De to giganter Google og Facebook varetager globalt 84 procent af online-markedet og er dermed utvivlsomt de to største selskaber, når det kommer til online-annoncering på globalt plan. De 84 procent er resultatet af en omfattende undersøgelse foretaget af GroupM, men er dog et resultat eksklusivt Kina, som udgør en stor faktor. Man taler om, at det globale marked for annoncekroner vil vokse med 4,3 procent i løbet af 2018. Størstedelen af denne vækst vil indfinde sig på online-markedet, og derforer Google og Facebook i spil til måske at overtage den resterende del af markedet – medmindre de får markant konkurrence af andre IT-giganter såsom Amazon.
Den markante udvikling der er sket i forhold til online-annoncering de seneste år, er et tegn, som vi kun bør tage seriøst. Det er efterhånden blevet fast inventar i hverdagen på globalt plan, og derfor må disse medier ikke undervurderes. Særligt baner mobil-annoncering sig frem med enorm hast.
Professionel håndtering af online-annoncering
Annoncering på Google og Facebook samt på andre mediegiganter kan nå vidt omkring, og det er efterhånden et uundgåeligt strategisk valg for de fleste virksomheder. Dog er annoncering et værktøj, som bør håndteres professionelt. Der findes helt optimale muligheder for at segmentere bedst muligt, men det kræver indsigt at vide, hvordan du opstiller målgrupper og personaer via eksempelvis big data. Det er tilmed vigtigt at understrege, at online-annoncering ikke kun er anvendeligt i forbindelse med B2C-relationer men også i forbindelse med B2B. Det er helt optimalt at bruge både tid og penge på online-annoncering, såfremt det udføres på professionel vis.
Lad os vise dig vej
Hvis du er i tvivl om, hvorvidt du har potentiale til at gøre brug af annoncering på eksempelvis Facebook, er du velkommen til at kontakte os her . Endvidere tilbyder vi sparring til, hvordan der kan annonceres på andre platforme, og vi vejleder grundigt i den praktiske del af annonce-processen. Kontakt os til en uforpligtende samtale så snart det er rette tid for din virksomhed.