Brug for hjælp?
Ring: 70 20 39 49
Eller skriv til os på info@roi-online.dk
blåt-kort

Twitter

Hvorfor ikke få det optimale ud af dine markedsføringskroner? Det kan være en god ide, uanset virksomhedens størrelse, at kombinere din SEO og brug af andre sociale medier med twitter markedsføring, og dermed sikre at du får den bedste ROI.

Twitter et anderledes socialt medie

Twitter er et flow medie og det man kalder en micro blog, hvor du med kun 140 tegn, kan skabe kontakt til dine kunder samt potentielle kunder. Alle opdateringer fremkommer i et konstant flow på Twitter brugerens side, hvilket stiller nogle krav til dig som virksomhed. Det er med 140 tegn hårde vilkår der gør sig gældende i kommunikationen med dine kunder, og det er derfor vigtigt at det du skriver, rammer din målgruppe spot on. Det du skriver, skal være noget, der falder i god jord hos dine kunder, hvis det skal give resultater for din virksomhed. Det kræver, at du bruger noget tid på at sætte dig ind i, hvordan Twitter virker optimalt, at du bruger noget tid på at forstå de termer og teknikker, der gør Twitter til det gode markedsførings værktøj, det er.

Hos ROI ONLINE kan vi hjælpe dig med det tidskrævende arbejde. Vi kan vejlede og rådgive dig i, hvordan du bruger Twitter og ligeledes hjælpe dig med oprettelse og vedligehold af din Twitter konto. På den måde får du med hjælp fra os, mulighed for at placere dine ressourcer, der hvor de giver det bedste resultat på bundlinjen.

Muligheder for annoncering med twitter markedsføring

Der er to muligheder for at reklamere på Twitter: du kan vælge at betale for at få fremhævet din profil, eller dine tweets.

Hvis du vælger at betale for at få fremhævet din profil, fungerer det sådan, at Twitter ser på hvem der følger dig, og ud fra deres interesser forsøger Twitter at finde andre med lignende interesser. Vi har også indflydelse på hvilke interesser målgruppen skal have, men det skal sættes korrekt op og kræver lidt ekspertise. Når Twitter finder et match, vil platformen sørge for at du blive anbefalet i ”Who to follow” sektionen. På den måde øger du dine chancer for at få flere til at følge dig, hvilket igen øger dine chancer for, at der er flere, der kan sprede dit budskab, og i sidste ende kan det føre til mere salg og bedre resultat på bundlinjen.

Vælger du at betale for at få fremhævet dine tweets, fungerer det sådan, at Twitter holder øje med din aktivitet og det engagement, der er omkring dine tweets, og sørger for, at de mest populære af dine tweets bliver promoveret. Denne form for reklame adskiller sig fra den traditionelle, da det ikke kræver at du kommer med noget nyt, for at få reklame, men blot skal tweete som du plejer. Når Twitter har fundet ud af hvilke tweets, der er mest populære, så sørger Twitter for, at de kommer frem i nyhedsstrømmen hos de rigtige mennesker, altså dem, der har interesse i din virksomhed og dens produkter.

Du bestemmer selv, hvor stor en del af dit markedsføringsbudget, der skal gå til twitter markedsføring. Der er udelukkende tale om pay per click basis, det vil sige, at du ikke skal have pengene op af lommen, hver gang du dukker op i søgeresultater. Du betaler først, når nogen enten vælger at følge din fremhævede profil, et link i dit tweet eller når nogen vælger at retweete et fremhævet tweet. Du sætter selv grænsen for, hvor meget du vil bruge per dag.

Twitter markedsføring er også målbart

Som med alle dine andre markedsføringstiltag, er det også vigtigt at måle på resultaterne af de kroner du bruger på Twitter markedsføring. Twitter tilbyder forskellige muligheder for at sikre dig et optimalt udbytte af dine markedsføringskroner. Med Twitter får du mulighed for at få det fulde overblik med al din aktivitet på Twitter. Du har mulighed for at se hvordan dine forskellige tweets giver followers, hvilke tweets, der bliver retweetet, hvor mange de når ud til osv. Du har også mulighed for at få indsigt i dine followers. Du har mulighed for at se, hvornår de er begyndt at følge dig, hvilke interesser de har, hvor de kommer fra, hvilket køn de har og hvor aktive de er i forhold til dine tweets og på denne måde kan du resonere dig frem til hvilke sellingpoints giver flest konverteringer. Sidst men ikke mindst så giver Twitter dig også muligheden for at se, hvor mange af dine tweets, der giver trafik og konvertering til din hjemmeside. Dette er interessant, da du kan se hvilket indhold og hvilke twitter brugere, der fører mest trafik over på dit website og ender med konverteringer.

Hvis du kan se potentialet i at bruge Twitter markedsføring i din virksomhed, men mener din tid kan bruges bedre andre steder i virksomheden, så kontakte ROI ONLINE i dag. Vi kan vejlede, rådgive, implementere og eksekvere dine aktiviteter og kampagner på Twitter. Kontakt os for en uforpligtende samtale og find ud af hvordan vi kan hjælpe dig med at opnå det optimale resultat på bundlinjen. Ring 70 20 39 49 eller udfyld formularen øverst til højre.

Bliv Ringet Op





KUNDEEFFEKT: Gennemgang af annoncer
Identificerende at onlinebanner til 117.000 kun havde givet 7.335 i omsætning - vil du vide mere om hvordan vi kan hjælpe dig med at måle på dine marketingaktiviteter?
Læs mere her: roi-online.dk/referencer/
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Apple erstatter den velkendte fingerscanner med den nye funktion Face ID – kan dette føre til et nyt markedsføringsværktøj?
Læs mere her: roi-online.dk/artikler/
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

KUNDEEFFEKT - You Tube annoncering
20,62% af de knap 300.000 videoannoncer ramte på det tyske marked, så You Tube reklamen færdig.
Vil du vide hvordan også du kan få effektfuld You Tube annoncering - Læs mere her: roi-online.dk/referencer/
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Facebook tager Odense med storm og forventer at opvarme op til 6900 husstande på hele Fyn – en interessant udvikling, som vi glæder os til at følge.
Læs mere her: roi-online.dk/artikler/
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Inden længe skydes det snart velkendte amerikanske detailfænomen fænomen, Black Friday, i gang. Black Friday er, også i Danmark, blevet årets største handelsdag, hvilket tilmed gælder online handel på diverse webshops – Men er din webshop klar til at servicere hver en kunde på denne dag? Læs mere her roi-online.dk/artikler/ ... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Vores samarbejde med Google

Læs mere om vores samarbejde med Google og følg med på vores Google+ side, hvis du skal være heldig at deltage i det næste event, hvor vi hjælper virksomheder til Succes Online.

Tag hånd om problemerne

Sidder du i en virksomhed hvor du mener der kunne være behov for vores hjælp, så klik på “Kontakt os” og udfyld formularen med kontaktperson du gerne vil have vi tager fat i samt hvad du mener problematikken er for jeres virksomhed.

Har i en Twitter strateig?

For at få udbytte af denne del af de online medier og ramme de af jeres kunder der benytter dette som det foretrunke sociale medie, skal i have jer en fastlagt Twitter strategi, så i ved hvor i skal hen og hvordan i kommer derhen. Har i ikke en Twitter strategi, så giv os et ring på 70 20 39 49 og få taget hul på denne del af det potentielle online marked.

Book @navnet på twitter NU!

Har i ikke på nuværende tidspunkt fået lavet en virksomhedsprofil på Twitter, er det med at komme i gang. Det vil være en ulempe for jer, såfremt der er andre der kommer til at få det ideelle brugernavn for jer. Har du ikke selv mod på at sætte dig ind i hvordan det gøres rigtigt, så udfyld ovenstående formular og vi sender et tilbud på at håndtere det for jer.

Ruevænget 19 - 5600 Faaborg - Tlf: 70 20 39 49 - info@roi-online.dk
© ROI ONLINE