Brug for hjælp?
Ring: 70 20 39 49
Eller skriv til os på info@roi-online.dk
blåt-kort

Mobilvenlige hjemmesider

Nye Mobilvenlige hjemmesider i CMS

Hos ROI ONLINE går vi meget op i at sikre, at de besøgende får den oplevelse der er tiltænkt dem. Derfor laver vi som standard alle nye hjemmesider med Responsive Webdesign, således at løsningen automatisk tilpasses den tablet, mobil eller anden device som brugeren benytter. Det er dermed selve designet på den eksisterende hjemmeside der bliver lavet, således at det tilpasser sig den enkelte device som brugeren benytter. Dette medfører at brugeren kan læse hjemmesiden uden at skulle zoome ind eller ud og bliver på samme tid præsenteret for et design, med fokus på de ting der er vigtige for brugerne, i den givne situation brugeren befinder sig i. Vi tager altså udgangspunkt i, hvilken situation brugeren kan befinde sig i, når de besøger den pågældende underside fra den pågældende mobile enhed, så vi kan præsentere det indhold i mener der er mest interessant for jeres brugere. Overvejer i en ny hjemmeside, og gerne vil have en fast pris på en løsning der giver resultater, så BLIV RINGET OP, ved at udfylde formularen øverst til højre. Alternativt kan du beregne prisen på hvad det koster at få lavet din nuværende hjemmeside med med responsive webdesign.

Beregn prisen på at ændre din side til responsivt webdesign

Lav en eksisterende hjemmeside mobilvenlig

Skal vi hjælpe kunder med at ændre deres eksisterende hjemmesideløsning således den bliver til en mobilvenlig hjemmeside, kommer løsningsmodellen til at afhænge meget af, hvordan og hvilket system kundens eksisterende hjemmeside er lavet i. Vi har derfor overordnet set 3 løsningsmodeller, der giver jer optimal mulighed for at servicere de mere end 50 % af brugerne, der i dag benytter enten mobil eller tablet til at besøge jeres hjemmeside. Vi kan enten ændre hjemmesidens design til responsive webdesign, hjælpe jer med at få en mobilvenlig hjemmeside i mobilvenligt CMS eller få lavet en ny Open Source hjemmeside med Responsive Webdesign, der er programmeret efter de nyeste AMP standarder. Er du i tvivl om hvilken løsning der er den rigtige for dig, så udfyld formularen i højre øverste side og BLIV RINGET OP.

Ændre hjemmesidens design til responsive webdesign

For at man kan ændre hjemmesiden til at have et responsivt webdesgin, skal man gerne have adgang til de filer der styrer designet. Alt afhængigt af hvilken hjemmesideløsning man har i forvejen, kan det være en større eller mindre opgave. Hvis det er et Open Source system, eller hvis vi kan få tilgang til at ændre i selve designfilerne til systemet, kan vi typisk gå ind og lave en eksisterende hjemmesides design om, således det bliver til et Responsive Webdesign, uden at der på nogen måde behøves at ændres på indhold af nogen art. Kan vi ikke komme ind og ændre i designfilerne til systemet, har vi yderligere to muligheder for at sikre jer en mobilvenlig hjemmeside. Enten laver vi en separat mobilvenlig hjemmeside i mobilvenligt CMS eller en ny fremtidssikret Open Source hjemmeside med responsive webdesign. Er du i tvivl om hvilken løsning der er bedst for din virksomhed, så kontakt os på info@roi-online.dk eller 70 20 39 49, så skal vi guide dig.

Få mobilvenlig hjemmeside i mobilvenligt CMS

Hvis vi ikke kan få adgang til din hjemmesides designfiler, kan vi lave en kopi af hele eller dele af hjemmesiden og laver en ekstra mobilvenlig version af jeres hjemmeside som vil blive vist for brugerne på henholdsvis mobiltelefoner og tablets. Denne løsning vil være tilpasset med indhold der passer til de pågældende devices, således vi får udarbejdet en plan for hvilket indhold der skal vises for brugerne, når de besøger siden fra de mobile enheder. Løsningen bliver en separat løsning der kommer til at ligge på enten et unikt domæne eller et subdomæne til jeres løsning, typisk eksempel vis m.ditdomæne.dk. Når brugere kommer ind på siden fra nogle af de mobile enheder, bliver de automatisk stillet videre til det mobile domæne. Vi sikrer ved disse løsninger, at der ikke bliver problemer i henhold til søgemaskinerne og disse løsninger kan i princippet benyttes til alle hjemmesidetyper, men i kraft af at man bygger en ekstra hjemmeside til de mobile enheder, skal man betale for hosting af løsningen, hvormed de driftsmæssige omkostninger over tid vil overstige omkostningerne ved at lavet en ny Open Source hjemmeside med Responsive Webdesign. Er du i tvivl om hvilken løsning du skal vælge, så udfyld øverst i højre hjørne og BLIV RINGET OP, eller ring til os på 70 20 39 49.

Få lavet en ny Open Source hjemmeside med Responsive Webdesign

Kan vi ikke ændre i designfilerne på din eksisterende hjemmeside, vil det være en oplagt mulighed til at få skiftet hjemmesidesystemet ud. En ny responsive CMS-løsning indbefatter at vi laver en helt ny hjemmeside i et Open Source CMS-system der fungerer automatisk i forhold til hvilke enheder brugerne benytter. Et Open Source Content Management System giver dig en lang række fordele som du kan læse nedenfor.

Omkostningerne ved at flytte en hjemmeside fra en gammel løsning til en Open Source CMS løsning, er typisk tjent hjem i rene besparelser, på 3-4 år. Den totale gevinst ved blandt andet at være mere synlig på søgemaskinerne, være mere målrettet til de besøgendes valgte enheder, afspejle at man som virksomhed følger med tiden og de driftsmæssige besparelser, betyder oftest at løsningerne bliver tjent hjem i løbet af bare ét år.

Er du interesseret i at få belyst de forskellige ting der skal tages stilling til, samt at få et fast tilbud på den løsning der passer til dine behov, så udfyld formularen øverst til højre og bliv ringet op, skriv en mail på info@roi-online.dk eller RING 70 20 39 49.

Bliv Ringet Op





Har du en plan for årets oplagte markedsførings dage- og perioder? Mange virksomheder har gavn
af at planlægge årets markedsføringstiltag i forhold til årets mange mærkedage. Der er gode
muligheder, hvis du planlægger din tid, så du hele tiden kan være på forkant. Det er vigtigt, at man
som virksomhed er et skridt foran, i forhold til årets begivenheder. Materiale til markedsføring
skal være klar i god tid og bør promoveres allerede en måned eller nogle uger før mærkedage som
fastelavn, Mors og Fars dag, påske, helligdage og halloween.
Hos ROI ONLINE hjælper vi vores kunder med forskellige markedsføringstiltag – eksempelvis ved at
hjælpe med social medie strategi, som dækker hele året. Hvis du har spørgsmål eller mangler
indsigt i professionel online markedsføring, er du altid meget velkommen til at kontakte os til en
uforpligtende samtale, roi-online.dk/kontakt-os/
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

De fleste virksomheder bestræber sig på at skabe vækst. Vækst er et ord, som vi ofte hører i forretningssammenhæng – særligt når det kommer til store, globale virksomheder, hvor det handler om at blive større og større. Men hvordan kan små og mellemstore virksomheder skabe vækst på baggrund af deres langt mindre budgetter?

Evnen til at skabe vækst kræver, at man har et indgående kendskab til sin egen virksomhed og forretning. Man skal kende til kerneværdier og målgrupper for de ydelser eller produkter, som man tilbyder sine kunder. Hvordan man indhenter disse specifikke informationer om sine potentielle kunder kan variere meget. Fænomenet Big Data er dog noget, som ofte bliver anvendt til netop dette formål. Det handler om at udvinde de relevante informationer fra Big Data, og udvinde sin egen brugbare datamængde. Med Big Data kan virksomheder træffe bedre forretningsmæssige beslutninger på baggrund af specifikke data. Dette betyder tilmed at virksomheder får mulighed for at opnå konkurrencemæssige fordele

Din virksomhed og Big Data
Mange mindre virksomheder er af den opfattelse, at de ikke selv kan fremskaffe Big Data – Men ingen virksomheder er for små til at gøre brug af Big data. Dataene findes blandt andet på sociale medier som Facebook, LinkedIn og Instagram. Det handler blot om at vide hvordan man tilgår disse data.
Det kræver dog analyse at udvinde de rette informationer inden for Bid Data verdenen. Dette kan være den mere komplekse del af arbejdet, som kræver professionel hjælp. Først of fremmest bør der defineres et mål med brugen af Big Data. Derefter bør informationerne fra Big Data struktureres og analyseres. Efter denne proces vil man være i stand til at samle de dele som skaber værdi for virksomheden, nemlig evnen til at se på tendenser og mønstre, som kendetegner din målgruppe. Derfor bør enhver virksomhed anskue Big Data som et solidt værktøj, når det kommer til målrettet markedsføring – I dag handler det heller ikke længere om blot at udsende så meget indhold som muligt, og være den som råber højest. I dag handler det om at udsende relevant indhold til specifikke målgrupper.
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

EU har nu opstillet nye regler for et lovforslag til, hvordan de store online-platforme kan tvinges til at give os et indblik i, hvordan vores søgeresultater rangeres. Vi har allerede knækket en god del af koden med SEO-optimering, men der er meget, vi ikke ved om ranking resultater. Nogle af de helt store online-platforme, som der er tale om er Google, Apple og Amazon, som har helt specifikke metoder hvormed de ranker og filtrerer søgeresultater. At kende til disse oplysninger kan være med til, at gøre det lettere for virksomheder at klargøre, hvordan de kan få en god placering hos diverse søgemaskiner – Altså vil det stå mere klart, hvad man skal gøre for at skabe værdi for det indhold, som man ønsker, skal findes på de store søgemaskiner. Det er lidt af en videnskab, at danne sig et overblik over, hvordan man bedst muligt ranker højt på diverse søgemaskiner, og det er en disciplin, som for det meste kræver ekstern, professionel hjælp. Men med et regelsæt som det EU foreslår, bliver det nemmere for både virksomheder og konsulenter, at skabe et overblik over mønsteret for, hvordan specifikt indhold bedst muligt bliver vist på internettet.

Ifølge det nye udkast til et regelsæt, som EU ønsker, skal blive lov, vil man få de online-platformene til på forhånd at specificere deres vigtigste parametre i bestemmelsen af ranking-position. På den måde er de nødsaget til, at offentliggøre beskrivelser af de fremgangsmåder, de anvender når underleverandørerne placeres på bestemte måder i forhold til hinanden. Derved vil man altså opnå indblik i, hvordan ”opskriften” på god rangering på eksempelvis Google kan se ud. Det skal understreges, at EU ikke vil tvinge de store online søgemaskiner til, at afsløre afgørende algoritmer forretningsmæssigt.
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook
Vis på Facebook

Har du styr på din virksomheds rolle i julehandlen? Det er vigtigt at have overblik over strategi og
praktiske ting i juletiden. Fungerer din webshop optimalt, gør du opmærksom på din virksomheds
produkter og ydelser og er du synlig på de sociale medier? Det er centralt, at du gør opmærksom på
dig selv med relevante tilbud til relevante målgrupper. I juletiden kan små og mellemstore
virksomheder nemt drukne i den massive mængde af konkurrence og store virksomheder med store
budgetter, som trækker al opmærksomheden i en anden retning. Hvis du mangler råd og vejledning,
før det rigtigt går løs, så kontakt ROI ONLINE.
... Læs mereLæs mindre

Vis på Facebook

Vores samarbejde med Google

Læs mere om vores samarbejde med Google og følg med på vores Google+ side, hvis du skal være heldig at deltage i det næste event, hvor vi hjælper virksomheder til Succes Online.

Tag hånd om problemerne

Sidder du i en virksomhed hvor du mener der kunne være behov for vores hjælp, så klik på “Kontakt os” og udfyld formularen med kontaktperson du gerne vil have vi tager fat i samt hvad du mener problematikken er for jeres virksomhed.

Ruevænget 19 - 5600 Faaborg - Tlf: 70 20 39 49 - info@roi-online.dk
© ROI ONLINE