fbpx

Nå ud til de rigtige kunder

I dag handler markedsføring om at identificere sin kundegruppe, og derfor er det slut med blot at være den, som råber højest. Vejen frem er, at kortlægge hvordan du fanger det helt rette segment, og hvad der virker i forhold til strategisk markedsføring til netop denne gruppe. Du skal lære at sammensætte den perfekte opskrift, for at være i stand til at vække din modtagers appetit – Ellers vil du hurtigt gå i ét med konkurrencen omkring dig og være ude af stand til at skille dig ud og øge din relevans.

Det vil ofte kræve professionel hjælp, når du skal finde de rette A-kunder og bruge dit markedsføringsbudget rigtigt, hvorved du kan opnå optimal return on investment, som er ROI ONLINE’s DNA. Men det er selvfølgelig kun langt de færreste små og mellemstore virksomheder, der har råd til at have folk ansat på fuld tid til disse vigtige opgaver, som kan skabe en bedre bundlinje. Det er her ROI ONLINE assisterer dig som den perfekte samarbejdspartner.

Mere specialist for pengene

Hos ROI ONLINE har vi samlet de fornødne kræfter for, at kunne hjælpe dig i enhver form for proces. Vi kan træde til uanset hvor din virksomhed står, om end du tidligere har arbejdet med markedsføring eller om du ikke har lagt dine kræfter her endnu. Med vores eksterne medarbejdere får du mere specialist for pengene, særligt fordi du kun betaler for den tid, som specialisten bruger på dig, hvorved du undgår at betale for administrative opgaver eller lignende. Derfor vinder du en lavere timepris, når du samarbejder med os.

Effektmåling – Vejen frem

Noget af det, som viser sig at give et godt og stabilt resultat er effektmåling. Målinger hjælper med at skabe en overblik, så det er muligt at vurdere, hvorvidt ens markedsføringskroner skaber værdi eller ej. Når der anvendes effektmåling, kan man komme op på et højere plan, som giver mulighed for at se tingene oppefra. Man får et overblik, som ellers ville være umuligt at skabe. I den forlængelse kan man hurtigt analysere sig frem til, hvorvidt man bruger sine penge rigtigt, og om kronerne bruges på de rette kunder. Målinger er noget, som de fleste virksomheder ikke har mulighed for at foretage, men det er grundlaget for at udlede et realistisk billede af, hvordan der optimeres således, at du kan nå frem til de rigtige kunder.

Hvis du ikke selv har gang i nogle gode tiltag, kan vi tilmed hjælpe med at få kortlagt, hvilke strategier, der er behjælpelige i din virksomheds tilfælde. I den sammenhæng tager vi os også gerne af projektledelsesdelen, hvis dét er ønskværdigt.

BIG DATA

Kendskab til big data er ofte et godt værktøj, når du skal finde den optimale målgruppe for din markedsføring. De fleste virksomheder ønsker ikke at være en irriterende faktor for dem, som de henvender sig til. Her kan big data være din ledsager. Med big data åbnes der nemlig en mulighed for at skabe mere ”reach” og derved nå den rette kundegruppe, som rent faktisk vil betragte din virksomheds service som det optimale valg for dem. Derved undgår du at spilde dine markedsføringskroner, og kan i stedet fokusere på at finde frem til de rette kunder. Dog kræver det indsigt at arbejde med big data, hvilket betyder, at man ofte skal alliere sig med en specialist.
Der er mange muligheder for markedsføring, og det som er rigtigt for én virksomhed er sjældent den bedste løsning for en anden. Hvis du ønsker hjælp til din markedføring, så tøv ikke med at kontakte os til en uforpligtende samtale her.