fbpx

Google Shopping

Google Shopping er efterhånden et velkendt fænomen, og bør absolut ikke undervurderes, da det kan resultere i et højt afkast for de fleste webshops. Derfor bør alle webshops udnytte potentialet for Google Shopping optimalt.

Hvad er Google Shopping?

Google Shopping er de annoncefelter, som dukker op på toppen eller i højre side af din Googleside, hvis du har søgt på et bestemt produkt. Annoncen viser et billede og en pris, hvilket er de mest væsentlige ting, når vi overvejer at foretage et køb.

Funktionen fungerer således, at en webshop løbende giver informationer om deres produkter til Google. Når brugerne søger på Google, finder søgemaskinen selv de relevante produkter ved at sortere i annoncørernes produktfeeds. Herefter vises produktet til brugeren, og hvis vedkommende klikker, bliver annoncen faktureret. Med Google shopping skal du næsten ikke bekymre dig om søgeord, da Google automatisk vælger de søgninger, som annoncerne vises på. Vi kender det alle sammen – vi vil helst bare se præcis dét vi leder efter og ubesværet foretage den ønskede handling så hurtigt som muligt, og det er dét Google Shopping kan.

Tilmed er Google Shopping økonomisk fleksibelt, fordi du selv kan vurdere, hvor mange penge dit budget tillader til annoncering. Du vælger altså selv, om du ønsker at bruge 10 kroner om dagen eller 100 kroner om dagen på annoncer.

Der er ingen grund til ikke at komme i gang med Google Shopping og få optimeret salget på din webshop.