fbpx
undervisning i statistik

Kan du bruge mere salg?

I flere år har vi haft gunstige forhold i de danske små og mellemstore virksomheder. Der har været stor efterspørgsel, og til tider kø-lignende tilstande. Derfor har  mange virksomheder ikke haft brug for at fokusere på Salg og Marketing. Der har været fokus på optimering i produktion, hvor automatisering, integrationer af forskellige procesoptimerings løsninger er implementeret,  for at kunne imødekomme efterspørgslen.

billede af skilt

Er det Business As Usual?

De sidste år med vira der truer, nye og gamle krige der blusser op, rentestigning og inflation, har givet en generel afmatning i de lande vi handler meget med. Det er derfor ikke Business As Usual, alle bliver på et tidspunkt ramt, enten direkte eller indirekte. Derfor er modernisering eller optimering af salgsstrukturen, nødvendig. Ordremodtageren kan fx. opkvalificeres så der laves proaktivt salg, ændre på marketing osv.   

DATA is KING for SMV'er

I en mere og mere digitaliseret verden, er brugen af data blevet mere udslagsgivende, også i små og mellemstore virksomheder. Data er med til at udvikle virksomhederne, og danner grundlag for den næste konkurrencemæssige fordel. Bruger vi vores data korrekt, vil vi kontinuerligt kunne vækste vores virksomhed og have en knivspids af fordel frem for vores konkurrenter, i takt med at vi vil kunne benytte BIG DATA som en fordel. 

Ikon af marketing rådgivning

Salgsoptimering

Kan du levere mere end du reelt sælger i dag?

Mange små og mellemstore virksomheder har gennem den sidste lange højkonjunktur periode, haft stor fokus på at optimere på produktion eller levering. Men den nye situation med virksomheder der allerede er ramt, samt flere lavkonjunktur indikatorer, står de tilbage med toptunet produktionsapparat, der måske allerede ikke tjener sig ind, på grund af kundenedgang og vigende efterspørgsel.

Mange handler i desperation og køber ind på fantaster, der ringer og siger de kan løse det hele med et trylleslag. Nogle går tilbage til det, der virkede sidste gang hvor der var lavkonjunktur, altså for 15 år siden, hvor aviserne tildeles blev brugt til andet end optænding. Og som tiden og økonomien forsvinder, indser man det var en forkert beslutning og prøver en anden men nu med færre midler og fra et dårligere udgangspunkt ift. konkurrenterne. Det er en ond spiral man kommer ind i og de forkerte beslutninger, kan have katastrofale konsekvenser for specielt små og mellemstore virksomheder, der ikke har råd til at at træffe forkerte beslutninger. Et quickfix bliver ofte blot endnu et søm til kisten.

Udfra virksomhedens behov og budgetrammer, kan vi hjælpe med at få identificeret hvordan den optimale strategi bygges op, således at det er de rigtige tiltag der prioriteres i den rigtige rækkefølge. Gennem kontinuerlig måling, analyse og tests, hjælper vi virksomheden med at optimere på deres markedsføring og vi tager udgangspunkt i de processer, der giver størst Return On Investment, hvorfor vores kunder oftest på kort sigt vil se resultaterne af de optimerede processer, direkte på bundlinjen. 

Vores incitament er at hjælpe vores kunder til at opnå en konkurrencemæssig fordel således, at de gennem vores indsigt, målinger og rådgivning kommer til kontinuerligt at opnå en bedre bundlinje. 

ROI ONLINE kan hjælpe dig med overblik, struktur og ægte ekspertise. Vi har et unikt netværk af samarbejdspartnere, som gennem vores projektledere kan være med til at optimere din markedsføring. Vi kan gå med i processen, hvor du ønsker det. Hvis det giver bedst mening, at du blot får rådgivning, kan vi udelukkende være din personlige rådgiver. Ønsker du derimod at benytte vores netværk, stiller vi eksperter til rådighed til alt fra webudvikling og multimediedesign til SoMe, salg og tekstforfatning. 

Vi laver tilmed effektmåling, hvilket skaber et håndgribeligt overblik, så du kan se fremgangen. Er du på jagt efter flere A-kunder? Så rådgiver vi også, så du ved hjælp af markedsføring kan finde frem til de helt rette kundegrupper, der matcher dine nuværende arbejdsopgaver.

Generelist eller specialist?

Mange små og mellemstore virksomheder favner ikke både at væres specialister og generelister. Der har gennem tiden været mere og mere fokus på at blive specialiseret, 

Som virksomhedsejer, er det din pligt at vurdere om fx. kravene til Grøn omstilling med nødvendigt fokus på genanvendelighed og lifespan / lifetime value på et produkt, den øgede konkurrence og markedets generelle afmatning, reelt set giver mulighed og plads på markedet, til at specialisere sig eller være generelist? Der skal kigges ind i krystalkuglen for at finde svarerne på hvad der nu er den rette strategi. Kun en omstillingsparat virksomhed med de rette kontinuerligt opdaterede data, kan sikre den kontinuerlige udvikling og dermed berettigelse på markedet. 

Har du de rette data til rådighed, er de valide, får du dem analyseret og har en plan for hvornår og hvordan du handler på dem? Hos ROI OnLine, har vi specialiseret os i at hjælpe små og mellemstore virksomheder, med at tage de rigtige næste skridt.  Vi har dermed stor erfaring og et godt datagrundlag fra andre virksomheder, der står i samme situation som jer. Vi kigger i data og ikke kun i krystalkuglen.

Fordele
  • Skab mere ROI og få en bedre bundlinje
  • Få professionel, 100% uvildig rådgivning
  • Gå ind i et samarbejde, som bygger på tillid og fleksibilitet
  • Slip for lange bindinger og bevar din frihed
  • Løsninger der matcher dine behov og budgetrammer
  • Få mere specialist for dine penge
  • Få flere A-kunder, som passer til dine arbejdsopgaver
  • Drag fordel af ROI ONLINE’s unikke netværk af samarbejdspartnere og samarbejdsaftaler

Engageret vækstpartner gennem

Har du spørgsmål?

Kontakt os i dag og få en uforpligtende samtale. Vi vil meget gerne rådgive dig