fbpx

BIG DATA er vejen til målrettet markedsføring

Der samles enorme mængder af data gennem alle vores handlinger på nettet. Denne omspændende informationssamling er et fænomen, som efterhånden har udviklet sig til at være et af de mest specifikke markedsføringsværktøjer. Big data kan billedliggøres som den tragt, du hælder data ned i for at sortere den ideelle data fra, og efterfølgende anvende denne datamængde. Big data kan hjælpe virksomheder med at strukturere sig således, at de kan markedsføre til helt specifikke personlighedsprofiler. Dette hjælper en virksomhed til ikke at blive irrelevant for sine modtagere, hvilket kan skræmme de fleste potentielle kunder væk.

Sociale medier skippes grundet irrelevant reklame

Det er meget omtalt for tiden, at flere og flere, særligt unge, skipper Facebook, da de kritiserer mediet for at udsende for meget irrelevant reklame i nyhedsstrømmen hos de enkelte brugere. På denne måde mister det sociale medie hurtigt sin værdi, med andre ord, bliver det en belastning, at skulle forholde sig til reklamerne på mediet, hvilket resulterer i masseflugt fra mediet.

BIG DATA forvandler dig til det optimale valg

Hér er big data i særdeleshed relevant. Det manglende kendskab til big data kan være en stopklods for virksomhedernes vej mod målrettet markedsføring. Vi ønsker jo ikke, at være en irriterende og belastende faktor hos dem, vi forsøger at markedsføre os til. Vi vil gerne være dét tilbud som får modtageren til at tænke ”Ja! Det er bare lige hvad jeg har ledt efter”. Hvis der er for lidt relevans opstår der tilmed mindre ”reach”. Med andre ord, er det ikke længere et spørgsmål om at råbe højest og bare spamme folk med en masse information, som ikke er ønskværdigt. Big data giver dig muligheden for at være det helt optimale valg for dine modtagere og dermed gøre dem til dine nye kunder, fordi din virksomhed er den perfekte løsning for netop denne modtager.