Når din virksomheds nyhedsbrev dukker op i modtagerens indbakke, så har vedkommende måske allerede modtaget mange andre nyhedsbreve samme dag, hvorfor det er vigtigt at skille sig ud fra mængden og fange deres opmærksomhed med det samme, og her er designet af nyhedsbrevet yderst vigtig. Nyhedsbrevet er en forlængelse af virksomhedens brand, så det er ideelt at udnytte e-mailens potentiale.
Vi vil her komme med lidt tips til, hvad der kan være værd at gøre.
Den visuelle identitet
Hvis virksomheden allerede har et farvetema, en bestemt skrifttype eller andet specifikt, der bruges i forbindelse med kampagner eller lignende, så vil det fuldende cirklen, hvis nyhedsbrevet følger den røde tråd. Det er med til at give en bedre helhedsopfattelse af virksomheden, hvilket er positivt for kunderne.
Header - en hurtig måde til genkendelse
Herefter kan I arbejde på en god header, hvor modtageren hurtigt skal kunne genkende, at det er lige præcis jeres virksomhed, der skriver ud. Dette kunne for eksempel være jeres logo eller slogan, der placeres her. Det er dog vigtigt, når I skriver jeres nyhedsbreve, at teksten er let at læse, både i overskriften, men også i selve teksten. Ellers bliver det hurtigt uoverskueligt for læseren, og så har I mistet deres interesse. Brug gerne overskrifter til at fange læserens interesse, da de så hurtigt kan afkode, om e-mailen er relevant for dem.
Husk kontaktinformationer
Glem ikke virksomhedens kontaktinformationer. Hvordan kan modtagerne få fat på jer? Hvor er jeres fysiske butik placeret? Slut gerne af med dette og lav en opfordring til at kunden skal interagere med noget i mailen. Skal de for eksempel gå ned I jeres butik? Eller skal de klikke på et link?
Test jeres design
Til slut skal du teste jeres nye design af. Send testmails rundt til forskellige medarbejdere. Hvad siger medarbejderne? Kan de læse det på både computeren, tablet og telefonen? Er der noget, som de ikke synes fungere optimalt, så er der stadig rig mulighed for, at rette op på det inden det første nyhedsbrev sendes ud til virksomhedens kunder.
Så snart du har styr på alt det ovenstående, er det en leg at skrive de næste mange 100 nyhedsbreve.
God fornøjelse.