Ressourcer der kan hjælpe virksomheder i Corona-krisen

Corona-krisen har for alvor sat sit præg på virksomheder verden over. Næsten alle virksomheder står overfor uoverskuelige udfordringer. Dog er der nogle tiltag, som kan gavne virksomheder i denne tid. Først og fremmest bør virksomheder holde sig opdateret på WHO’s website, som altid præsenterer opdateret information og retningslinjer for COVID-19.

Åbningstider

Det er en god ide at opdatere dine åbningstider på Google My Business, såfremt de er ændret i forbindelse med COVID-19. På den måde er du klar i din kommunikation til kunderne, så de ikke unødigt forvirres eller finder alternativer.

Opslag på Google My Business

Google My Business har udformet en ny funktion, som giver virksomheder mulighed for at holde sine kunder opdateret på specifikke Corona-tiltag fra virksomhedens side. Dette er lavet som et opslag, hvor virksomheden kan vise opdaterede oplysninger direkte på virksomhedens profil. Dette kan eksempelvis omhandle særtilbud eller opdateringer om lagerbeholdning.

Annonceredigering

Det vil være optimalt for de fleste virksomheder at redigere sine annoncer efter behov for at lade kunderne vide, om virksomheden holder åbent, og om der tilbydes unikke services som eksempelvis hurtig forsendelse.

Kampagner på pause

Hvis din produkt-tilgængelighed er påvirket af COVID-19 vil det være en god overvejelse at sætte eventuelle kampagner på pause. Der kan både være udfordringer i forsyningskæden eller efterspørgslen for nogle virksomheder.


Hvis du er i tvivl om, hvordan du skal håndtere din markedsføring i forhold til COVID-19, er du velkommen til at kontakte os hos ROI ONLINE.