Brug for hjælp?
Ring: 70 20 39 49
Eller skriv til os på info@roi-online.dk
blåt-kort

Twitter

Hvorfor ikke få det optimale ud af dine markedsføringskroner? Det kan være en god ide, uanset virksomhedens størrelse, at kombinere din SEO og brug af andre sociale medier med twitter markedsføring, og dermed sikre at du får den bedste ROI.

Twitter et anderledes socialt medie

Twitter er et flow medie og det man kalder en micro blog, hvor du med kun 140 tegn, kan skabe kontakt til dine kunder samt potentielle kunder. Alle opdateringer fremkommer i et konstant flow på Twitter brugerens side, hvilket stiller nogle krav til dig som virksomhed. Det er med 140 tegn hårde vilkår der gør sig gældende i kommunikationen med dine kunder, og det er derfor vigtigt at det du skriver, rammer din målgruppe spot on. Det du skriver, skal være noget, der falder i god jord hos dine kunder, hvis det skal give resultater for din virksomhed. Det kræver, at du bruger noget tid på at sætte dig ind i, hvordan Twitter virker optimalt, at du bruger noget tid på at forstå de termer og teknikker, der gør Twitter til det gode markedsførings værktøj, det er.

Hos ROI ONLINE kan vi hjælpe dig med det tidskrævende arbejde. Vi kan vejlede og rådgive dig i, hvordan du bruger Twitter og ligeledes hjælpe dig med oprettelse og vedligehold af din Twitter konto. På den måde får du med hjælp fra os, mulighed for at placere dine ressourcer, der hvor de giver det bedste resultat på bundlinjen.

Muligheder for annoncering med twitter markedsføring

Der er to muligheder for at reklamere på Twitter: du kan vælge at betale for at få fremhævet din profil, eller dine tweets.

Hvis du vælger at betale for at få fremhævet din profil, fungerer det sådan, at Twitter ser på hvem der følger dig, og ud fra deres interesser forsøger Twitter at finde andre med lignende interesser. Vi har også indflydelse på hvilke interesser målgruppen skal have, men det skal sættes korrekt op og kræver lidt ekspertise. Når Twitter finder et match, vil platformen sørge for at du blive anbefalet i ”Who to follow” sektionen. På den måde øger du dine chancer for at få flere til at følge dig, hvilket igen øger dine chancer for, at der er flere, der kan sprede dit budskab, og i sidste ende kan det føre til mere salg og bedre resultat på bundlinjen.

Vælger du at betale for at få fremhævet dine tweets, fungerer det sådan, at Twitter holder øje med din aktivitet og det engagement, der er omkring dine tweets, og sørger for, at de mest populære af dine tweets bliver promoveret. Denne form for reklame adskiller sig fra den traditionelle, da det ikke kræver at du kommer med noget nyt, for at få reklame, men blot skal tweete som du plejer. Når Twitter har fundet ud af hvilke tweets, der er mest populære, så sørger Twitter for, at de kommer frem i nyhedsstrømmen hos de rigtige mennesker, altså dem, der har interesse i din virksomhed og dens produkter.

Du bestemmer selv, hvor stor en del af dit markedsføringsbudget, der skal gå til twitter markedsføring. Der er udelukkende tale om pay per click basis, det vil sige, at du ikke skal have pengene op af lommen, hver gang du dukker op i søgeresultater. Du betaler først, når nogen enten vælger at følge din fremhævede profil, et link i dit tweet eller når nogen vælger at retweete et fremhævet tweet. Du sætter selv grænsen for, hvor meget du vil bruge per dag.

Twitter markedsføring er også målbart

Som med alle dine andre markedsføringstiltag, er det også vigtigt at måle på resultaterne af de kroner du bruger på Twitter markedsføring. Twitter tilbyder forskellige muligheder for at sikre dig et optimalt udbytte af dine markedsføringskroner. Med Twitter får du mulighed for at få det fulde overblik med al din aktivitet på Twitter. Du har mulighed for at se hvordan dine forskellige tweets giver followers, hvilke tweets, der bliver retweetet, hvor mange de når ud til osv. Du har også mulighed for at få indsigt i dine followers. Du har mulighed for at se, hvornår de er begyndt at følge dig, hvilke interesser de har, hvor de kommer fra, hvilket køn de har og hvor aktive de er i forhold til dine tweets og på denne måde kan du resonere dig frem til hvilke sellingpoints giver flest konverteringer. Sidst men ikke mindst så giver Twitter dig også muligheden for at se, hvor mange af dine tweets, der giver trafik og konvertering til din hjemmeside. Dette er interessant, da du kan se hvilket indhold og hvilke twitter brugere, der fører mest trafik over på dit website og ender med konverteringer.

Hvis du kan se potentialet i at bruge Twitter markedsføring i din virksomhed, men mener din tid kan bruges bedre andre steder i virksomheden, så kontakte ROI ONLINE i dag. Vi kan vejlede, rådgive, implementere og eksekvere dine aktiviteter og kampagner på Twitter. Kontakt os for en uforpligtende samtale og find ud af hvordan vi kan hjælpe dig med at opnå det optimale resultat på bundlinjen. Ring 70 20 39 49 eller udfyld formularen øverst til højre.

Bliv Ringet Op





Facebook bekæmper ”fake-news” med ny funktion.
I sin seneste indsats for at bekæmpe fænomenet ”fake-news”, falske nyheder, har Facebook testet en helt ny feature. Denne funktion giver facebookbrugerne yderligere information om de nyheder, som vises i deres nyhedsfeed. Funktionen er angivet med bogstavet ”i” nær overskriften til en given artikel. Ved anvendelse af funktionen vil facebookbrugerne få hjælp til at identificere falske nyheder og dermed kunne skelne utroværdige udgivere, der i dag er et voksende fænomen, som blandt andet havde en central plads i det seneste amerikanske præsidentvalg.
Helt konkret vil funktionen afsløre kontekstuelle oplysninger såsom udgiverens Facebook- og Wikipediasider, relaterede artikler om samme emne samt oplysninger om hvordan andre brugere deler på pågældende artikel. Ideen bag funktionen er at genskabe en digital tillid, som er blevet brudt i takt med de stigende falske nyheder.
Kilde: Business insider
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Er du opmærksom på kompleksiteten af SSL/https? Har du sikret, at din virksomheds hjemmeside er troværdig og kender du i den forbindelse din rangering på Google? Er dit erhverv eksempelvis involveret i e-handel eller har du en hjemmeside - SSL er relevant for alle.
SSL er med til at minimere risikoen for angreb da der er krypteret et link mellem server og browseren.

Alle e-forretninger som behandler personlige og fortrolige oplysninger bør have et SSL certifikat, både for deres egen og for deres besøgendes skyld. SSL (Secure Sockets Layer), sikrer at det kun er afsender og modtager, som kan læse de informationer, der kommunikeres mellem de to parter. Dette er vigtigt i dag, hvor man nemt kan komme galt afsted, når man handler på nettet. Det er ikke kun vigtigt for hjemmesider som indeholder e-handel, men derimod vigtigt for troværdigheden på alle former for hjemmesider. Et SSL certifikat er vejen til troværdighed og tryghed men det er nu i høj grad også en rangeringsfaktor, som har betydning for din SEO, da sikkerhed er i særdeles høj kurs hos Google.

I 2016 gjorde Google det til et krav, at man i forbindelse med Google Shopping brugte SSL - Fra januar 2017 begyndte Google at afsløre graden af sikkerhed på webshops for brugerne. Dette markeres med farven grøn, gul og rød, hvoraf rød er meget usikker.
Google begynder at suspendere Google shopping uden ssl.
Hvis du ikke allerede har skiftet fra http til https, vil det være en klar fordel, såfremt du vægter sikkerhed højt.
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Nye Succes Online arrangementer er nu skudt i gang!

Lyder gratis viden om optimering af digitale kompetencer som noget for dig?

Vi er en del af Googles initiativ Succes Online, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at tilegne sig optimerede færdigheder indenfor online markedsføring.

Der tilbydes gratis arrangementer, som guider dig og din virksomhed til at opnå de bedst mulige digitale kompetencer indenfor SEO, digitale medier, Adwords og meget andet.
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handlingsplan og ikke mindst viden, der har til formål at gøre dig blandt de bedste på nettet. Der er også mulighed for 1:1 sparring. ... Læs mereLæs mindre

Succes Online - Sønderborg 2017

oktober 24, 2017, 9:00am - november 7, 2017, 6:00am

ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handlingsplan og ikke mindst viden, der ...

Vis på Facebook

Fra tjeklisten til handlingsplan:

ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handlingsplan og ikke mindst viden, der har til formål at gøre dig blandt de bedste på nettet. Der er også mulighed for 1:1 sparring
... Læs mereLæs mindre

Succes Online - Assens 2017

september 28, 2017, 1:00pm - september 28, 2017, 10:30am

Fra tjeklisten til handlingsplan: ROI ONLINE er underviser på succes online hvor der arbejdes med praktiske dos and dont's, dette er afgørende for din succes på nettet. Vi levere en konkret handl...

Vis på Facebook

Vores samarbejde med Google

Læs mere om vores samarbejde med Google og følg med på vores Google+ side, hvis du skal være heldig at deltage i det næste event, hvor vi hjælper virksomheder til Succes Online.

Tag hånd om problemerne

Sidder du i en virksomhed hvor du mener der kunne være behov for vores hjælp, så klik på “Kontakt os” og udfyld formularen med kontaktperson du gerne vil have vi tager fat i samt hvad du mener problematikken er for jeres virksomhed.

Har i en Twitter strateig?

For at få udbytte af denne del af de online medier og ramme de af jeres kunder der benytter dette som det foretrunke sociale medie, skal i have jer en fastlagt Twitter strategi, så i ved hvor i skal hen og hvordan i kommer derhen. Har i ikke en Twitter strategi, så giv os et ring på 70 20 39 49 og få taget hul på denne del af det potentielle online marked.

Book @navnet på twitter NU!

Har i ikke på nuværende tidspunkt fået lavet en virksomhedsprofil på Twitter, er det med at komme i gang. Det vil være en ulempe for jer, såfremt der er andre der kommer til at få det ideelle brugernavn for jer. Har du ikke selv mod på at sætte dig ind i hvordan det gøres rigtigt, så udfyld ovenstående formular og vi sender et tilbud på at håndtere det for jer.

Ruevænget 19 - 5600 Faaborg - Tlf: 70 20 39 49 - info@roi-online.dk
© ROI ONLINE