Få flere A-Kunder, som passer bedre til virksomheden
  • Undgå at bruge tid og penge på dårlige leads
  • Få mere ud af sælgerne, så de ikke kun er ordremodtagere
  • Få større konverteringsrate på de indgående leads
  • Forøg din bundlinje gennem bedre udnyttelse af markedet

Engageret vækstpartner gennem

Har du spørgsmål?

Kontakt os i dag og få en uforpligtende samtale. Vi vil meget gerne rådgive dig 

Hvordan kan vi hjælpe dig?

Rådgivning

Hos ROI ONLINE får du professionel rådgivning til salg og marketing. Om der er tale om en lille eller mellemstor virksomhed spiller ingen rolle – vi laver altid tilpassede løsninger til hver enkelt kunde. Vores tilgang er meget praktisk, så rådgivningen også bliver til virkelighed inden for en overskuelig tidsramme. 

Projektledelse

ROI ONLINE tilbyder professionel projektledelse inden for markedsføring. Vores projektledere står altid klar til at hjælpe – uanset om det er fra start eller undervejs i processen. Vi fokuserer på optimal fremgang, så vores kunder altid sikres gode resultater. Gennem effektivitet opnår vi sammen de bedste løsninger.

Leverandøroptimering

Vi har et stort netværk af leverandører, der altid står klar til at hjælpe med hver deres specialviden til netop din opgave. Leverandørene er mange og alt fra webudvikling til SoMe og meget mere. Som kunde hos os sikres du et godt overblik under hele processen samt professionel matchmaking mellem projekt og leverandør.