b2b-marketing
Hvorfor kontakter vi jer?
Hos ROI ONLINE hjælper vores kunder med at få en konkurrencefordel ved kontinuerligt at optimere på deres markedsføringstiltag. Det har vi kontinuerligt gjort så godt, at vi tilbage i 2012 blev kontaktet af Google, for at udvikle undervisningsmaterialet samt stå for pilotprojektet på vækstkonceptet Succes Online. Konceptet havde til hensigt at hjælpe SMV’er med at opnå det optimale udbytte online og i dag har der været over 30.000 deltagere gennem konceptet. Vi er stadig en stor del af dette koncept, som du kan læse mere om her.
Grunden til at vi har kontaktet jer, er at vi tror vi gennem målrettet markedsføring, kan hjælpe jer med at få en bedre bundlinje.
Hvordan får i målrettet b2b markedsføring?
Med målrettet business-to-business markedsføring, har vi ofte udvalgt nogle helt specifikke målgrupper, enten på baggrund af ønskede kundegrupper, eksisterende kundegrupper eller optimale strategiske samarbejdspartnere. Hos disse målgrupper påvirker vi kontinuerligt beslutningstagerne i retningen af jeres virksomhed. Når beslutningstageren er på det rigtige sted i købsprocessen og i får chancen, gælder det om at benytte de indsights vi kan levere og dermed være så godt forberedt som muligt. Herved får i de optimale chancer for at få foden indenfor og få lukket ordren.
Hvordan får vi udbytte af Big Data?
Gennem indsamling, registrering og analyse af alt det data vi giver de forskellige platforme og portaler, hjælper vi platformene, med at præsentere os for det vi forventer. Det drejer sig ikke kun om de informationer, vi skriver ind på vores Facebook eller Google konto, men også om de aktive valg vi træffer ved at scrolle forbi visse typer indhold, trods gentagne eksponeringer, ved at benytte vores smartphone der tillader informationer omkring vores gps-lokaion mv. Med indsamlingen af Big Data, kan vi undgå at Facebook serverer irrelevant information i vores nyhedsstrøm om folk vi ikke kender, at Google viser irrelevante søgeresultater om en isoleringsvirksomhed fra Sjælland, når jeg foretager søgningen i Nordjylland osv. Vi kan simpelt og enkelt opnå mere relevans ved hjælp af Big Data.
De store platforme og portaler indsamler så meget relevant data, som også vi kan bruge til at målrette vores markedsføring med. Ikke kun via de demografiske informationer der indtastes på de forskellige konti, men også ved de valg og fravalg vi laver. Vi kan benytte personlighedsprofilering i kombination med den udvalgte målgruppe og derigennem klargøre og påvirke beslutningstagere og influenter så vi opnår fantastisk gode konverteringsrater og får lov til at komme skridtet nærmere.
Vi har ligeledes mulighed for at målrette markedsføringen mod de mennesker der minder om og agerer som dine bedste kunder. Med de mange indsamlede data, kan vi målrette markedsføring mod de potentielle A-kunder der endnu ikke kender jer, eller ser jer som det rigtige valg. Vi kan give dem de informationer der skal til, for at påvirke dem til at blive kunder.
Se hvad vi har gjort for andre
KUNDEEFFEKT - Vækst på 31,25%
Kunde fik vækst i udlejninger på 31,25% efter 1 års samarbejde.
Vil du vide mere om casen og om hvordan vi kan skaffe dig flere udlejninger?
KUNDEEFFEKT - 9,33 kr. igen pr brugt krone
Kunde fik 9,33 kr. i ny omsætning pr. brugt marketingkrone i udlejningsbranchen.
Vil du vide hvordan vi kan hjælpe dig med det samme?
KUNDEEFFEKT- Vækst på 66,07%
Efter 2 års samarbejde var der opnået vækst i udlejninger på 66,07%
Vil du vide mere om casen og om hvordan vi kan skaffe dig flere udlejninger?
KUNDEEFFEKT - 143,5kr igen pr brugt krone
Kunde fik 143,5 kroner i omsætning pr. brugt marketingkrone i uddannelsesbranchen.
Vil du vide hvordan vi kan hjælpe dig med optimal ROI på jeres marketing?
KUNDEEFFEKT - Gennemgang af annoncer
Identificerede at onlinebanner til 117.000 kun havde givet 7.335 i omsætning - vil du vide mere om hvordan vi kan hjælpe dig med at måle på dine marketingaktiviteter?
KUNDEEFFEKT - YouTube annoncering
20,62% af de knap 300.000 videoannoncen ramte på det tyske marked så YouTube reklamen færdig.
Vil du vide hvordan også du kan få effektfuld YouTube annoncering?
KUNDEEFFEKT - Brand kampagne
Kunde skulle på kort tid afsætte X enheder for at bibeholde retten til salg af deres brand. Efter 3/4 af kampagnen var 110% af målet opnået.
Vil du vide mere om casen?
KUNDEEFFEKT - B2B Målrettet marketing
B2B kunde havde et overskud på 3,973 gange investeringen efter 1½ års samarbejde.
Vil du vide hvordan vi kan hjælpe dig med at få endnu mere ud af dit marketingbudget?
KUNDEEFFEKT - Detailkunde salg 89% op
3 år gammel virksomhed fik 89 % stigning i salg af produkter og 21 % forøgelse i serviceafdelingen efter første års samarbejde med ROI ONLINE.
Vil du også forøge dit salg?
KUNDEEFFEKT - Investeringsafkast på 3,719
Veletableret detailkunde fik på 6 måneder 3,719 krone i overskud pr krone investeret i markedsføring, på et helt nyt indsatsområde.
Vil du også udnytte dit fulde potentiale?
KUNDEEFFEKT - Besparelse på 39%
Sparede 39% af marketingbudgettet da vi efter første års samarbejde havde målt at dette ingen direkte effekt gav.
Vil du også spare de dårlige marketingtiltag væk?
KUNDEEFFEKT - Fra underskud til overskud
Gennem ny nicheproduktion og ny profil, har kunde ændret underskud på knap 1/2 til overskud på godt 1/4 million.
Vil du vide mere om hvordan vi gjorde?
KUNDEEFFEKT - 4,968 i overskud pr. kr.
Etableret kunde fik 4,968 kroner i rent overskud, for hver krone de investerede i markedsføring det første år de arbejdede med ROI ONLINE.
Vil du vide hvordan vi kan hjælpe dig med at få overskud på dine marketingaktiviteter?
KUNDEEFFEKT - Fordobling af omsætning
Kunder har for 3. år i træk fået fordoblet omsætningen så de i år når 60 millioner.
Vil du vide mere om hvordan vi har gjort og hvad vi kan gøre for dig?
KUNDEEFFEKT - Effektmåling gav besparelse
Gennem måling fik vi identificeret at et tidligere valgt marketingtiltag på 38.673 kr. gav en omsætning på 8.842kr.
Vil du også vide hvad dine marketingtiltag giver i omsætning?
Jeg håber dette har gjort jer interesseret i en yderligere dialog, hvor vi kan forklare hvorledes vi kan hjælpe jer til en bedre bundlinje.
Engageret vækstpartner gennem
Har du spørgsmål?
Kontakt os i dag og få en uforpligtende samtale. Vi vil meget gerne rådgive dig