fbpx

Hvad er Twitter?

Flow-mediet Twitter er et online socialt medie, som også bruges til micro-blogging. Derudover er det også en fremragende platform til online markedsføring af din virksomhed. Gennem Twitter kan du nå ud til en bred skare af nuværende og potentielle kunder.

Annoncering med Twitter

Twitter er en oplagt platform til annoncering af din virksomhed og dine produkter og/eller serviceydelser. På Twitter kan du betale for at have en annonce, som derefter bliver eksponeret for relevante målgrupper, som i sidste ende kan generere flere besøg på din hjemmeside.

Effektmåling på Twitter

Mange markedsføringsresultater kan måles, hvis man har de rette værktøjer, og Twitter markedsføringen er ikke nogen undtagelse. Med vores professionelle værktøjer kan vi gøre din Twitter-markedsføring målbar og visuel. Dermed sikres du et effektivt resultat.

Twitter

Hvorfor ikke få det optimale ud af dine markedsføringskroner? Det kan være en god idé, uanset virksomhedens størrelse, at kombinere din SEO og brug af andre sociale medier såsom Twitter markedsføring og dermed sikre, at du får den bedste ROI.

Twitter - et anderledes socialt medie

Twitter er et flowmedie og er det, som man kalder en “micro blog”, hvor du med kun 140 tegn kan skabe kontakt til dine kunder samt potentielle kunder. Alle opdateringer fremkommer i et konstant flow på Twitter-brugerens side, hvilket stiller krav til dig som virksomhed. Det er med 140 tegn hårde vilkår, der gør sig gældende i kommunikationen med dine kunder, og det er derfor vigtigt at det, som du skriver, rammer din målgruppe spot on. Det kræver, at du bruger noget tid på at sætte dig ind i, hvordan Twitter virker optimalt, samt at du bruger tid på at forstå de termer og teknikker, der gør Twitter til et godt markedsføringsværktøj.

Hos ROI ONLINE kan vi hjælpe dig med det tidskrævende arbejde. Vi kan vejlede og rådgive dig i, hvordan du bruger Twitter og ligeledes hjælpe dig med oprettelse og vedligeholdelse af din Twitter konto. På den måde får du med hjælp fra os mulighed for at placere dine ressourcer der, hvor de giver det bedste resultat på bundlinjen.

Muligheder for annoncering med Twitter markedsføring

Der er to muligheder for at reklamere på Twitter: Du kan vælge at betale for at få fremhævet din profil eller at få fremhævet dine tweets.

Fremhæv profil

Hvis du vælger at betale for at få fremhævet din profil, fungerer det sådan, at Twitter ser på, hvem der følger dig, og ud fra deres interesser forsøger Twitter at finde andre brugere med lignende interesser. Vi har også indflydelse på, hvilke interesser målgruppen skal have, men det skal sættes korrekt op og kræver lidt ekspertise. Når Twitter finder et match, vil platformen sørge for, at du bliver anbefalet i ”Who to follow” sektionen. På den måde øger du dine chancer for at få flere til at følge dig, hvilket igen øger dine chancer for, at der er flere, der kan sprede dit budskab, og i sidste ende kan det føre til mere salg og bedre resultat på bundlinjen.

Fremhæv tweets

Vælger du at betale for at få fremhævet dine tweets, fungerer det sådan, at Twitter holder øje med din aktivitet og det engagement, der er omkring dine tweets, og sørger for, at de mest populære af dine tweets bliver promoveret. Denne form for reklame adskiller sig fra den traditionelle, da det ikke kræver at du kommer med noget nyt for at få reklame, men blot skal tweete, som du plejer. Når Twitter har fundet ud af hvilke tweets, der er mest populære, sørger Twitter for, at de kommer frem i nyhedsstrømmen hos de rigtige mennesker, altså dem, der har interesse i din virksomhed og dens produkter.

Du bestemmer selv, hvor stor en del af dit markedsføringsbudget, der skal gå til Twitter markedsføring. Der er udelukkende tale om pay per click basis; det vil sige, at du ikke skal have pengene op af lommen, hver gang du dukker op i søgeresultater. Du betaler først, når nogen enten vælger at følge din fremhævede profil, et link i dit tweet eller når nogen vælger at retweete et fremhævet tweet. Du sætter selv grænsen for, hvor meget du vil bruge per dag.

Twitter markedsføring er også målbart

Som med alle dine andre markedsføringstiltag er det også vigtigt at måle på resultaterne af de kroner, du bruger på Twitter markedsføring. På Twitter får du mulighed for at få det fulde overblik med al din aktivitet på Twitter. Du har mulighed for at se, hvordan dine forskellige tweets giver followers, hvilke tweets, der bliver retweetet, hvor mange de når ud til osv. Du har også mulighed for at få indsigt i dine followers. Du har mulighed for at se, hvornår de er begyndt at følge dig, hvilke interesser de har, hvor de kommer fra, hvilket køn de har, og hvor aktive de er i forhold til dine tweets. Med disse oplysninger kan du udlede de sellingpoints, som giver flest konverteringer. Derudover giver Twitter dig også muligheden for at se, hvor mange af dine tweets, der giver trafik og konvertering til din hjemmeside. Dette er interessant, da du kan se hvilket indhold og hvilke twitter brugere, der fører mest trafik over på dit website og ender med konverteringer.

Hvis du kan se potentialet i at bruge Twitter markedsføring i din virksomhed, men samtidigt mener, at din tid kan bruges bedre andre steder i virksomheden, så kontakt ROI ONLINE i dag. Vi kan vejlede, rådgive, implementere og eksekvere dine aktiviteter og kampagner på Twitter.

Fordele
  • Du kan målrette annoncering efter demografiske variabler
  • Kan bruges on the go og nå dine kunder, når de er på farten
  • Du kan komme først med vigtigt nyt
  • Lave omkostninger i forhold til almindelig markedsføring
  • Mulighed for optimal ROI via konverteringsoptimering
  • Mund til mund via denne del af målgruppens foretrukne medie
  • Dine budskaber spredes hurtigere end ved traditionelle medier

Engageret vækstpartner gennem

Logo
logo
logo
logo
logo
logo

Har du spørgsmål?

Kontakt os i dag og få en uforpligtende samtale. Vi vil meget gerne rådgive dig