I løbet af de seneste år er der kommet nogle nye og spændende annonceringmuligheder på sociale platforme, såsom blogs, Facebook, Twitter m.m. Ideen bag sociale medier er at skabe kontakt og interaktion mellem kunder og leverandører. Ved at gøre det, skaber man bedre forhold og tættere kontakt, som er til fordel for begge parter.
Blogs
På en firma blog kan man komme i tæt dialog med ens kunder. Typisk vil man bruge den til at publicere artikler, som skaber værdi for ens eksisterende og potentielle kunder. Den kan som eksempel også bruges når der lanceres nye produkter eller ydelser. Herved har kunderne mulighed for at stille spørgsmål eller komme med kommentarer, som firmaet så kan besvare i åbent forum. Disse besvarelser i åbent forum giver ofte nye potentielle kunder en sikkerhed om at den pågældende virksomhed behandler sine kunder fornuftigt, hvilket er et kritisk parameter såfremt man får nye potentielle kunder ind på siden fra eksempelvis Google eller de andre søgemaskiner.
Facebook annoncering
Facebook er på meget få år blevet meget populært over hele verden. Det er en nem og hurtig måde at komme i kontakt med venner, familie, gamle skolekammerater osv. Derfor er det også blevet en attraktiv platform for firmaer, til at annoncere og reklamere overfor private forbrugere. Det er en gylden mulighed for at kunne kommnunikere åbent med kunder i deres regi, samt give dem mulighed for at “syntes godt om” og dermed anbefale dette til deres venner. Facebook er den nye mund til mund og der er et uanet stort potentiale i kraft af at vi bliver mere mobile og næsten alle har internet og vores venner i lommen, i kraft af vores smartphones. Disse smartphones åbner et kæmpe potentiale omkring lokationsbestemt markedsføring, hvor man rammer kunderne på det helt rigtige tidspunkt, nemlig når de kommer lige forbi din butik.
Twitter er på vej frem i Danmark, og kan bruges til at skabe kontakt til såvel samarbejdspartnere og kunder. Med Twitter kan du sende mikrobeskeder på 140 tegn, men der findes værktøjer til at forkorte links med, så du har plads til at lave en teaser til en anden artikel på et andet medie. For virksomheder vil Twitter være et fornuftigt medie, til at dele tips og tricks med kunder, der let kan retweete det til deres følgere eller “venner”. Twitter har gjort meget ud af at integrere og interagere med andre sociale medier, hvilket simplificere og forøger chancerne for at informationen bliver videreformidlet. Annoncering via Twitter foregår via et auktionsprincip, hvor dine tweets bliver præsenteret for de målgrupper du har opsat.
Google+
Google+ er modangrebet på Facebooks indtil videre monopolagtige vilkår på de sociale medier. Med Google+ marketing får du muligheden for at kunne annocere til dine spceifikke målgrupper og contentbaseret ud fra hvad de er i færd med i evt. deres gmailbox. Når google+ bliver mere brugt, kommer der flere og flere muligheder. Google har allerede stadfæstet at de sociale medier kommer til at have indflydelse på søgeresultaterne, så hvis ikke du har en Google+ virksomhedsside er det med at komme i gang. Det er dog vigtigt at den bliver sat korrekt op fra starten, da der ikke er mulighed for at rette en forkert opsat profil når først den er lavet. Har du ikke allerede en Google+ virksomhedkonto, så udfyld formularen eller ring 70 20 39 49 NU!
Vil I høre mere om muligheder for annoncering på sociale medier samt udnyttelsen af dette som potentielt medie, så kontakt os for en uforpligtende snak. Ring på 70 20 39 49 eller udfyld formularen øverst til højre.