fbpx

Facebook åbner digitale træningscentre

Mediegiganten Facebook udtalte mandag d. 22. januar, at de åbner tre nye centre i Europa. Centre, som ikke ligner, det vi ellers har set her i Europa. Disse nye digitale træningscentre har til formål at uddanne folk i diverse digitale færdigheder.

Frygt for at virksomhederne sakker bagud

Man er bange for, at den teknologiske revolution lader virksomheder falde bagud. Derfor mener Facebook, at det er vigtigt at investere i udviklingen af folks digitale færdigheder. Særligt er der fokus på, at man ikke må sakke bagud, når det kommer til digital økonomi. Selve træningen vil overordnet indbefatte områder som digitale færdigheder, mediekendskab og online sikkerhed. Facebook har forpligtet sig på at uddanne en million mennesker heriblandt virksomhedsejere når vi når 2020, heriblandt gamle, unge og flygtninge.

Tilmed deltager Facebook ivrigt i at hjælpe mindre virksomheder frem. Dette sker via Facebooks såkaldte ”Community Boost EU” program, som altså har til formål at få mindre virksomheder frem samt at hjælpe dem med at vokse sig større.

Indsigt i nye værktøjer

Denne form for udvikling vidner om, hvor vigtigt det er at have fokus på at følge med i den teknologiske udvikling. Der opstår nye værktøjer hurtigere, end vi selv kan nå at følge med. Derfor, kan der være god mening med tiltag som dette. Generelt er det helt optimalt at deltage i programmer, som kan være med til at udvikle ens virksomhed. Særligt inden for markedsføring kommer der også nye værktøjer til, og hvis ikke vi holder os opdaterede og deltager i udviklingen, falder vi bagud før vi ser os om. Uanset om det er Facebooks nye træningscentre eller andre platforme, så vil det gavne enhver virksomhed at komme på banen, hvis ikke de vil indhentes af konkurrenter. Blandt andet platforme som Succes Online og Google Partners hjælper til, at vi hele tiden har indsigt i hvordan værktøjerne udvikler sig, samt hvordan vi kan bruge dem på en optimal måde i forhold til virksomhedens situation.