Facebook markedsføring

Facebook er et socialt netværk, som bruges i de fleste dele af verden. Det sociale medie åbner mange muligheder, når det kommer til online markedsføring. Vi åbner vores kunders øjne for de mange muligheder og sørger for altid at være opdaterede og professionelle til udførelse af Facebook markedsføring.

Return On Investment (ROI) på sigt

At skabe ROI på sigt kræver, at man er tilstede på sin Facebook-profil på den rette måde og rette tidspunkt. ROI ONLINE hjælper på forskellige måder til, at du er til stede på den rette måde. Hvis du vil blive klogere på ROI via Facebook markedsføring, kan du læse videre her på siden.

Sådan hjælper vi

ROI ONLINE hjælper på mange måder med Facebook markedsføring. Vi udvikler strategier specifikt til den enkelte og hjælper på den måde til at skabe den rette form for opmærksomhed omkring din virksomhed. Derudover står vi også for kampagner, Facebook annoncer og meget mere. Vi finder den løsning, der passer bedst til dig.

Facebook markedsføring

De fleste danskere kender til Facebook, og rigtig mange bruger Facebook hver dag. Derfor kan det næppe overraske, at virksomheder kan drage stor nytte af at markedsføre sig selv og deres produkter, services og ydelser på Facebook. Platformen er et af de mest populære sociale medier, hvorfor du bør overveje, om ikke markedsføring her kan give din virksomhed et bedre resultat på bundlinjen. Facebook giver nogle helt nye muligheder for markedsføring. Nu handler det ikke bare om, at virksomheder skal fortælle om dem selv, deres produkter, ydelser og services, men om at indgå i en ligeværdig dialog med sine nuværende og potentielle kunder. For at få det optimale udbytte kræver det dog en optimal strategi.

Store fordele med Facebook markedsføring

Fordelene ved Facebook markedsføring er mange. Det vigtigste er, at du kan få vist, hvad du har i kassen, til et bredt publikum på ingen tid og dermed få kontakt til et utal af potentielle kunder. Du giver dine nuværende kunder og potentielle kunder mulighed for at involvere sig og kommentere på dine budskaber, hvilket øger chancen for, at de via online mund til mund bringer dine budskaber videre. Således kan du med ganske få kroner komme i dialog og samtidig involvere en masse mennesker inden for din målgruppe, men i særdeleshed også uden for din målgruppe – noget, der i sidste ende kan give et bedre ROI. En anden fordel ved markedsføring via Facebook, der kan hjælpe din virksomhed frem til et bedre resultat på bundlinjen, er dine chancer for en bedre linkprofil og dermed bedre søgemaskineoptimering. Ved at oprette en virksomhedsprofil på Facebook og derigennem påbegynde markedsføring kan du opnå bedre søgeresultater i søgemaskinerne, da søgemaskiner som blandt andre Google og Bing honorerer tilstedeværelsen på de sociale netværk.

Facebook illustration

Facebook markedsføring kræver tid men giver på sigt ROI

En ting, som mange fejlagtigt tror, er at hvis bare virksomheden har en profil på Facebook, så er det godt nok, men det er det ikke. Selvfølgelig er der en markedsføringsmæssig værdi i blot at være til stede på Facebook, men hvis du skal have det fulde udbytte, kræver det meget mere end bare at oprette en profil. Nøglen til succesfuld markedsføring på Facebook er at kunne engagere sine fans, som er virksomhedens nuværende kunder, men i særdeleshed også virksomhedens potentielle kunder. Det kræver en tilpasset og gennemtænkt online strategi, som alle i virksomheden kan være med til at efterleve.

Facebook markedsføring handler om at skabe et fællesskab omkring din virksomhed, dens produkter, services og ydelser, som dine kunder ønsker at være en del af og hele tiden vende tilbage til. Det kræver en god Facebook strategi, men hvis du mestrer mediet, har du med markedsføring på Facebook mulighed for at øge din kundeportefølje, fastholde dine kunder, øge dit salg og dermed i sidste ende opnå et bedre ROI.

Facebook virksomhedsprofil eller Facebook fansite?

Facebook markedsføring består primært af en gratis del og en betalt del. Med den betalte del, Facebook annoncering, vælger man at betale for at få lov til at reklamere på Facebook. Det foregår typisk sådan, at du opretter en annonce, hvorefter du betaler for hver gang en interesseret kunde klikker på annoncen, eller hvor den vises. Du kan også vælge at oprette en gratis virksomhedsprofil. Når du opretter en side for din virksomhed, skal du tage stilling til, om det er en virksomhedsprofil eller en fanside, du vil have oprettet. Dette kan ikke umiddelbart ændres senere og skal derfor overvejes grundigt. Vi tager gerne en dialog med jer om dette.

Ønsker du ikke vejledning? Og er du i tvivl, om, hvad der er det rette for dig? Så opret virksomhedsprofil. Med en virksomhedsprofil får din virksomhed mulighed for via upload af billeder og videoer, statusopdateringer, diskussioner m.m. at skabe en autentisk og offentlig tilstedeværelse online. En Facebook virksomhedsprofil er synlig for alle og kan i særdeleshed være god til at opretholde relationerne til dine nuværende kunder, men samtidig også til at generere leads. Med en virksomhedsprofil handler det om at få dine kunder og potentielle kunder til at ”like” dine sider. Dette kan gøres på forskellig vis, men det handler i bund og grund om at skabe noget indhold, dine ”fans” finder interessant, og dermed bliver ved med at vende tilbage og bliver ved med at være interesserede.

Et ekstra plus ved en Facebook virksomhedsprofil er, at I giver utilfredse kunder et sted, de kan rase ud,. Dette giver anledning til, at I kan vise nye potentielle kunder, hvordan I behandler utilfredse kunder. Dette er ofte mere værd end gode referencer. Alle kan finde nogen der er ovenud tilfredse, men vi mener, det er mindst lige så vigtigt, hvordan man behandler dem, der ikke er tilfredse.

Sådan hjælper vi med Facebook markedsføring

Med de nye muligheder inden for online markedsføring stilles der med Facebook marketing nye krav til virksomhederne og måden, de udformer deres sociale medie markedsføringsbudskab på. Hvordan gør du din Facebook virksomhedsprofil interessant for dine nuværende kunder såvel som dine potentielle kunder? Hvordan skal din Facebook kampagne skrues sammen, så den fungerer optimalt, og du får det optimale ud af din markedsføring?

Hos ROI ONLINE kan vi hjælpe dig og din virksomhed med at forstå, hvad der skal til for at opnå succes med Facebook markedsføring, og hvad det er, der adskiller Facebook fra andre markedsføringskanaler. Vi kan rådgive dig i brugen af platformen, men også hjælpe dig med at eksekvere markedsføringsaktiviteter, ligesom vi også gerne vejleder dig i, hvordan din virksomhed bør kommunikere på Facebook. Vores team af kommunikatører, designere og programmører kan skabe en unik og spændende Facebook side til netop din virksomhed, der vil engagere og involvere både dine nuværende og potentielle kunder.

Vi kan hjælpe dig med at skabe en Facebook strategi med masser af personlighed og interessant indhold. Vi kan hjælpe dig med alt fra rådgivning, idéudvikling til design og eksekvering af markedsførings aktiviteter.

 

Fordele
  • I vil få en mere samlet linkprofil
  • Det giver på sigt bedre placering i søgeresultaterne
  • Det bliver nemmere at nå ud til et bredt publikum
  • I kan sikre målrettet markedsføring
  • I får dialog og engagement fra jeres nuværende kunder
  • I får nuværende kunder til at skaffe nye potentielle kunder
  • I får feedback og kan hurtigt rette ind ved fejl
  • I virker mere troværdige, når I søger åben dialog med alle

Engageret vækstpartner gennem

Logo
logo
logo
logo
logo
logo

Har du spørgsmål til Facebook markedsføring?

Kontakt os i dag og få en uforpligtende samtale om sociale mediers rolle i din virksomhed