3 tips til online optimering

Online handlen eksploderer, både på grund af at det snart er Black Friday og jul – og
selvfølgelig på grund af den svære corona-situation. Vi kommer her med 3 tips til,
hvordan du kan optimere din virksomhed online..

1. Prioritering er nøglen

Ligeså mange gode idéer, der kan være til at optimere jeres virksomheds hjemmeside, lige så umuligt er det at nå det hele på én gang. Prioritér derfor efter hvad der er vigtigst. Hvad er dine fokus produkter? Hvad vil du helst sælge i denne tid? Hvad har du på lager? Hvor har I ledig kapacitet? Hvad efterspørger dine kunder i en given periode? Et ekstra tip er at tænke over, om der er noget som kan skade jeres brand, eller noget der kan have en negativ indvirkning på kunderne – så sørg for at prioritére dette først.

2. Reklamér for de rigtige produkter

Tænk frem i tiden, hvilke produkter kan hjælpe dine kunder? Det er måske ikke festudstyr, der skal reklameres for i en tid, hvor Danmark har festretstiktioner i forbindelse med COVID-19. Tænk derfor over, hvilke produkter dine kunder har mest brug for, som kan være med til bringe et lyspunkt i en ellers svær og indelukket tid. Tænk corona, hjemme-hygge, udendørsaktiviteter, vinter og jul – og så er I allerede godt på vej. Er jeres corona-tiltag synlige synlige i alle jeres budskaber til kunderne? Hvis ikke, så skal de være det. I forlængelse med dette kommer vi videre til tredje tip.

3. Skab sammenhæng mellem jeres medieplatforme

Sørg for, at jeres forskellige medieplatforme har det samme udtryk. Dette er med til at gøre helhedsoplevelsen for kunden meget bedre, samtidig med at din virksomheden brand forstærkes i dine kunders bevidsthed. Har du en annonce i avisen så sørg for at produktet også reklameres for på Facebook og på din hjemmeside. Der skal ydermere også være samme gode stemning på de forskellige platforme, lige så vel som kundeservicen skal være høj alle steder – uanset om det er et personligt besøg i virksomheden, på Facebook, nyhedsmail eller på hjemmesiden.