Det, for mange, velkendte Google AdWords relanceres nu som Google Ads, med både nyt navn og nyt logo. Denne ændring sker fra den 24. juli 2018. Hvis du anvender det nuværende Google AdWords kan du have modtaget en mail vedrørende de ændringer, som medfølger det nye Google Ads. Den primære ændring for dig, som gør brug af det nuværende Google AdWords er, at du nu skal bruge en ny mailadresse til at få adgang til din konto. På nuværende tidspunkt anvendes mailadressen adwords.google.com, men nu skal mailadressen ads.google.com anvendes. Denne nye mailadresse skal altså anvendes fra den 24. juli. Dermed skal din virksomhed ikke forholde sig til andet end denne mailændring samt det nye logo og navn.
Missionen med det nye Google Ads er at samle samtlige annonceringsmuligheder under samme tag. Her kan virksomheder målrette annoncering til utallige brugere, som søger svar på et givent spørgsmål på Google søgemaskinefunktion eller ser YouTube-videoer, søger på Google Maps eller lignende handlinger. Dette er dog også handlinger, som virksomheder tidligere har kunne foretage – Derfor er den nye ændring primært en relancering af Googles populære AdWords-brand. Dette nye brand kan være med til at understrege hvor massivt mulighederne for online-annoncering har udviklet sig gennem tiden. Det er omkring 18 år siden vi stiftede bekendtskab med Google AdWords, og Google har vokset sig markant større siden da. I dag kan du eksempelvis både gøre brug af video-annoncering via YouTube, annoncer på Googledisplay-netværket, app-annoncer, G-mail-annoncer og mange andre former for annoncering.
Alt i alt er der altså ingen grund til at fortvivle, når du skal gøre brug af det nye Google Ads – Så længe du er opmærksom på de nye procedurer med e-mails.