Black Friday er på trapperne

Black Friday er rundt om hjørnet og hvis I ikke allerede har tænkt i de baner, er det ved at være på tide at få styr på, om jeres virksomhed også skal gå ind i dette års Black Friday.

Der er snart kun en måned til den 27. november og dermed dette års Black Friday. Det kan være svært som virksomhed at finde ud af, om det kan betale sig at hoppe med på bølgen. Én ting er helt sikkert: det bliver en dag med meget mere online shopping grundet Covid-19, hvorfor det kan være en god idé at tænke i den retning.

Flere og flere virksomheder gør ikke brug af tilbud på selve Black Friday, men har i stedet ekstraordinære tilbud i ugerne op til. Hvorfor gør de det? Det kan være svært at få sit budskab igennem blandt de mange tusinder virksomheder med store marketingbudgetter. Det kan derfor blive ekstremt dyrt at annoncere online på Black Friday, da klik priserne på for eksempel Google Ads er ekstra høje lige den dag – dette afhænger dog af hvilken branche man befinder sig i. Det kan derfor være en god idé at sætte kampen ind på kunderne før Black Friday.

Cirka 40% af al handel under Black Friday er julegaveshopping. Det kan derfor også være en mulighed at fokusere på dette og i den forbindelse forberede Google Ads med fokus på julegaver. Flere virksomheder har oplevet mere end en 20% stigning i indtjeningerne i ugen omkring Black Friday sammenlignet med de andre uger på året, det kan derfor godt betale sig at bruge lidt ekstra tid på marketing i den forbindelse.

I tvivl hvorvidt du skal holde Black Friday?

Er du stadig i tvivl om, hvorvidt du skal holde Black Friday og i så fald, hvad der vil give mening at annoncere for? Så er du naturligvis velkommen til at kontakte ROI online, så kan vi hjælpe med at rådgive dig og din virksomhed til den bedste løsning.